zijn 3 voedigen voldoende?

Hallo Mede-moeders,

Ik ben een beetje aan het aanmodderen met de flessen van mijn dochter. Ze is 6,5 maanden en vooralsnog gaf ik haar 4 flessen van 200cc, met alle bijvoedingen er nog bij. De laatste week was ze erg moeilijk en huilen tijdens het drinken, ws was het allemaal wat teveel van het goede? Nu ben ik overgestapt naar 3 voedingen, waarvan 1 met rijtebloem. Ze krijgt tussendoor danoontje, fruit, groentehap, liga/rijstewafel en wat roosvicee (drinkt ze niet zoveel van). Hoe doen jullie dat met jullie kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd?
 
hallo mama van Hannah,

Milan is nu ook ruim 6 maanden en eet 3 flessen van 200 ml melk, 1 keer 200 ml pap met 6 lepels rijstebloem, een keer fruit en een keer groente met aardappels met een fles van 150 ml melk toe.

Ik denk dat het wel iets meer dan wat jou dochter eet, maar Milan was altijd al een grote eter (Hij krijgt ook Nutrilon forte). Als je vindt dat Hannah te weinig melk drinkt zou ik stoppen met de kleine tussendoortjes ( liga, rijswafel, roosvicee), wie weet heeft ze dan meer honger en drinkt ze meer melk.

of ze te weinig eet? denk het niet, maar ja ik ben ook maar wat aan het aanklooien, wel gebruik ik het voedingsschema van het consultatiebureau als richtlijn.

veel succes
Amanda
 
Hallo

Ik ben moeder van renske, ze is nu bijna 8 maanden en ik ben sinds 1 week overgestapt op 3 flessen, dit is volgens mij wel een beetje later dan normaal, maar ik wist eigenlijk niet goed hoe ik dit moest aanpakken en wanneer ik dit moest doen.
dit is haar schema voor nu:
07.00 pap fles 210 ml
11.00 fruithapje
12.00 210 flesje
15.30 groentehap plus danoontje
19.00 papfles 210 ml

tussendoor een koekje of soepstengel, extra drinken krijg ik er niet echt in.
succes verder

groetjes margo
 
Terug
Bovenaan