Ziektewet

Hoi,Momenteel ben ik 28 weken + 5 dagen zwanger. Ik ben werkzaam als verpleegkundige in het ziekenhuis dat tot heden goed ging. Wel werkte ik al enkele weken alleen dagdiensten tot 14:00. Afgelopen weekend ben ik niet lekker geworden en opgenomen geweest om een longembolie uit te sluiten. Dit is gelukkig niet aan de orde maar nog steeds heb ik veel last van benauwdheid klachten en een hoge hartslag. Mijn leidinggevende wil mij in eerste instantie andere taken geven maar ik voel me gewoon echt niet goed om iets van inspanning te doen. Mijn leidinggevende geeft aan dat wettelijk is vastgelegd dat zij mij wekelijks moet bellen om te vragen hoe het met mij gaat. Voor mijn gevoel is het druk willen laten voelen dat ze wil dat ik kom werken. <br />Weet iemand wat mijn rechten zijn?<br />

Als je in het ziekenhuis werkt dan ga ik er vanuit dat er een bedrijfsarts is. Ik zou daar eens contact mee opnemen. Die kan ook als wat meer objectief persoon tussen jou en je leidinggevende in staan. Vervelend dat dit zo loopt, de gezondheid van jou en je kindje is het belangrijkste nu

De bedrijfarts komt pas na 6 weken tbuis zitten volgens mij. Je kan altijd wel even bellen. Geef gewoon aan dat nu elke week bellen teveel druk is en dat je liever contact met haar op neemt wanneer jij dat voelt om te laten weten hoe het met je gaat. 

Ik heb vanafn maand of 4/5 zwanger halve dagen gewerkt en daarbij kwam ook besrijfarts al gelijk in beeld..dus denk niet dat je persé 6 weken thuis moet zitten. Is er volgens mij ook voor als je er met je leidinggevende niet uitkomt dus zou zeker even contact zoeken

Wellicht is je leidinggevende dit verplicht. Wat in andere ziektegevallen misschien wel logisch is ook. Maar met zwangerschap, zeker gezien je termijn, snapt natuurlijk iedereen dat het geen zin heeft en dat je voor de bevalling natuurlijk niet terug gaat komen... Ik zou proberen het ook zo te benaderen en vooral proberen de druk niet te voelen. Laat je leidinggevende lekker bellen elke week en laat het daarna weer lekker van je afglijden. Is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar het zou zonde zijn als je nu elke week in de stress zit omdat je leidinggevende gaat bellen. Hij/zij zou denk ik verbaasd staan te kijken als je met 32 weken ineens weer op de werkvloer staat. Wie verwacht dat nu? 

Terug
Bovenaan