Ziekte zus

Sinds 1,5 jaar weten we dat onze oudste dochter 19 jaar een progressieve hersenziekte heeft. Afgelopen jaar is het ook achteruit gegaan. Aankomende jagen wordt dat nog veel erger.

Nu hebben we een CIZ indicatie gekregen en gaat ze onder de wet langdurige zorg komen. Zijn ons ook aan het oriënteren voor verzorginghuizen. Die van 4 ontgaat dat natuurlijk niet. We hebben uitgelegd dat zus haar hersenen ziek zijn en dat ze daarom vaker valt en verslikt e.d.

Dat het erger gaat worden en zus dus naar een huis gaat waar ze goed verzorgd kan gaan worden.

Zo verdrietig kindje! Hoe kan het dat zus het huis uit moet. Haar bed staat toch hier. Geprobeerd te zeggen dat als kinderen volwassen zijn ze allemaal een keer het huis uit gaan. Nou net als antwoord dan trouw je toch met papa of mam??!!

Ik wil geen leugens vertellen en er eerlijk en niet te diepgaand er mee omgaan. Alleen hoe gaan we dat doen?

Liefs
 
Jeetje wat een heftig verhaal!!
En wat een moeilijke situatie om mee om te gaan, het zal per kind verschillen denk ik hoe je ermee om moet gaan.. 
Ik heb hier dan ook geen ervaring mee, ik kan je alleen vertellen wat voor mij het beste zou voelen. Je hebt al gezegd dat de hersens van zus ziek zijn.. ik denk dat dat ik hierop door zou gaan en zou zeggen dat er mensen zullen zijn die haar heel goed gaan verzorgen.
En die van 4 ook echt meenemen in het hele proces, laten zien waar zus gaat wonen en wie haar gaan verzorgen en wat er gaat gebeuren.
Maar nogmaals dit zal verschillen per kind, de 1 is er net iets gevoeliger voor dan de andere en de 1 is net iets bewuster van wat zich allemaal afspeelt.
Heel veel sterkte met dit proces!
 
Terug
Bovenaan