Zijn de meesten nu inmiddels met verlof?

Zoals de titel al zegt, zijn de meesten van jullie ook al met zwangerschapsverlof? Of zijn er nog bikkels bij die tot 36 weken blijven werken?
Hoe vullen jullie je verlof in?

Omdat ik niet veel mag (ivm hoge bloeddruk en te veel harde pijnlijke buiken) doe ik bar weinig en komen de muren na 3 weken al helemaal op me af.
En aan de andere kant heb ik helaas ook de energie gewoon niet meer om veel te doen (ben al blij als ik de kinderen gewassen en aangekleed op school kan afleveren). Terwijl ik graag alles in orde wil maken voor de baby.
Gelukkig krijg ik wel regelmatig hulp van mijn schoonouders (die zijn met pensioen, dus die hebben daar de tijd voor) en manlief doet wat meer dan anders, maar toch voelt dat niet prettig. Zou zo graag zelf alles in orde maken.
Zijn jullie al klaar met de babykamer en de babywas e.d?

Groetjes Suus

Hoi Suus,

Ik ben al 2 weken met verlof. Heerlijk genieten van mijn rust zolang het nog kan haha.
Maar.... van mij mag de kleine best iets eerder komen dan de uitgerekende datum... Ben zo benieuwd naar de kleine.

De babykamer is zo goed als af, nog een paar kleine dingetjes en een paar dingen wassen en het is klaar.

Groetjes Sabine 36wk

Hoi Suus,

Ik ben nu 36 wk 2 dagen en ben nu officieel sinds 2 dagen met verlof. Gelukkig heb ik wel tussen kerst en oud op nieuw vrij gehad dus gevoelsmatig al een week eerder verlof gekregen. Was ook wel echt klaar met werken...heb het afgelopen half jaar 120 overuren gedraait en dat was toch wel wat veel. Ben dus heel blij dat ik nu verlof heb en mijn rust kan nemen. Wij hebben de babykamer klaar maar ik moet wel nog het e.e.a. wassen ach ja ik ga er vanuit dat ons meisje niet veel eerder gaat komen dus daar heb ik dan nog 3,5 wk de tijd voor. Hebben inmiddels wel adressenlijst af pffff wat kan er veel veranderen in 2,5 jaar er klopte echt veel adressen niet meer.

gr. Robin (36wk 2 dagen)

Hi,

Gister was mijn laatste werkdag, ik ga 6 weken vooraf met verlof. En ik ben zoooooooo blij. Ik heb zo naar deze datum uit gekeken. Raar is dat, als je je op een datum vastprikt, dat je daar dan ook naar toe leeft.

Alles is klaar, moet alleen nog wat strijken, maar dat doet papa hier en die neemt dan wat kleertjes mee tijdens de gewone strijk. Omdat we al een ukkie hebben zijn de grote dingen allemaal al aangeschaft. En inmiddels ook weer opgepoetst. Wat dat betreft kan de uk komen, maar ze moet nog even wachten.

Gr. tamara.

Hoi Suus,

Ik heb al sinds 18 december verlof, dus zit al 3 weken thuis.
Ik heb er nog 1 rondlopen van 19 maanden, en daar heb ik ook mijn handen aan vol!
Afgelopen weekend alle spullen van hem weer van zolder gehaald en gekeken wat nog bruikbaar was.
Alles ook alweer gewassen.
De commode en wieg staan al klaar voor gebruik, het enige waar ik nu nog op wacht is de kast die van de buren moet komen.
Maar als het goed is komt die dit weekend.

Ik heb ook alweer bijna alle keukenkastjes gepoetst.
En mijn bed staat sinds dindag op klossen, heerlijk!
Dus genoeg gedaan, maar nu merk ik wel dat ik een beetje rustiger aan moet gaan doen.
Dus zo kom ik mijn verlof door!

Groetjes Willeke 36+2

Hoi

Wat dat betreft zit ik in een vreemde situatie. Ik was aan het afstuderen toen ik zwanger raakte (wel bewust overigens) en had dus nog geen baan. In het begin nog wel uitgekeken naar een baan, maar met een dikke buik op sollicitatiegesprek leek me nou niet echt handig. Als de kleine er eenmaal is wil ik wel graag (parttime) gaan werken, maar blijft afwachten of ik een baan ga vinden....

Ik zit dus al vrij lang thuis, maar verveel me nog niet echt. Ik voel me nog fit, dus ik kan thuis eigenlijk nog alles doen in het huishouden. Ben deze week ook maar begonnen met wassen van babykleertjes. Hier heb ik trouwens nog een vraag over. Hoe wassen jullie de kleertjes? Met of zonder wasverzachter, speciaal wasmiddel enz..
Is allemaal nieuw voor mij en je leest zoveel verschillende dingen

Cindy

Hallo allemaal,

Ik ben ook met verlof heerlijk........6 weken van te voren!!!!!
Babykamer zo goed als klaar, kleertjes gewassen met gewoon wasmiddel en wasverzachter.
Verder is het rustig afwachten op de eerste tekenen.......
Zij jullie al uit de namen????

Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan