Zijligging

Hi meiden!

Vorige week maandag ben ik bevallen van een prachtige zoon; Pim! ?

Nu heb ik een vraag over slapen overdag, wij hebben een zijligkussen gekocht om afplatting van het hoofdje te voorkomen en omdat hij zalig slaapt op z’n zij, elk slaapje draai ik het kussen op zodat hij om en om op een zij ligt. Hij kan zelf niet op zijn buik draaien omdat door het kussen die onmogelijk wordt gemaakt.
In de nacht leg ik hem gewoon op zijn rug in een inbakerzak, ook dit jast perfect.

Nu wil ik graag weten of jullie je kleintje ook op de zij leggen overdag of dit echt niet doen? Je leest er veel over .. wel doen / niet doen.

Hoor graag van jullie!

Groetjes,

Kelly

Kan prima. Als hij er prima in ligt. Meestal gebruik je het wel pas als het nodig blijkt en er voorkeur ontstaat. Je kan hem ook wegleggen op zijn rug en dan zijn hoofdje wisselend draaien.

Nooit gedaan. Bij niet 1 van de 3 kids. Deed gewoon het hoofdje draaien als ze sliepen en ze een voorkeurshouding kregen. Maar kan me wel voorstellen dat de kindjes het lekker vinden. Die kussens zijn ervoor gemaakt dus lekker gebruiken als hij het fijn vindt

Mijn zoon lag de eerste vier weken alleen maar op z’n zij. Zo lag hij ook in mijn buik. Dat is steeds minder geworden naarmate de weken voorbij gingen haha. Hij is morgen 2 maanden.
En er is helemaal niets mis met hem. Als hij prima zo ligt, laat ‘m lekker.
Inbakeren heb ik ook pas gedaan na 5 weken omdat ik zag dat hij in de nacht wakker werd van zijn eigen bewegingen naarmate hij meer op z’n rug ging liggen

In het ziekenhuis legde de verpleging onze zoon op zijn zij. Het is ons eerste kindje dus wisten wij veel. Pas later op internet las ik dat op zijn rug het beste is. Nadat we eenmaal ontslagen waren uit het ziekenhuis hebben we hem op zijn rug gelegd.

Tot hij nog niet zo enorm beweeglijk is lijkt het me geen probleem om hem op zijn zij te leggen met een kussen.

Als je jezelf er prettig bij voelt vooral doen, afplatting van het hoofd gebeurt al snel en lastig te herstellen. Wij gebruiken hem nu ook voor onze dochter, inderdaad ook overdag op de zij en snachts rug. Bij onze andere 2 kinderen ook gebruikt en 2 mooie ronde bolletjes;)
Succes

Zo onzin dat rug t beste is! Ze adviseren iedere paar jaar wat anders. Mijn kids beiden zijslapers geweest.. gewoon om en om. En ze hadden mooie ronde bolletjes en geen kale plekken op hun hoofd van het rugliggen. Daarnaast.. als ze spugen dan kan t tenminste weg. Die van me vriendin was bijna gestikt op zn rug...

Terug
Bovenaan