zijn er al kindjes die last hebben van de 4de sprong?

Twee weken geleden kreeg ik weer een email voor de volgende sprong. Nou moet ik zeggen dat ik de eerste drie sprongetjes niet echt heb gemerkt bij Evi. Nu laat ze deze sprong daarom extra merken denk ik . Bijna alles wat in het boek oei ik groei staat klopt. Sinds een week ongeveer  slaapt ze slechter (vannacht om 01.30, 02.30   wakker en wilde toen om 06.00 al eten) en drinkt slecht (nog slechter) hangt het liefst de hele dag aan me. Weg met het ritme wat we hadden. Ze is jengelig en vind weinig leuk. Daarbij is er sinds het weekend ook nog een verkoudheid bij gekomen, dus de hele dag snotter de snotter. Die heeft ze helaas van mij gekregen.
Op zich vind ik dit alles nog niet zo erg, dat gaat wel over (hoop ik).
Waar ik me wel zorgen over maak is dat ze nog slechter is gaan drinken. Als ze de 700cc haalt op een dag mag ik blij zijn.
Ik kan er niks aan doen,  ik kan  ze niet dwingen.
Ik hoop dat de verkoudheid en het sprongetje weer snel voorbij zijn en ze het drinken weer gaat inhalen.

groetjes Sonja

Hi,

Ik heb het idee dat Seth ook midden in het 19-weken sprongetje zit (dat is toch de 4e?). Hij is nu 17 weken, maar al sinds vorige week slaapt hij veel minder en is hij soms na 5 minuten klaar met de borst. Andere voedingen kan hij trouwens ook weer gerust 1,5 uur voor uittrekken. Niet te volgen. Ook wilde hij vorige week een paar dagen echt niet naar bed. Zodra ik hem neerlegde was het huilen en dat duurde dan net zolang tot ik hem weer oppakte en dan was het ook meteen goed. Heel raar, want zo erg was het sinds 2 maanden niet geweest.

En toen ben ik dus ook maar weer een het Oei-ik-groei-boek erbij gaan pakken. En inderdaad, alle 'symptomen' staan benoemd in het boek. En het blijkt dus dat die sprong ook al rond 16/17 weken begint (ik dacht namelijk eerst dat het geen sprongetje kon zijn omdat het de tijd ervoor nog niet was). Inmiddels gaat het alweer wat beter. Het ritme is nog steeds niet helemaal terug, maar het huilen in bed is zo goed als verdwenen. Hij slaapt alleen nog korter en oh jee ... nu ik dit schrijf begint hij boven te jengelen, maar het is dan ook bijna etenstijd, dus dat mag!

Succes met het sprongetje!

Groetjes Femke (mv Seth, 15-01-07)

Hai Sonja

Wat vervelend zeg! Zeker als ze al slecht dronk. Als het goed is duren de sprongetjes hooguit een paar dagen, hoor! Bij ons geloof een een dag of hooguit twee. Als het langer duurt zou ik toch even kijken of er niet wat anders aan de hand is. (had ik al teruggemaild dat ik het een leuke foto vond? wat zijn het toch steeds scheetjes, he!)

Veel succes en hopelijk snel voorbij!

Rosanne)

ik kan niet echt wijs worden uit de sprongetjes.ik heb bij boas nooit echt iets gemerkt.hij heeft weleens een moeilijk dagje,maar niet volgens het schema van oei ik groei.
hij is sinds een week wel erg eenkennig als hij moe is.soms gaat hij zelfs tegen mij huilen als hij bij mn man zit(he,bedankt he).heeft trouwens wel als leuk  gevolg dat,als boas nu gaat huilen,mijn man aangerend komt als een overbezorgde moederkloek en dan zegt ie:ah,jaaa,papa is er al.kom maar bij papa haha(terwijl hij voorheen altijd liep te mopperen omdat hij niet begreep waarom hij huilde.boas gaat ook heel hard huilen bij lawaai.maar volgens het boek is dit een zonnige periode.ik pas de verklaring "sprongetje" ook maar niet meer toe op mijn zoon.als er iets onverklaarbaars is hou ik het maar op "een moeilijk momentje".
groetjes kari

Hier nog een springer! De 3e sprong heb ik niet zo gemerkt, maar deze voel ik echt aankomen. Esther wil echt letterlijk terug naar mama. Ze klampt zich als een aapje aan me vast en huilt heel, heel zielig als ik haar in de box leg. Terwijl ze net uren zelf kon spelen! Nu wil ze niet meer zelf spelen en alleen maar vermaakt worden. Liefst op mijn arm of schoot, en als het echt niet anders kan in de wipper of maxi cosi naast me aan tafel.

Goh...zou zo letterlijk dat boek in kunnen, he?
Maarrehh...gaan de sprongetjes vanaf nu ook langer duren? Want ik wil nu wel weer eens stofzuigen zonder kind op de arm. En het doen als ze slaapt is bij Esther ook geen optie...tegen de tijd je de stofzuiger tevoorschijn hebt gehaald is ze wakker!

Groetjes,

Eveline

Volgens mij zit Thijs ook in zn sprongetje. Wat ben ik moe!! Hij kan idd niet meer alleen spelen in de box. Als ik er boven hang dan is het goed en gezellig maar als ik weg loop is het letterlijk gillen. Hij heeft dus ontdekt dat hij kan gillen, heel hard en schel,  het is af en toe net een aapje. Ook van zn flesjes maakt hij een potje, 4 is te weinig en 5 te veel, maar aan het einde van de dag komen we helemaal niet uit, dus hij is of heel vroeg moe en is dan snacht weer wakker of hij valt helemaal niet in slaap en loop ik de hele avond de trap op en neer. En idd zodra je hem oppakt is het goed. Af en toe is hij ook heel erg boos, waarom? geen idee.
De andere sprongetjes vielen wel mee, 1 of 2 dagen, maar dit is nu al een week gaande. Van mij mag ie uitgesprongen zijn hoor, want ik ben zelf bek af.

Terug
Bovenaan