ziektewet tot aan verlof

hoi meiden

Gisteren is de kogel door de kerk gegaan...
Ik heb me ziek gemeld en heb meteen een gesprek met de ARBO arts gehad. Dit had ik nl al aangevraagd voordat ik me ziek meldde.
Het werk werd heel zwaar, ik werk in het onderwijs, met kleuters.
Elke ochtend moest ik me weer aanduwen om te gaan werken. Om 12 uur was ik meestal al doodop en dan kwam er nog een middag achter aan. Laat staan alle voorbereidingen, opruimen enz. enz...
Nu zit ik in de ziektewet tot aan mijn verlof. Ik ga op therapeutische basis wel een aantal uren naar school en ga daar zaken afwerken. Ga de rapporten schrijven voor mijn kids, de oudergesprekken voeren en zorgen voor een goede overdracht. Daarnaast ga ik gewoon lekker met de kids werken als ik dat kan en wil... Dus knutselen en een keer een kringactiviteit... Gewoon relax, geen verantwoordellijkheid!
Nu nog anderhalve week. Dan hebben we 2 wkn vakantie en daarna nog 3 wkn op deze manier en dan gaat mijn verlof in!
Ik ben ontzettend opgelucht dat ik nu de rust krijg om alles af te ronden en de kinderen weer een juf of meneer krijgen die er wel volledig voor hen kan zijn. Want ik moest zo vaak nee verkopen... Ik vond het gewoon zielig...

Nu kan ik me ook gaan richten op de babykamer, het kaartje, de naam enz. enz... .Misschien nu eindelijk een beetje genieten!!!

Groetjes,
mama Peet

wat fijn voor je!! ik herken mezelf helemaal in dit verhaal; werk ook in het onderwijs (middelbaar) en moet elke ochtend 6.15 op om ruim een uur met ov naar werk te reizen, wat dat betreft is het onderwijs wel erg druk; je wordt de hele dag geleefd, constant kinderen om je heen!!!
zie ook elke ochtend heel erg op tegen de dag die gaat komen, soms moet ik er zelfs van huilen.... als ik 's avonds thuis kom ben ik echt bekaf, je dagen bestaan eigenlijk alleen nog uit werken op deze manier. kan ook echt niet meer zo genieten van mijn zwangerschap...
zou tot 4 weken voor de bevalling doorwerken omdat ik graag de eindexamens zelf wil afronden maar als ik jouw verhaal zo lees moet ik misschien ook maar eens aan de rem gaan trekken!
sterkte!!!
saskia

Das lekker voor je.
Fijn ook dat je wel je dingen netjes kan afronden en dit ook met een goed gevoel kan doen,zonder dat je erg veel verplichtingen hebt.
Geniet ook lekker van de voorbereidingen voor de baby.

Groetjes berdien

oh wat fijn zeg
ik ben ook al een dag minder gaan werken ziekteverlof
maar vraag me echt af hoelang ik het allemaal nog red
als ik werk heb ik gewoon zoveel last van me rug, echt heel vervelend
ik werk op een kinderdagverblijf met peuters dus das ook een van de zwaarste beroepen als je zwanger bent..
maar goed..
geniet lekker van je vrije tijd
xx

Wat een opluchting voor je, denk ik zo! Ik vind het ook zo prettig dat ik zelf kan bepalen hoe lang blijf, hoe laat en of ik naar school kom. Dat geeft echt meer ruimte om te genieten en je houdt meer energie over voor thuis.

Geniet er maar van, meid!
Liefs, Kaskes  

Lekker hoor, mama peet, dat het zo geregeld is. Ik kan me voorstellen dat je nu meer rust krijgt.

Ikzelf zit nu 8 uur in de ziektewet ivm bekken en rugklachten. Ik werk met verstandelijk gehandicapte kinderen dus dat is lichamelijk ook best zwaar. Ik hoop dat ik het zo volhoudt tot aan mijn verlof maar ben bang dat ik me meer ziek moet gaan melden. Ik kijk het nu nog eventjes aan.

Groetjes Nathasja (27w)

Hier nog iemand die tot haar verlof in de ziektewet zit.
Sinds vorige week ben ik al thuis, en na een bezoekje aan de fysio vandaag ( heb rug/bekkenklachten) heb ik definitief de knoop doorgehakt.
Ik heb het advies gekregen om het rustig aan te doen.
Omdat ik in de thuiszorg werk en het dan erg moeilijk is om minder te gaan werken blijf ik tot mijn verlof in de ziektewet (nog 2 1/2 week)

Ach, er zijn vervelendere dingen met dit mooie weer.

Terug
Bovenaan