zij-slaper

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Mijn dochter is 6 weken oud en slaapt graag op haar zij. Nou weet ik dat iedere baby de eerste 2 weken op hun zij liggen maar toen de kraamhulp weg ging zei ze dat ze na 2 weken op hun rug moeten liggen.

Kan het kwaad als ik haar op haar zij laat slapen

Groetjes

hoi essie,

of het kwaad kan kan ik je niet eerlijk beantwoorden. ik ben geen expert dus je zult het met mijn ervaring moeten doen.
Bij onze eerste heb ik ook gedaan wat niet mocht van het CB. Ik heb hem op zijn buik laten slapen. De eerste maand ging het goed met slapen, hij sliep braaf eerst op de zij en na 2wkn door naar de rug, want anders.... (blabla). Maar hij ging steeds slechter slapen, totdat ik er gek van werd en ben gaan zoeken naar mogelijkheden. Zo ben ik uiteindelijk (na veel nutteloze tips van het CB) op het idee gekomen dat hij, net als wij, toch ook eens anders moet willen liggen. En waarrempel, toen hij op zijn zij mocht slapen ging het een stuk beter. En op een gegeven moment is hij zelf op zijn buik gaan liggen. Ik was daar in het begin best huiverig voor en ben ook echt elk uur gaan kijken in het begin. maar hij deed het perfect en ik had weer een gezellig kind, dat  uitgeslapen was. (en ik kon ook weer gewoon slapen).
Hij is inmiddels 2 en slaapt nog steeds op zijn buik (hij wil niet anders) en er is niets mis met hem. Ja hij is knettergek, maar dat heeft hij niet van een vreemde (hihi)
En ook nu met onze 2e zoon, hij is nu 8wkn en wil het liefst  op zijn zij slapen, dat doe ik nu ook met een gerust hart.
dus uit mijn ervaring; er is niks mis met je kind een andere slaaphouding geven als door het CB voorgeschreven.
chantal

Hoi,
Ook mijn dochter slaapt veel liever op haar zij. Ze is nu 10 weken en ookal kan ze zich nog niet bewust omdraaien, ze draait en wurmt net zo lang totdat ze op haar zij ligt. Het liefst stopt ze haar neus ook in iets, en dat vind ik soms best eng.
Advies kan ik je niet geven. Als ze bij ons in bed slaapt, laat ik haar wel op haar zij slapen, dan leg ik mijn arm tegen haar buikje zodat ze niet verder kan omrollen. In haar wiegje leg ik haar wel op haar rug. Ze is gelukkig gewoon een goede slaper.
Ivy

hoi

Jordi slaapt s'nacht ook op de zij in een "zijligging kusen" weet niet hoe dat heet persies.Dat voorkomt dat je kleine op een buik kan draaien en stiken.
Ik doe het om te voorkomen dat hij plate achterhoofd krijg.Over dag slaap ie op zijn rug.
Deze tip heb ik ook gekregen van mijn kraamverzorgende, beetje wisselen van ligen.

Ik weet niet of de kussen nog te koop is, ik heb hem gekocht op merktplaat voor 5 euro, dus kwa geld valt het mee.

ff google "zijligging baby kussen "

Mischien is het wat voor jou

Suc6

Terug
Bovenaan