ziektewet?

Hallo meiden

Ik heb zwangerschapsissias en kan ,als ik halve dagen werk ,als ik thuis kom bijna niks meer
Ik zit er over na te denken om in de ziektewet te gaan want dit hou ik niet lang meer vol
Ik ben nu trouwens 31 weken zwanger
Weten jullie hoe zoiets werkt?
Ik neem aan dat je een verklaring van je vk moet hebben om aan te tonen op je werk dat je last van issias hebt?

Groetjes mij

hoi,

Je kunt je gewoon ziek melden. Ik zit sinds vorige week in de ziektewet. Ik ben nu 31 weken. Ik heb heel erg last van mijn bekken, was/ben oververmoeid en geestelijk was het ook op. Uiteraard heb ik mijn baas verteld hoe en wat, maar dat had hij zelf ook wel in de gaten. Nu is er een kans dat de arboarts me oproept. Als ik daar heen moet leg ik de klachten uit en geef het tel.nr van de fysio en verloskundige en die zullen dan zeggen dat het beter voor me was om te stoppen.

groetjes, keesje

Hallo,

Ik heb me 3weken geleden ziek gemeld op me werk omdat ik lichamelijk er helemaal door heen zat en me hormonen ook met me aan de haal gingen.

Voor mijn werk moet ik zwaar lichamelijk werk verrichten.
Veel tillen, bukken, trekken etc....

Nadat ik me ziek gemeld heb, heb ik zelf gelijk voorgesteld om na de arbo arts te gaan voor aan oplossing, dit heb ik dezelfde dag gedaan en was een pak van me hart ze was zo begripvol voor de situatie en adviseerde mij alleen nog maar halve dagen therapeutische te gaan werken.

Dit is een advies wat ze geven met je baas ga je dan om tafel wat nu het beste is en daar maak je afspraken mee.

Vervolgens neemt het UWV contact met je op om je aantal vragen te stellen bij mij was het helder genoeg en dan hoef je niet bij het UWV op controle te komen en laten ze je de rest van de zwangerschap met rust.

Als je therapeutische gaat werken rekent het UWV dit als 100% ziekte, ook als je bv 50% Therapeutische werkt, automatische vervalt dan je aanvraag als je 4 weken voor de uitgerekende bevallingsdatum met verlof wil, dit gaat dan over in 6 weken van te voren.

Terug
Bovenaan