Ziekjes

Hallo,

Jojanneke is sinds gister wat ziekjes, zo zielig. Gister haalde mijn man haar uit bed en vervolgens spuugt ze alles er onder. Vrij snel daarna is ze weer gaan slapen. Bij het eten hebben we haar bewust maar weinig gegeven, maar terwijl ze bij me op schoot zat gooit ze er weer alles uit.
Vanacht werd ze wel een keer wakker, maar gelukkig is toen wel alles binnen gebleven. Vanochtend ging het eigenlijk heel goed, ze was ontzettend vrolijk en allert, ze had wel iets verhoging 37,6. Vanmiddag heeft ze weer flink gespuugd en ook nog behoorlijk zichzelf onder gepoept.

Ze lag vanmiddag om 17.00 uur al in bed. Net om 20.00 uur hebben we haar wakker gemaakt en een klein flesje gegeven. Wat vinden jullie moeten we haar vannacht ook wakker maken, of nu lekker laten slapen. Ik denk eigenlijk dat ik rust heel goed is bij ziekte, maar ik ben bang dat ze uitdroogt, over de hele dag heeft ze natuurlijk maar weinig binnengehouden.

Morgen ga ik in elk geval niet werken, blijf lekker bij mijn meisje.

Ben benieuwd naar jullie tips

Carina

ps oh ja, Jojanneke is acht maanden.

Hoi hoi,

ik zou haar niet wakker maken, heeft ze op dit moment hoge koorts??

Als ze wakker wordt, kun je haar een klein flesje aanbieden. Houd haar plasluiers en haar allert heid in de gaten. Mocht je vinden dat ze suf wordt, geen urine produceert  dan zou ik vannacht nog actie ondernemen, maar ws. is het toch een virus die ze heeft en moet ze het uitzieken. Eten is niet belangrijk in dit geval, alleen vocht.
Alles wat ze binnenkrijgt is meegenomen!

Anders kun je altijd morgen nog even contact opnemen met de huisarts.
Sterkte,

Liefs,

Suus

Hoi hoi,
Mijn dochtertje is ook pas ziek geweest. Ze moest ook eerst spugen en later werd het diarree. Ook had ze geen zin in eten en drinken. Ik heb steeds met kleine beetjes geprobeerd om er wat in te krijgen. Brood en groentehap wilde ze niet. Ze wilde wel yoghurt, dus dat kreeg ze dan ook steeds. Vooral drinken is nu heel belangrijk. Ik had altijd een flesje diksap klaarstaan. Ook voor de nacht(mocht ze wakker worden). Maar als ze 's nachts doorslaapt dan zou ik haar niet wakker maken hoor. Ik was ook bang dat ze zou uitdrogen maar dat viel gelukkig mee. Als je elke keer een flesje diksap of wat anders aanbied en ze drinkt maar 1 of 2 slokjes is al genoeg. Hou inderdaad ook de plasluiers in de gaten. Het zal een stuk minder zijn maar als ze die nog wel een beetje heeft gaat het goed.  Ik ben wel met haar naar de dokter geweest (na 6 dagen). Die heeft haar onderzocht maar alles was gelukkig goed. Het heeft ongeveer een week geduurd bij mijn dochtertje.Nu wil ze wel weer wat meer eten maar het gaat nog niet van harte.    
Ze zal wel veel slapen, gun jezelf dan ook lekker de rust. Want het is heel vermoeiend, zo'n ziek kindje.
Groetjes Linda

Hoi,,

Ook hier heerst het ik heb er 2 ziek gehad en mn man!
Ook spugen met koorts en veel poepen slapen,,enz, denk een griep/buikgriep!
Houd haar gewoon goed in de gaten! Paracetamol, ook als ze geen koorts heeft, voelt ze zich niet zo ellendig..
En morgen lekker bij mama tutten!! Groot gelijk!

Gr MJ

Hoi,

Zielig he?, als ze ziek zijn. Hier ook een zieke, mijn zoontje van 8 maanden heeft een oorontsteking. Hij had vanmorgen 40.3 graden koorts. Ik kon meteen bij de huisarts terecht en nu heeft hij antibiotica gekregen. Vanmiddag had hij nog 40.5 maar inmiddels is het gezakt naar 38,5 (met een zetpil). Hoop maar dat hij snel weer beter is!!

groetjes Sanneke

Hier zijn we alle drie WEER ziek. twee weken gelden was het ook al zo en nu weer. Ik koorts aanvallen koud/warm verkouden keelpijn hoesten Zifjon ook en manlief is ook uitgeteld en heeft steeds bloedneuzen. BAH het moet maar snel weer zomer worden want dit is echt niet leuk zo. Oh ja en de tand van Zifjon doet hem ook veel zeer.

liefs van Mariska en Zifjon

Hoi,

Hier ook buikgriep! Alle drie....
Myrthe begon met spugen middenin de nacht van zaterdag op zondag. De hele zondag weinig gegeten en als ze in totaal 3u beneden is geweest is het veel. Verder heeft ze de hele dag geslapen!!
Inmiddels is haar koorts weg, maar diaree blijft. En ze eet veel mider dan normaal. Ook drinkt ze heel slecht en nu al helemaal. Alleen vanochtend had ze een plasluier (minder dan normaal), verder alleen diaree luiers, dus ik ga morgen toch even naar de ha bellen om langs te mogen met haar. Ik ga me toch beetje zorgen maken. Ze is nog wel alert, wel hangerig maar wil nog wel spelen af en toe. Maar beter voorkomen dan genezen toch?
Inmiddels hebben wij het ook te pakken, alleen een stuk minder erg. Maar met zn drietjes ziek zijn is niet leuk haha.

Liefs Reneke

Hoi,

Ja er hangt echt vanalles in de lucht, de jongste was bijna 2wk geleden al ziek en heeft nu sinds gister weer koorts, echt zielig! Hij eet gelukkig heel goed en ook spugen en diaree blijft uit, maar het is net een kacheltje, ben nu over op de paracetamol 250mg, heb even gebeld voor de zekerheid maar hij is bijna 1 en over de 10kilo dus was geen probleem en het helpt hem veel beter!
Tand 8 is gister gelukkig eindelijk doorgekomen, daar had hij echt al wk last van, dus dat is wel fijn!
Hoop dat we de griepjes van het jaar weer gehad hebben hiermee!
Ik ben de enige die nergens last van heeft gehad,, hoop dat dit zo blijft aangezien ik de komende wk de kinderen natuurlijk thuis heb heb ik daar ook eigenlijk geen tijd voor..haha

Gr MJ   En beterschap allemaal

Terug
Bovenaan