ziekte van Crohn en borstvoeding.

Hallo,

Zijn er hier meer mamma's met de ziekte van Crohn (of CU) die borstvoeding geven?
Ik heb dus de ziekte van Crohn en geef al 6 maanden volledige bv aan mijn zoontje.
Nu heb ik heel veel last van de Crohn. Ik ga ongeveer 15x naar het toilet op een dag en ben al veel afgevallen (mijn gezicht en buik mag minder, maar de rest niet).
Echt balen.
Ik slik op dit moment 10 mg prednison en verder niets. Over een dikke 2 weken moet ik op controle en ik denk dat mijn internist mij weer aan meer medicatie wilt. Maar dan zou ik moeten stoppen met de bv en dat wil ik nog niet.
Het huilen staat mijn op dit moment nader dan het lachen.

Ik heb ook nog helaas last van een abcesje wat maar niet over wilt gaan en die vermoeidheid. Die is nog het ergste van allemaal. Het helpt natuurlijk niet dat mijn zoontje nog niet doorslaapt 's nachts en dat hij overdag ook maar weinig slaapt.

Ach ja, hopelijk gaat het snel weer iets beter.

xx zus

hoi
ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee,maar kan me je situatie wel een heel klein beetje voorstellen.mijn schoonzusje van 18 heeft colittis ulcerosa en sinds 1,5 jaar een stoma.hier is ook heel veel ellende aan vooraf gegaan.ik kan me voorstellen dat je het zwaar hebt,maar ondanks dat toch liever niet wil stoppen met borstvoeding.ik hoop voor je dat het snel weer beter gaat zodat je nog een tijdje door kunt gaan met borstvoeding.
sterkte!
groetjes kari

Hallo Nicole!

Vreselijk he Crohn! En dan ook nog actief nu... petje af dat je het allemaal nog volhoud zo! Tis niet niets!

Ik heb zelf ook   de ziekte ven crohn maar ben in 1999 geopereerd hieraan, en na de tijd gaat het supergoed!
Ja tis en blijft mn zwakker punt, en ontlasting is nog niet alles...:s

Maar hier zonder problemen volledig bv.
Moeilijke keuze voor jou!
Maar je moet ook bedenken dat je moet blijven genieten van de kleine! En 6 maand is echt super knap al! Toch???

Succes meid!

Terug
Bovenaan