Zijn dit waterpokken?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn dochter (14 maanden) is sinds vorige week verkouden. Vandaag kreeg ze rode vlekken met daarin kleine witte blaasjes. Zowel op haar benen, armen als in haar gezicht. We dachten direct aan waterpokken, ook omdat deze heersen op de groep bij de opvang. Maar nu trekken sommige plekjes alweer weg na een half uurtje. Zonder dus dat er korstjes ontstaan zijn oid. Ze is hangerig, wil vaker drinken bij me maar heeft geen koorts. </p><p>Hebben jullie enig idee wat het kan zijn?</p>
 
Waterpokken beginnen normaal gesproken met gewone bultjes die langzaamaan doorzichtige blaasjes worden en na minimaal een week pas uitdrogen tot korstjes. Dit klinkt dus niet zo. Als het aanhoud of vaker voorkomt inderdaad even huisarts bellen, wellicht foto toevoegen naar hun email? Succes ?
 
Ondertussen zijn de vlekken net zo plotseling gekomen als gegaan vandaag! Het meest extreme was dat ze er helemaal onder zat rond 17.00 en om 19.00 was het helemaal weg. Geen vlekje meer te bekennen. Wat het nou geweest is? Geen flauw idee. Ontzettend bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
 
Ja, daar denken we zelf ook aan. Alleen kunnen we niets bedenken wat zij anders heeft gehad dan normaal. En ik ook niet dus via de bv kan het niet zijn geweest. Vandaag een paar kleine plekken. HA voor de zekerheid gebeld. Zolang ze verder niet markeert is er geen reden tot zorg nu.
 
Terug
Bovenaan