ziektekosten van de baby??

Hoi,

Ik was net nog eens aan het lezen in het kraamzorgboekje van mijn zorgverzekeraar; Geovè.
Ik ben trouwens particulier verzekerd.

En nou staat er in dat wanneer je niet dezelfde zorgverzekeraar hebt als je partner dat je dan tijdig moet informeren hoe het zit met de ziektekosten van de baby.
Wacht daarmee niet tot na de bevalling.
U kunt anders misschien voor onverwachte uitgaven komen te staan.

Ik dacht dat het wel voldoende was om pas na de geboorte de baby aan te melden voor een ziektekostenverzekering.
Maar nou is mijn man dus inderdaad ergens anders verzekerd; bij Agis(ziekenfonds).
Heb dus verder nog niets geinformeerd.

Is dit nou echt nodig?, ben niet zo'n beller.
Hoe hebben jullie dit gedaan?
Wachten jullie tot na de geboorte, of hebben jullie al wel geinformeerd?

Pfffff, van dit soort zaken word ik wel een beetje moe..........
Ik hou het liever bij de kinderkamer inrichten, maar ja......

Groetjes Jessica
31 weken en 5 dagen
 
Je bent niet zo ´n beller????

Dat kan, maar het moet toch echt! Denk je eens in waar je straks allemaal nog over zult moeten bellen.

En bellen is het enige wat erop zit om antwoord te krijgen op je vraag.

Ik heb dat overigens ook gedaan. Even gebeld met mijn verzekeraar wat er precies verzekerd was. Bovendien is het zo dat de baby in het ziektekostenpakket komt van de meest verdienende ouder (bij ons is dat mijn vriend) en daar hebben we het gevraagd en hoeven we m pas na geboorte aan te melden.

Maar gewoon ff bellen, daarna weet je tenminste waar je aan toe bent.
 
mijn ziektekostenverzekeraar is al op de hoogte. In principe moet je kind verzekerd worden op de polis van de kostwinnen. waarom dat weet geen mens, maar als je niet gehuwd bent weet ik niet of dit zo ik.

Toch maar even bellen denk ik.
 
hoi,
Ja ik begrijp je, wat n geregel he?, maar beter nu dan wanneer je straks druk genoeg bent met je kindje..
Wij hebben al geinformeerd en inderdaad t kind komt op de polis van de kostwinner/meest verdiener, in ons geval mijn man.
Hij is particulier en ik ben ziekenfonds, dus dat scheelt wel in premie, maar helaas t kind moet ook particulier worden... Wij hebben inmiddels t aanmeldingsformulier al binnen en hoeven dat dus na de geboorte alleen nog maar in te vullen en terug te sturen!
gr fie
 
ik heb een hoop gezeur gehad toen ik onze dochter wilde verzekeren, wij zijn allebei particulier verzekerd, mijn vriend bij de agis, ik bij de iza, bij de agis kostte de vezekering voor onzebaby 76 euro per maand, bij mijn verzekering 11.50!!!!!!!! ze is dus ook bij mij meeverzekert, en let op: als je allebei particulier verzekert bent kun je zelf kiezen en kies je dus voor de goedkoopste. Het heeft een aantal weken geduurd voordat we eruit waren. Vul het aanvraagformulier vast zover mogelijk in en leg het op een plek neer, zodat je man/vriend hem meteen op de bus kunt doen als je baby bevallen bent. Je kunt ook alvast ff bellen als je kindje geboren is, maar niet alle verzekeringsmaatschappijen accpeteren een telefonische aangifte.

gr sandra
 
Hoi,

Wij zijn bij dezelfde verzekeraar verzekerd, heb gisteren de verzekeraar gebeld en deze zei dat ik dat binnen 30 dagen na de geboorte moest aanmelden.

Qua kosten is het inderdaad handig om te kijken waar je het het beste kan verzekeren.

Succes.
 
Je moet het kindje binnen 30 dagen na de geboorte aanmelden, anders kunnen ze gezondheidsvragen gaan stellen. Binnen 30 dagen is er altijd acceptatie. Je kan toch ook een e-mail of een briefje schrijven als je liever niet belt. Wel doen hoor, anders kun je voor gekke verrassingen komen te staan.
 
Terug
Bovenaan