Zijn eerste tand is er!!!

Nou nou...
Hij was al flink aan het kwijlen en overal op aan het bijten handjes bijtring zelfs zijn spuugdoekjes beet hij op.
we hadden de laatste keer bij het cb al tehoren gekregen van de arts dat zijn tandvlees verdikt was en dat het best wel eens kon zijn dat als hij over een paar weken terug kwam voor zijn prikkies hij een tand zou kunnen hebben...
nou das vroeg dacht ik nog, maar goed in eens word hij niet lekker had koorts tussen de 38,5 en 39 graden in voor een paar dagen en flinke spuit luiers echt als water was het... en ja hoor daar kwam de bovenkant van zijn tandje door,, hij vind het zo lekker als je met een koude vingen der over heen wrijf!! het is echt een scherp tandje zeg want bijten in je vingen vind hij heerlijk hij heeft der dus wel flink last van... hij is nu presies 18 weken oud en nu die tand door is is de koorts weer weg en poept hij weer gewoon en zo bijzonder allemaal om te zien... hij kan weer lachen en is weer vrolijk en het is echt zo schattig om te zien dat randje van zijn tandje!!!

hoe is dat met jullie kleintjes?
zijn die er ook zo ziek van geworden?

liefs Shirl.

Hey Shirl

Wat leuk dat jullie mannetje een tandje heeft !
Hoe gaat het voorderest met hem ?
Hoeveel voeding geef jij aan jullie mannetje ?
Wij geven 4 voedingen..3 x 180 cc en de laatste 4de voeding geven we 210 cc..daar slaapt ze goed op door.
Tussendoor s'ochtends of s'middags krijgt ze ook meestal vers fruit.
Lizzy krijg eergisteren haar derde prikjes en ze weegt nu 6095 gram en ze 61,5 gram.
Wel zielig hoor die prikjes want in de avond had ze best hoge koorts en moest ze haar laatste fles niet hebben..de volgende ochtend gelukkig weer wel.
Ze is echt nu een baby uit boekje zo zoet en lief.
De eerste 10 weken waren niet makkelijk toen ze zo vaak in het ziekenhuis lag met Reflux dat is gelukkig helemaal goed onder controle met voeding en het medicijn.
Lizzy is nu 19 weken oud.
Ze kwijlt ook enorm de laatste paar weken..afwachten zou leuk zijn als ze een tandje krijgt.
Ze wil ook alles in haar mond stoppen dus wie weet.
Aan spuitluiers kan ik het niet merken want ze poept al vrij moeilijk nu krijgt ze om de dag een zakje Forlax om beter te poepen..
Gister had ze wel licht gele poep..was dat ook niet een teken van tandjes ?
Onze 1ste dochter Silvy van 2,5 jaar kreeg haar eerste tand pas met 11 maanden..dus dat is behoorlijk verschillend wanneer ze tandjes krijgen.
Maar zij was 6 weken te vroeg geboren.

Liefs Janneke

hey zeevang!!

echt geweldig dat jullie kleine meid het zo goed doet na die rot start hoor is zo leuk om te lezen!!
ik heb ook steeds weer gelezen wat je schreef over haar hoe het ging in het ziekenhuis en zo dus deste leuker is het om nu te horen dat het zo goed met der gaat!!

Djaimy had idd dunne gele poep luiers en nu dat tandje door is is de ontlasting eigelijk ook weer normaal.
de laatste keer dat we bij het cb waren woog hij 7200 gr en was 61 cm lang.
hij krijgt 5 flessen 3 van 180 en 2 van 210 die krijgt hij in de ochtend en een voor het slapen gaan.
hij gaat tussen 9 en 10 in de avond naar bed en slaap dan tot de volgende ochtend tussen 6 en 7 dus dat doet hij heel goed.
hij is nu 18 weken maar merkt wel dat die soms een fles wil over slaan misschien is het wel handig om met fruit te starten en hem dan een fles minder te geven.

hij oudste zoon kreeg zijn tandjes per twee tegelijk
die was begonnen met 6 maanden.
dus das ook heel anders als met djaimy nu.
maar hij is der best niet lekker van geweest dus das best wel zielig.
maar ja het komt zo het komt ..... het is niet anders !!!

liefs Shirl.

Hoi,

Wat leuk, gefeliciteerd!

Mijn zoontje heeft precies hetzelfde, alleen voel ik nog niet echt een tandje, wel een bobbeltje denk ik, maar ik weet het niet zeker. Woensdag moeten we toch naar het CB voor ze 3e ronde prikjes.. misschien voelen ze daar wel wat.

Heb je ook Chamodent gebruikt van VSM tegen de pijn? Mijn zoontje heeft wel veel last van zn oortjes en begint vaak ineens uit het niets keihard te huilen en dan is hij echt ontroostbaar.. aah toch wel zielig hoor wat die kleintjes allemaal mee moeten maken!

Groetjes,
Firazia

hey hey

@Firazia ja dat hebben we idd in huis maar kan niet zeggen dat het lang werkt.
daar bij hebben we vandaag zijn tweede ondertandje ook gevoeld die is nu ook al door dus net als bij mijn andere twee zoons krijgt ook Djaimy ze per twee...
hij had idd ook last van zijn oortjes de dokter vond ze ook rood en zie dat dat best wel eens een ontsteking zou kunnen worden maar gelukkig heeft dat niet door gezet!!! hij had er ook koorts van maar gelukkig is dat maar 3 dagen geweest het valt ook allemaal niet mee voor dat kleine lijfje!!!
wij moeten morgen voor de derde set prikjes ik ben heel benieuwd hoe zwaar hij nu is!!!

gr Shirl.

Hey hey

@Shirl,

Oke.. ja ik ben nu helemaal aan het twijfelen of het wel tanden zijn bij hem. Gisteren op het CB zeiden ze weer dat het niet zo kan zijn. Het gedrag wat ik beschreef, was gewoon passend bij zn leeftijd en het zijn volgens hun geen tanden. Maar goed, na de prikken had ie voor het eerst koorts, terwijl hij dat bij de eerste en tweede keer niet had. Dus ik vraag me het toch af.. Ach ja.. wanneer ze komen, dan zien we het wel!

Hoe is het gegaan bij jou, met die prikjes?

Groetjes,
Firazia

@Fir19

Hey hey

De prikjes zijn hier heel goed gegaan moet ik zeggen
bij het eerste beentje keek hij me verschrikt aan zo van wat doet ze nu ... en het tweede beentje gaf hij twee keer een kreun en was het gelukkig weer over hij heeft deze keer niet gehuild en ook helemaal geen koorts gehad!! dat had hij bij de tweede set prikken wel maar nu gelukkig niet.
alleen de verpleegkundige gaf hem de prik en hij trok daar na zijn been op maar ze had de naald nog in haar hand en schrampte zijn beentje daar mee dat was wel een beetje sneu dus had hij drie pleisters
maar goed das allemaal weer goed gekomen!!

liefs Shirl.

Terug
Bovenaan