Zijligging.

<p>Onze kleine van 4 maanden is nu veel aan het rollen naar de zij. Nog even en hij rolt door naar zijn buik.</p><p>Nu merk ik dat hij veel op zijn zij rolt in bed en zo gaat slapen. Is dat erg? Bang dat het risico van wiegendood daardoor verhoogd. snap het wel, zelf ook zijslaper ?</p>

Herkenbaar hoor, en zeker als ze dan besluiten om op hun buik te gaan slapen.. Doodeng vond ik het, maar vrij snel aan gewend!

Heel herkenbaar. Ik stopte onze dochter bijna zo strak in met een lakentje dat ik soms dacht is het niet te strak. Maar het is erg spannend. Kan ze haar hoofdje al goed omhoog doen en draaien op haar buik/als je haar tilt? Dan gaat het vaak goed hoor! Hier hebben we er geen last van gehad, ze ging gewoon huilen omdat ze niet meer terug kon rollen.

[quote quote=10485671]Heel herkenbaar. Ik stopte onze dochter bijna zo strak in met een lakentje dat ik soms dacht is het niet te strak. Maar het is erg spannend. Kan ze haar hoofdje al goed omhoog doen en draaien op haar buik/als je haar tilt? Dan gaat het vaak goed hoor! Hier hebben we er geen last van gehad, ze ging gewoon huilen omdat ze niet meer terug kon rollen.[/quote]
Ja hij is super sterk! Sinds de eerste week hield hij zijn hoofd al een tijdje omhoog :)  Hij slaapt ook in een slaapzak, daardoor rolt hij al sneller. Onder een laken blijft hij dus echt niet liggen ?

Ik heb sinds mijn dochter kan rollen een Aerosleep om het matras van het ledikant gedaan. Is wel prijzig maar je kleintje kan er zo goed als normaal doorheen ademen (heb het zelf geprobeerd). Hierdoor ben ik totaal niet meer bang voor wiegendood.

[quote quote=10485680]Ik heb sinds mijn dochter kan rollen een Aerosleep om het matras van het ledikant gedaan. Is wel prijzig maar je kleintje kan er zo goed als normaal doorheen ademen (heb het zelf geprobeerd). Hierdoor ben ik totaal niet meer bang voor wiegendood.[/quote]
Ik heb ergens gelezen dat dat maar schijn veiligheid geeft. Heb ook geen budget daarvoor eerlijk gezegd.. 

Spannend he! Het schijnt zo te zijn dat als ze zelf leren omrollen, het geen probleem meer is. Mijn dochter rolde met 4 maanden volledig om en ging vanaf toen vrijwel altijd op haar buik slapen. Ik heb in het begin een lakentje (geen deken of iets) in de breedte over haar heen gespannen en heel diep ingestopt, dat hielp iets, maar ook al snel losgelaten. Nu zoon van 12 weken, die liefst op z’n zij ligt, als het hem lukt, laat ik het. Eventueel kun je een hydrofiel oprollen en zo neer leggen dat hij niet door kan rollen.

Aerosleep matras is inderdaad niet veiliger, consumentenbond heeft hier zelfs voor gewaarschuwd; schijnveiligheid.

[quote quote=10485688]Spannend he! Het schijnt zo te zijn dat als ze zelf leren omrollen, het geen probleem meer is. Mijn dochter rolde met 4 maanden volledig om en ging vanaf toen vrijwel altijd op haar buik slapen. Ik heb in het begin een lakentje (geen deken of iets) in de breedte over haar heen gespannen en heel diep ingestopt, dat hielp iets, maar ook al snel losgelaten. Nu zoon van 12 weken, die liefst op z’n zij ligt, als het hem lukt, laat ik het. Eventueel kun je een hydrofiel oprollen en zo neer leggen dat hij niet door kan rollen. Aerosleep matras is inderdaad niet veiliger, consumentenbond heeft hier zelfs voor gewaarschuwd; schijnveiligheid.[/quote]
Instoppen ben ik al heel lang vanaf gestapt. Werkt hier 0. Zelfs met fedde en Kees  slaapzak + dekentje van hun wurmde hij zich er nog onderuit ??‍♀️ Heeft geen zin. Daarom ligt hij dus ook in een slaapzak. Hij rolt nog niet door naar zijn buik. Alleen wel bang dat hij straks niet meer terug kan want van buik naar rug doet hij nog niet. 
opzich wel blij dat hij het aan leren is. Zo frustrerend eigenlijk dat ze niks mogen behalve op rug liggen wanneer ze nog niet rollen. 
gedeeltelijk ben ik wel blij dat hij dan gewoon kan gaan liggen hoe hij wil

Terug
Bovenaan