Zijn dit tandjes die doorkomen?

Hey allemaal,

Wij hebben sinds drie maanden een wolk van een baby! De afgelopen week is ze mopperig, hangerig, wil bij mij slapen, zoveel kwijl dat ze zich er half in verslikt.. onrustig bij het aanhappen van de borst..

Zou het kunnen dat er al tandjes doorkomen?
Willen jullie eens kijken?
Sorry voor de slechte fotokwaliteit.. zie maar eens een Goede foto te maken in het mondje van je baby ?

https://ibb.co/9HT7N7B

Het is moeilijk te zien, maar het zou best kunnen hoor. Het kan ook op allerlei andere babykwaaltjes wijzen. Onze dochter kwijlt ook meer tijdens 'huil-periodes' (sprongetjes, slaapregressie, verlatingsangst, krampjes etc etc). Tanden is wel prima mogelijk al hoor, dan is ze gewoon vroeg. Kan wel een tijdje duren. 

Ik zie niks eigenlijk. Maar las laatst wel: "Wanneer de eerste tandjes doorkomen? 3 maanden nadat je denkt dat ze doorkomen" dat vond ik wel grappig want hier klopte dat wel ?
Wij zagen beneden 2 sneetjes die een beetje doorzichtig waren en toen enkele dagen later witte streepjes tand. Boven konden we minder goed zien maar daar zagen we duidelijk witte knobbeltjes onder het tandvlees. Die tanden duurden daarna nog wel enkele weken voor de eerste en de laatste zelfs 2 maanden nadat we die knobbels zagen. 
Zure poep was wel een symptoom maar dat kan zo ook wel eens een paar dagen zijn. Rood wang niet echt en meer kwijlen wel, soms hele slierten langs de speen af. En slechter slapen ?

Ik zie wel twee streepjes. Maar het kan nog wel een tijd duren voor het echt doorkomt. Tandjespijn is hier ook af en aan. Geen hele weken achter elkaar. Nu krijgt ze kiezen. Dat is weken lang af en toe een of twee nachtjes gedoe. 
Kwijlen wordt overigens wel meer vanaf 3 maanden. De orale fase begint. Dat is normaal. Misschien is het een sprongetje waarom ze hangerig is? Het zijn allemaal gelukkig maar fases. 

Wij dachten ook vanaf drie of vier maanden dat er tandjes doorkwamen haha, nu is ze morgen tien maanden en heeft ze sinds twee weken 1 tand ?..

Terug
Bovenaan