Ziekjes?

Toen Finn net om 18.00 uur wakker werd had hij hele rode wangetjes en was een beetje huilerig. Toen heb ik hem getempd en hij had 38,2.
Dat is toch best wel hoog?
Maar voor de rest is hij volgens mij niet ziekjes, hij heeft gewoon zijn fles gedronken, even gespeeld en gelachen en is nu weer aan het slapen.
Misschien was zijn temp. hoog omdat hij net uit zijn bedje kwam? Ik heb nu net ook zijn fleecedekentje vervangen voor een dunner dekentje, misschien had hij het gewoon te warm.
Ik vond hem zo zielig.... met zo'n pruillipje als hij huilt..... weer een extra reden om lekker te knuffelen!

Hoi,
38,2 is niet zo heel hoog hoor, dat is verhoging. Meestal wordt ook aangeraden om niet te tempen als kindjes net uit bed komen. Van lekker onder een warme deken slapen krijgen ze het idd warm.
Het ligt natuurlijk ook wel aan de basistemperatuur van je kindje of iets hoog is of niet. Mijn kindjes en ik hebben een lage basistemp, van 36,3. Maar als de basistemp 37,5 is, dan is 38,2 zelfs maar een lichte verhoging volgens mij.
Finn maakt geen zieke indruk zeg je, dus ik zou me geen zorgen maken. Hou hem gewoon lekker in de gaten, knuffel hem flink (maar niet te veel wrijven, dan gaat zijn temp weer omhoog) en je zult zien dat alles goed komt.
Succes ermee!
patricia

hallo,
kan het soms wezen dat finn tandjes gaat krijgen? dan hebben ze ook wat verhoging en zijn ze huilerig,hangerig. soms gaat het gepaard met dunnere ontlasting en kapotte billetjes. misschien dat het   zomaar een virusje is,maar toen ik hat las dacht ik aan tandjes.
yvan huilt op het moment ook nogal snel, en als hij snacht zo in de weer is dan heeft hij klamme handjes en pas deed ik zijn slaapzakje uit om te kijken of hij een vieze luier had en toen had hij kletsnatte voetjes. hij heeft het snel warm. als hij nu voor de nacht naar bed gaat heeft hij alleen een rompertje aan en een pijamajasje en een dunne zomerslaapzak. en over hem heen alleen een katoenenzomerdekentje daar heeft hij zat aan dan is hij nog heerlijk op temperatuur. ik hoop dat jesnel erachter komt wat finn aan de hand heeft. sterkte ermee en de groetjes van yvonne.

Terug
Bovenaan