zijn er al kindjes die...

's middags geen slaapje meer doen?

Ilse heeft de afgelopen  tijd al een paar keer per week dat ze haar slaapje overslaat. Ik leg haar dan gewoon in bed, maar al na 3 kwartier staat ze bovenaan de trap te roepen: 'Ikke ben wakker'. Ze heeft dan gewoon niet geslapen, want ik hoorde haar boven rommelen op haar kamer. Terugleggen heeft geen zin. Ze rommelt verder en weer 5 minuten later 'ikke ben wakker'. Ze maakt er geen drama van (pfff gelukkig), maar blijft herhalen 'ikke ben wakker' en 'ikke hoef niet slapen' en 'ikke niet moe'
Ik haal haar dan meestal maar naar beneden en ze speelt rustig verder. Ze wordt niet lastig en het gaat eigenlijk best goed. 's Avonds donderd ze uiteraard wel meteen in een diepe slaap wanneer ze haar bedje voelt.
De volgende dag slaapt ze 's middags wel weer zonder problemen.

Ik denk dus dat ze aan het overslaan is en dat het binnenkort over is met mijn middagrust. Ach, zolang ze niet lastig wordt, vindt ik het wel best.

Maar wie o wie heeft het middagslaapje er al af of is ook aan het overslaan? Ik ben nl wel benieuwd...

Groetjes
    Jeske mv Ilse en Stan

Hoi Jeske,

Rebecca heeft ook een aantal weken gehad dat ze of heel kort sliep (half uurtje) of helemaal niet. Na 45 minuten riep ze dan: "Mamaaaa koomuuu, Lebecca klaar slapen!"
Ze had dan 45 minuten in bed zitten kletsen, zingen en rommelen. Ik haal ze dan uit bed.
Af en toe als we weg zijn, mag ze een slaapje overslaan. Soms gaat het goed, maar soms ook niet en is ze echt heel moe om 16:00.

Maar nu, de laatste 2 weken slaapt ze ineens weer 2 tot 3 uur 's middags en 's avonds ligt ze omstreeks 20:00 ook weer op bed te slapen.

Dus het kan ook zomaar veranderen of toch doorzetten!

Het is wel even omschakelen als ze niet meer gaan slapen, maar ja, het hoort erbij. Is wel lastig als je middagrust voor jezelf ook weg is en je de hele dag een kindje om je heen hebt. Maar ik denk dat het ook wel weer went.
Overigens mijn neefje van 2 jaar slaapt al 6 maanden 's middags niet meer.
Dus kan het goed dat jou kindje het ook af laat weten!

Groetjes, Marianne

Ja hoor,ook hier geen middagslaapje meer!
Delano slaapt al een aantal weken 's middags niet meer.
Het begon met tegensputteren als hij naar bed ging 's middags en toen hebben we hem ipv om half één om half twee op bed gelegd.
Een paar weken later had hij ook daar geen zin meer in en hebben we hem uiteindelijk gewoon niet meer naar bed gebracht!
Ik vind het heerlijk zo zonder middagslaapje!
Ik leef de hele dag al zo op tijd omdat de oudste van en naar school gebracht moet worden dus ik vind het écht een bevrijding hoor!
Hij is trouwens ook niet vervelend door het niet meer slapen 's middags dus ben helemaal tevree!
's avonds ligt hij wel iets eerder trouwens nu hij de hele dag wakker is.
Eerst ging hij rond de klok van zeven en nu tegen half zeven!
Groetjes Tanja

Hoi

Ik ken het probleem, Hjerre is de laatste tijd ook aan het overslaan, terwijl hij echt nog wel moet slapen, want hij is zo moe van de ochtend. Hij gaat dan inderdaad ook rommelen en spelen op zijn kamer en is dan heel lief. Maar zodra hij beneden is , is hij strontvervelend om het zo maar te noemen, omdat hij niet geslapen heeft. Van het cb hebben we het advies gekregen hem, twee keer in de week een middag op te houden en daar zijn we vandaag net mee begonnen.....ben heel benieuwd hoe dat gaat werken.

Groetjes Hanneke

Terug
Bovenaan