Zijn 4 flesjes van 180 cc water niet te weinig??

hoi hoi

ik ben sinds een week overgestapt van 5 flesjes naar 4 flesjes voeding per dag( dit mocht van het cb)

ze drinkt er vaak 2 van de 4 helemaal leeg en de andere 2 tussen de 150 cc en 190 cc
in de laatste of een na laatste fles  krijgt ze nutrix( halve fles in bordje, wordt dan pap en geven we met lepeltje) andere helft geven we te drinken. dit vind ze erg lekker.

ze krijgt haar laatste fles om 21.00 en slaapt vaak door tot 09.00.

ze krijgt ivm   allergieen binnen de familie nog geen fruit of groentenhapje...

nu vraag ik me af of ze dan niet te weinig binnen krijgt, omdat ze eigenlijk minder voeding binnen krijgt  dan voorheen( ze dronk bij 5 flessen de flessen wel minder ver leeg)
ik lees nml overal dat  andere kindjes een groentehapje, fruithapje, liga of danoontje krijgen, dus meer eten als sophie..

wie weet dit en geeft ook nog geen groentehapje oid en wel 4 flessen..

ps ze is 5 mnd en weegt iets van 6700 gram...

liefs tobi

mijn dochter  heeft ook vrij lang alleen maar 4 flessen melk gedronken en kreeg toen ook nog geen bijvoeding zij had hier toen ruim voldoende aan en liet soms ook nog wat staan

Hoi,

Bij mij op het cb zeiden ze tussen de 800 en 1000cc op een dag is voldoende.

Chesley krijgt al een tijdje 4 flessen en ze kreeg er eerst 3 van 180  cc en  1 van 210cc, nu was ik van de week weer op het cb en nu zeiden ze dat we wel 4 flessen van 210cc mogen geven! Nou ik vind dit niet nodig, want ze is harstikke tevreden en ze doet nooit zeuren om eten en ze laat nooit iets staan en spuugt ook niet veel. ik heb nu wel 1 fles verhoogt die van de ochtend, maar dat heb ik alleen gedaan omdat ik zelf van de week er al aan zat te denken om die te verhogen, omdat ze totaal 840cc kreeg en ik zoiets had van ze beweegt meer nu en dan heeft ze misschien ook wel iets meer nodig.

ik denk dat je naar je eigen gevoel moet luisteren, is ze tevreden en groeit ze goed dan is het goed!! Chesley weegt nu 6405 en is 62.5 cm en dat is perfect, ze zit net iets boven de lijnen.

Groetjes Elise mv Chelsey(23-9-06)

Hoi

Ik zat met dezelfde vraag.
Kris krijgt 3 flessen van 180 en 1 van 210, maar daar blijft 20cc in zitten omdat hij anders misschien krampjes krijgt.
Vandaag was het gelijk huilen toen de fles van 12 uur op was.
Hij krijgt wel fruithapje, maar volgens mij krijgt hij daar niks of heel weinig van binnen. Hij spuugt bijna alles weer uit hahaha (even wennen nog, we zijn net een week bezig)
Ik vroeg me dus ook af hoeveel jullie je kindjes geven en hoeveel hij mag hebben.
Liefs Ellen mv Kris (01-09-2006)

Hoi,

Hier ook iemand met hetzelfde probleem.....Sinds een dag of 10 over op 4 flessen. In de laatste (rond 20.00 uur) 2 el rijstebloem, werkt prima. Maar nu krijgt ze wel verstopping van de rijstebloem (er zat 6 dagen tussen de ontlasting). Nu heb ik vandaag met het CB gebeld en ze zeiden dat ik de rijstebloem niet hoefde te geven, dat ze in principe aan 4 x 180 cc + 6 scheppen genoeg moest hebben. Eventueel mocht ik de laatste fles wel ophogen naar 220 voeding in totaal (dus 210 +7 en een beetje weggooien)...

Raar hè dat die CB's zoveel verschillende adviezen geven...
Ze krijgt ook nog geen bijvoeding, vind ik zelf niet zo nodig en het CB raadt het ook af.
Nu ga ik als ik vrij ben toch maar proberen of ze doorslaapt zonder rijstebloem, dat is wel wat fijner dan obstipatie...

Jullie ook allemaal veel succes!

groetjes,
Patty (mv Nynke 9-9-06)

En vergeet niet dat het groeien van de kindjes steeds minder snel gaat, en dat ze daarom ook minder voeding nodig hebben. In het eerste jaar verdriedubbelt het gewicht en de lengte maal anderhalf (ongeveer). Maar als je na gaat dat ze na een half jaar al een groot deel van die verdriedubbeling hebben gehad, dan kan je wel uittellen dat het laatste half jaar minder snel gaat.

hoi hoi,

ik ben 2 weken geleden van 5 naar 4 flesen gegaan.Ik vond ook 180 een beetje weinig, ik merkte dat mijn kleine behoefte had aan meer. Ik heb gebeld met Friso en zij adviseerde zijn 1 of 2 flessen van 210 te geven en het werkt perfect ! Ik geef de eerste en de laatste fles van 210 met 2 a 3 el rijstebloem. Mijn kleine is ook helemaal tevree. Mijn kleine geef ik nu 1x per dag 2 theelepeltjes fruithapje. Dan kan hij een beetje wennen aan een lepeltje en een andere smaak. Verder geef ik ook niks i.v.m. allergieen.

succes

liefs
di silva

Terug
Bovenaan