ziektewet

vanaf nu zit ik dus thuis. Niet dat ik veel werkte hoor, maar 1 middag in de week als cassière, maar ik moest daarvan wel twee dagen bijkomen. Dat was dus niet echt de bedoeling, mijn bekken is erg vervelend, en ik had veel harde buiken. er lopen nog twee kleintjes rond hier (1 loopt en 1 kruipt) dus was het beter zo. Mijn contract zou anders 28 oktober ook verlopen, dus nog een paar weekjes eerder thuis. Ik ben wel blij dat ik eindelijk de knoop heb doorgehakt.
na de bevalling zien we wel weer, eerst maar lekker genieten van onze bambino en dan weer eens kijken wat voor baantje ik zoek. Voor de klas lijkt me ook wel weer wat.

Wat je gelijk hebt. Ik zit er sterk over na te denken om halve dagen te gaan werken (zijn er ook maar 2 in de week). Ik moet namelijk 's avonds ook echt bijkomen en krijg behoorlijk last van mijn rug en buik. Dus ik denk dat ik de knoop ook maar doorhak.

hoi hoi je heb zeker gelijk
ik zit ook al een tijdje in de ziekte wet werk ook maar 2 dagen maar ik kon gewoon niet meer die dagen erna en heb voor de derde keer bekkeninstabiliteit dus moet je zeker rustig aan doen
ze zeggen wel je zit alleen maar achter de kassa nou dat ging bij mij ook al niet meer
maar ik heb een vast contract dus we gaan wel weer terug als het kan en beter met mij gaat
nou meid sterkte met alles
gr liza

Dag dames, hier nog een die HALF in de ziektewet zit. Ik werk halve dagen (niet meer dan 5 uur op een dag) en ik vind dat ik het daarmee nog goed doe.

Ik werk op een babygroep in de kinderopvang (lees: veel bukken en tillen) en dat ging me steeds moeilijker af. ook ik moest na een dag werken ook weer een dag bijkomen (lichamelijk maar ook geestelijk hoor). Pff, was gewoon zo zwaar, maar omdat ik maar 3 dagen werk, wilde ik gewoon doorgaan. Tot ik op een zondag(!)  enorme harde buiken kreeg en mijn vk zei dat dit toch echt het teken was om het rustiger aan te doen. De dag erna ben ik dus naar mijn baas gegaan en beslotren dat ik per direct halve dagen ga werken. Het was aan de ene kant moeilijk om die beslissing te nemen, want tja, zo lang hoef ik toch al niet meer...maar je moet niet alleen om jezelf maar ook om je kleintje denken!!!

Nu ik halve dagen werk heb ik iets meer energie en iets minder last van rug en bekken (ik loop wel bij een fysiotherapeut) dus zo hoop ik het nog tot 21 oktober vol te houden.

Bibi, echt hoor, denk om jezelf! je kunt beter nu stoppen dan dat je kapot je verlof (en ook de bevalling) ingaat!

Mijn baas deed er niet moeilijk over (anders dan ik misschien had verwacht) maar ook zij zei dat ik goed om mezelf moest denken.

Ik vind wel dat het UWV vaak brieven stuurt...morgen moet ik tussen 15 en 16 uur thuis zijn want dan bellen ze me weer even. Ach..ik ben er!

Nou, ik heb het gedaan, ik werk vanaf nu tot mijn verlof ook halve dagen. Mijn baas kon het zich goed voorstellen en deed gelukkig niet moeilijk. Ik ben blij dat ik de knoop heb doorgehakt, dat is een last van je schouders.

Ja, ik ben ook blij dat ik deze keuze gemaakt heb,  ik voel me nu ook rustiger. Ik ga nu vrolijker naar mijn werk, omdat ik weet dat ik wegga voordat ik weer last ga krijgen.

Terug
Bovenaan