Zijn dit nou waterpokken????

Eline is de laatste dagen erg hangerig. Gisteren wilde ze ook niet eten. Toen ik in haar mond keek, zag ik blaasjes. Ik ben naar de apotheek gegaan, en we dachten dat het aften waren, dus ik heb een spulletje gekregen wat de pijn verlicht.

Vandaag zag ik opeens op haar vinger ook een blaasje. Maar dat is dan nog de enige. Ze heeft wel op haar benen rode uitslag (kleine rode puntjes) maar zonder vocht erin. Op  haar tong heeft  ze nu ook uitslag (soort blaasjes)  Zijn dit nou de waterpokken, of toch wat anders? Ze heeft geen koorts ofzo, maar wil niet eten, gelukkig wel drinken.

hi hi,
tja waterpokken kunnen wel in de mond zitten, maar of ze daar ook echt beginnen??
Is het al verder uitgebreid, want dat gaat wel redelijk snel bij waterpokken.
Mss dat je ff op google kunt zoeken naar plaatjes van waterpokken, dan kun je ff vergelijkern en anders ff hier een foto van haar plekjes plaatsen, dan is het net ff wat duidelijker.
Succes ermee, we horen t wel!
Groetjes Saskia.

Hoi,
Ik heb dit een aantal weken geleden ook met Lieve gehad.
Ze had de waterpokken al gehad...dus..
Bleek het hand-mond-voet ziekte te zijn, een virus is dat..aldus de huisarts.
Begon met rode vlekjes, toen bultjes, en uiteindelijk werden het blaren..Vnl op handen en vinger, op de voeten, en in de mond.
Lieve had het echter uitgebreider..ook op billen en benen..Gaat na een week of wat weer over..Geen koorts, wel slecht eten..Geen jeuk gelukkig..
Ziet er wel gek uit.. Is wel besmettelijk, maar een korte incubatie tijd ook.
Ik hoor wel hoe het afloopt..
Gr Rina

ps je kunt via google vast foto's ervan vinden..hoe het eruit ziet.

Ben wel benieuwd naar wat t nou was?

Birgit had vanmorgen ook verschillende rode vlekjes op haar buik en ik dacht ook aan waterpokken, maar t werd niet meer, zal wel van het randje van haar luier zijn ofzo..

Hoi
Meestal herken je waterpokken wel goed hoor...rode gevuld met vocht,blaasjes en als je weer kijkt zijn ze ineens verdubbeld.
Met een beetje pech heb je in een dag een krentenbolletje thuis....
Ben ook benieuwd wat het nu is
Groet van ANouk

Sorry voor   mijn late reactie hoor! Tja, druk met de nachtdienst, en overdag heb ik heerlijk geslapen tot vrij laat.

Waterpokken zijn het niet, het is waarschijnlijk die mond hand voet ziekte. Het gaat al een stuk beter met haar. Vandaag heeft ze voor het eerst sinds drie dagen weer brood gegeten en fruit uit 1 stuk.

Koorts heeft ze nog steeds niet, en de bultjes doen volgens mij ook geen pijn en jeuken niet.

Alleen die blaasjes in de mond doen natuurlijk giga veel zeer, maar dat gaat nu dus ook alweer veel beter.

Terug
Bovenaan