Ziektewet

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Vanaf vandaag zit ik in de ziektewet wegens bekkeninstabiliteit. Ben vorige week naar de verloskundige geweest en die heeft mij verboden om nog te werken. Ik werk in de kinderopvang en ze dacht dat ik al lang gestopt was. Ik heb het werk zo lang mogelijk vol gehouden, maar nu kan ik echt niet meer. Ik heb zo'n last van m'n bekken dat er dagen bij zijn dat ik niet eens kan lopen. Heb een aantal keer in de week fysiotherapie en ik heb 2 verschillende bekkenbanden. Het helpt soms wel iets, maar niet voldoende. Nu zit ik dus helaas tot het einde van het jaar thuis. Aan de babykamer hoeft niets meer te gebeuren, want die is al klaar. Wel kan ik  eindelijk mijn trouwfoto's in gaan plakken. Zijn er nog meer die niet meer kunnen werken?

Nelly
25w2d

hoi nelly

nou ik zit ook al 4 weken in   de ziekte wet
en ben nu 27wk +1 dag
ik heb ook erg last van mijn bekken     ik had het bij mijn vorige
zw schap ook ja je kan er niks aan doen
alles moet je op een laag pitje zetten
sterkte
gr liza

Hoi Nelly,

Ik zit sinds 2e paasdag in de ziektewet ivm bekkeninstabiliteit. Had het er in het begin erg moeilijk mee. Ben inmiddels 30 weken zwanger en mag niet veel meer doen. Gelukkig komt m'n moeder regelmatig helpen in de huishouding. (mag niet meer stofzuigen, dweilen, boodschappen doen, tillen enz.)
Vind het erg vervelend om afhankelijk te zijn van hulp van anderen. Valt niet mee om niks te doen, vooral omdat ik nog 2 dochters heb rondlopen hier.

Maar geod, het is niet anders, probeer wel rustig aan te doen. Bij de vorige zwangerschap heb ik te lang doorgelopen met deze klachten, met als gevolg dat ik pas twee jaar na de bevalling zo'n beetje pijnvrij was. Als ik dat voor ogen houd lukt het beter om nu rustig aan te doen.

Sterkte!

Liefs Annemarie.

Ps: fysio helpt bij mij ook niet veel.

hoi,

Ook ik zit in de ziektewet momenteel met ernstige bekkeninstabiliteit.ook mijn verloskundige heeft aangegeven dat ik niet meer kan gaan werken, helaas dacht de arbo arts daar niet zo over.Binnen 5 minuten vond hij dat ik nog wel wat uren kon werken, zonder me te hebben onderzocht, knap he.Heb wel de brief van mijn vk. naar mijn werkgever gestuurd en nu afwachten of zij dit advies wel wil opvolgen.Ik zal blij zijn als dat eindelijk zo is, want dit levert me toch echt wel een hoop spanning op.Kan al geen kant op door de pijn en dan ook nog dit gezeur....maar goed zie wel hoe het afloopt.
Ik wens jullie veel sterkte toe, en vooral zoveel mogelijk goede dagen.

Groetjes ilona

Hoi Ilona,

Als je werkgever het eens is met het oordeel van de arbo-arts en dus ook vindt dat je nog kunt werken, kun je altijd en deskundigenoordeel (second opinion) aanvragen bij het UWV.

Gr. Fleur79

Terug
Bovenaan