Ziektewet

Hallo dames,

Zijn er nog meer dames die tijdens de zwangerschap in de ziektewet zitten?
Ik ben nu 17 weken zwanger en zit thuis vanaf 6 weken...
Ik voel me moe, moe, moe, futloos, energieloos, heb migraine eens per week... kortom de roze wolk waar je op hoopt lijkt bij mij wel een donderwolk.
Soms heb ik er dagen bij zitten dat het best goed gaat maar de dag erna is het weer boeten. Ik zit veel thuis omdat het buitenshuis teveel prikkels zijn, uiteraard doe ik ook leuke dingen maar die vallen erg zwaar.
Ik ben niet depri ofzo alleen zo ontzettend moe ;-)

Zijn er meer dames die ook thuis zitten? Of die dit herkennen?
Ik voel me soms zo'n zeur...
 
Hoi, wat vervelend voor je dat je je zo voelt. Je hoopt toch op die roze wolk hè. In mijn vorige zwangerschap heb ik ook in de ziektewet gezeten. Wel wat later dan jij maar allemaal heel herkenbaar hoor. Gewoon goed naar je eigen lijf luisteren. De een reageert nou eenmaal veel heftiger op een zwangerschap dan de ander dus niet gaan vergelijken met iemand anders! Jij bent nu bezig om jouw kindje te krijgen en dat kan niemand zo goed als jij!
 
Hallo,

Ik ben nu ook 17 weken zwanger en zit eigenlijk vanaf week 5 thuis.

Ik ben heb precies zelfde alleen ik kots ook nog eens 24/7 helaas, 3x opgenomen geweest in het ziekenhuis wegens uitdroging. Nu verplicht aan de Nutridrankjes om aan te sterken. Mocht dit niet baten dan moet ik verplicht aan de Sonde.

Ik ben verder ook niet depri & dagjes weg zijn inderdaad zo vermoeiend dat mij zelf bij wordt afgeraden om het nog te doen. Echt de donkerewolk van het zwangerschapsland.

Het voelt inderdaad als of je een zeur bent, dat gevoel heb ik ook steeds en vele mensen begrijpen mij ook niet. Vooral in begin mijn collega's niet, voelde mij in begin best schuldig dat ik eigenlijk bijna niks kan? Had jij dit ook? Ik heb geprobeerd naast mij neer te leggen en probeer zoveel mogelijk te genieten op moment dat het kan.

Iedereen heeft andere zwangerschap en je bent bezig om iets moois op de wereld te zetten. Door de steun van vriend en (schoon)ouders kom ik de dagen wel door, ben super blij met hun steun en wat ik zelf merk dat ik gewoon eerlijk moet zeggen als niet meer gaat. Zij vinden dit zelf ook prettiger omdat zij niet altijd door hebben.

Groetjes.
 
Terug
Bovenaan