ziektewet

Hoi zijn er meiden die hier ook al vroeg in de zwangerschap zijn uitgevallen. ik ben met met mijn 1e zwangerschap met 20 weken uitgevallen. En nu ben ik net 14 weken, en zoals het er uitziet blijf ik nog even thuis. Ik vind het erg vroeg om al thuis te zitten (aangezien ik dat al eerder heb meegemaakt). En wat waren de klachten ik heb nu voornamelijk pijn met lopen (ook tijdens 1e zwangerschap) maar dan 5x zo erg. Verloskundige zegt dat dit bandenpijn is. En ik heb bloedverlies vanaf 10 weken en loop nu al 3 weken met maandverband in (gelukkig is het nu oudbloed). Ook werk ik buiten de stand en is de afstand voor mij beetje vervelend (met name dus het lopen)

 
Hoi Hoi!!
Ik zit ivm een hernia al vanaf de 18e week thuis. Ben vandaag precies 38 weken dus dat is al een hele tijd!!!
Kan ook bijna niet lopen, zitten gaat nu wel redelijk. Heb deze 20 weken grotendeels liggend op bed doorgebracht.
Ik ben verpleegkundige dus werken ging en gaat echt niet. Nu zit ik natuurlijk in mijn verlof, wordt binnenkort ingeleid omdat de klachten te erg worden.
Ik kan alleen maar zeggen, denk aan jezelf en de kleine natuurlijk en heel erg veel sterkte.
 
Hallo,


ik ken het gevoel maar al te goed, ik heb mij al ziek moeten melden toen ik nog niet wist dat ik zwanger ben. Ik heb epilepsie en dat ging tot voor de zwangerschap heel goed, kon een gewoon leven hebben.
toen ik me ziek moest melden omdat ik teveel kleine aanvallen had en dus medicijnen moest nemen, was ik waarschijnlijk 3 dagen zwanger en ben daarna ook niet meer kunnen gaan werken. De zwangerschap alleen vraagt al veel van me. Nu gaat het redelijk goed en met het kindje is ook alles in orde. We hebben een uitgebreide echo gehad, en de medicijnen kunnen nu geen invloed meer hebben op de ontwikkeling van het kind.
ik krijg mijn tijd redelijk goed om, ben veel moe en slaap dus ook veel en gelukkig kmt het goede weer eraan en dan gaan de dagen wat sneller.

heel veel succes en een fijne zwangerschap.

PS Ik hou een dagboek bij over de zwangerschap, is leuk voor later en gaat best wel wat tijd in zitten
 
Hoi,

Je ziet: je bent niet snel de enige!! Ik ben al vanaf de 12e zwangerschapsweek thuis. Ik heb een megabloeding gehad (randje placenta losgelaten). Met de kleine gelukkig alles goed, maar ik moest het rustig aan doen en niet tillen etc. Dus vanaf die tijd in de ziektewet (ik doe lichamelijk vrij zwaar werk). Zolang ik vloeide mocht ik niet werken. Dit heeft (schrik niet) 8 weken lang geduurd (dus 8 weken spanning en maandverbandjes...) Daarna bleek dat de placenta onderin ligt en mocht ik toch niet meer gaan werken.

Ik heb me daarover ook heel schuldig gevoeld, als ik kantoorwerk had gehad kon ik wel werken. Ik heb me erbij neergelegd, de gezondheid van de kleine (en mezelf) gaan voor. Ik heb nog 2 meiden dus vervelen doe ik me niet, maar het voelt af en toe wel "vreemd" om niet te werken. Inmiddels ben ik ruim 32 weken zwanger, dus mijn officiele verlof komt eraan. Da's voor mijn gevoel toch anders dan de ziektewet, dan "mag" ik thuis zijn.

Probeer te genieten van je zwangerschap en maak je niet te druk (ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan). En foto's inplakken en achterstallige klusjes doen is ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel nuttig!!

Groetjes, Hille
 
Hoi,

Ik zit ook al vanaf 21 weken thuis,ben nu in de 30e week
doordat er bij ons kindje een ernstige afwijking is gevonden ben ik op advies thuis,voor de kleine maar ook voor mij. ikverveel me nog niet en vind het ondanks alles best vlug gaan,maar ja elke week zuikenhuis bezoekjes in meerdere ziekenhuizen zorgt ook wel dat de dag zo om is

groetjes monique
 
Hoi,

ik zit gedeeltelijk in de ziektewet. Daar ik behoorlijk last heb van vermoeidheid en op mijn werk geen gelegenheid is om 's middags even te gaan liggen, ga ik iedere dag eerder naar huis, zodat ik thuis nog even naar bed ga.

Ik voel me hier totaal niet schuldig over. Toen ik hierover met de verloskundige sprak stelde zij meteen voor om ½ dagen te gaan werken. Maar dat vond ik zelf niet zo'n goed idee. Als ik 's middags thuis ben, mezelf kennende ga ik wel even liggen, maar ga daarna toch veel in het huis zelf doen, poetsen o.i.d. In overleg met mijn werkgever is toen besloten 's middags eerder naar huis te gaan. En tot nu toe gaat dat heel goed. Mocht het toch te zwaar worden kan ik altijd nog ½ dagen gaan werken. Dus ik vind dat mijn werkgever "blij" mag zijn dat ik gewoon blijf werken.

Groetjes Monique (28 wk/1 dag)
 
Terug
Bovenaan