Ziekte verzuim door zwangerschap

<p>Hallo alle mamas en mamas to be. </p><p>Ik heb even een vraagje / dilemma. Ik ben een 24 jarige alleen staande mama en ik ben nu 16  weekjes in verwachting van me eerste kindje.</p><p>Maar ik ben best vaak niet lekker. (Niet lekker in me vel) ik pieker heel veel over dingen (ik woon nog thuis dus niet echt ideaal allemaal) en ik ben ontzettend moe de hele dag door! En dat heeft allemaal best effect op me werk, waardoor ik nu al best veel verzuim heb. Hoe gingen/gaan jullie hier mee om? Met wie bespreek je zoiets? Vertrouwings persoon op werk? Of met je verloskundige? Help a mommy out! ??  </p><p> </p><p>Aanvullende info: ik werk in een winkel waardoor ik ook niet de mogelijkheid heb om te zitten tijdens het werk en ik het idee heb dat mijn leidinggevende niet echt begrip voor me heeft (heb het al een keer proberen aan te geven dat ik het niet trek)</p>
 
Fellow mama to be here!
Je kan altijd een brief ofz krijgen van je verloskundige als je vindt dat je werk te veel voor je wordt. Ik werd werkloos toen ik al 20wkn zwanger was en ging er alles voor doen om geen horeca baantjes te hebben want het boeit ze inderdaad ECHT NIET! 
Het gaat om jouw en je kinds gezondheid, dat hun dan anders naar je kijken omdat het te zwaar wordt, is echt hun probleem. Doe wat het beste voor je is en als dat thuis blijven is, gewoon doen! Deed ik ook toen in het 1ste trimester want ik was constant misselijk en kon het niet hebben om 100km te rijden voor me werk (ja zo ver was het..). 
Heb zelf ontslag genomen omdat het gewoon te veel was geworden.
Ik weet niet watvoor contract je hebt maar als het een tijdelijke is zal ik maar bereid zijn voor de ontslag brief. Hoe stom en eigenlijk illegaal dat ook is, de kans is er.
Succes!
 
Ja ik het het idee dat er word gevonden dat ik me 'aanstel' want ja ik ben pas 16 weken, nog een lange weg te gaan. Ik ben ook veel thuis, zelfs een uurtje achter elkaar lopen en staan vergt veel van me lichaam. En het frustreert me dat ik er niks aan kan doen. 
Ik heb over 2 weekjes afspraak bij me vk, ik zal het dan zeker bespreekbaar maken! 
Ik heb een flexcontract tot november. Dus ik ben benieuwd of ze die gaan verlengen.
Bedankt voor je reactie!  
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Met 16 weken kan je al best ziek zijn hoor.. maar dat weet jij. 
Ik werk in de zorg en een aantal collega's zijn rond die termijn of met 5 maanden een dag of halve dag minder gaan werken om te rusten. Horeca en verkoop is ook zwaar werk..
Vaak gaat het met het lichamelijk slecht voelen ook beter met 4 maanden, hopelijk voor jou ook. 
Waar pieker je zo over? Maak je je zorgen over de toekomst? Je kan er altijd mee naar je verloskundige, zij kan ook een briefje schrijven voor je werk dat je klachten hebt.
Sterkte en ook heel veel plezier met de zwangerschap en je baby! Je kan het :)
 
Het is zeker niks raars of ergs om je ziek of moe te voelen met 16 wkn. Een zwangerschap vergt veel van je lichaam en ik weet hoe zwaar een horeca baan kan zijn. Heb er veel gehad voor ik eindelijk werk kreeg waarvoor ik heb gestudeerd. 
Ik werk nu ook niet fulltime omdat ik het gewoon niet kan, maakt me kapot. Werk nu 28u in een laboratorium en gelukkig kan ik zitten voor de meeste tijd, anders had ik ook niet gewerkt.  
Maak het zeker bespreekbaar met je vk en zorg misschien voor een vangnet voordat je werk je zomaar loslaat. Ik ging meteen een ww uitkering aanvragen om toch nog de mogelijkheid te hebben om me rekeningen en de uitzet te betalen. Scheelt veel stress als je een vangnet hebt.
 
Hi!:) Ik ben ongeveer even ver, en heb midden februari aangegeven dat het niet ging. De bedrijfsarts heeft toen beoordeeld dat ik vanwege zwangerschap uit ben gevallen voor 50% en daarmee kwam ik in de speciale ziektewet voor bij zwangerschap. Misschien goed eens te checken of je met een bedrijfsarts kan overleggen? Als je dan aangeeft dat je niet volledig inzetbaar bent, kun je misschien wat aanpassingen afspreken die helpen! Je hoeft officieel geen reden te geven waarom je met een bedrijfsarts wilt overleggen als je dat niet wilt. :) 
Als je niet kunt, kun je niet, gezondheid gaat echt voor! En ik weet helaas hoe zwaar t kan zijn je rot te voelen en te moeten werken... veel sterkte en wijsheid! Groetjes 
 
 
 
Terug
Bovenaan