Zijn er hier meer vrouwen...

A

Anoniem

Guest

Die zwanger zijn en een psychische stoornis hebben?
Ik heb een borderline stoornis, waardoor het leven soms
heel erg zwaar kan zijn, alhoewel ik het laatste jaar
vrij stabiel ben.
Maar door de hormonen spelen soms de stemmingswisselingen
en woedebuien wel eens extra op, en dat is nogal vervelend.
Ik moet zeggen dat de zwangerschap, ondanks m'n stoornis
vrij goed verloopt, maar ik ben benieuwd of er hier meer
mensen zijn die wat 'mankeren' om het zo maar te zeggen,
en hoe jullie met de zwangerschap en aankomende bevalling
omgaan......

xx Syrah

Hoi,

Ik heb niet echt een psychische stoornis met een naam   maar wel jarenlang  last van depressies voornamelijk ontstaan door een ongelukkige jeugd.  Ik gebruik daarvoor sinds 2 jaar  seroxat,  ben daarmee begonnen na  mijn laatste bevalling. Maar nu ben ik zwanger van de derde en moest ik dus weer stoppen. Na jaren van me ongelukkig voelen moet ik zeggen dat ik met de seroxat weer heel erg goed functioneerde.Ook nu ik het niet  gebruik voel ik me toch wel redelijk goed. Ik pieker wel weer meer en ook  kan ik wat minder hebben,  maar echte stemmingswisselingen heb ik niet.    Na de bevalling ga ik zeker weer seroxat gebruiken want ik voelde me er echt goed bij en heb dan gewoon het gevoel dat ik weer de hele wereld aankan terwijl ik me nu net staande kan houden voor mijn gevoel en heb gewoon minder energie. Het is niet anders, na jarenlang geworstel met mijn gevoelens heb ik echt gemerkt dat ik stukken beter  functioneer   met een pilletje.

Groetjes,
Maron

Beste Syrah,

Als ik hier zo al je berichtjes lees kom je echt over als een positieve vrouw. En ja, natuurlijk ken ik je niet in het echt. Maar ik vind dat je wel vaak positieve reacties geeft. En je hebt er niks aan dat ik dit zeg maar ik wou je even een (welgemeend) complimentje geven. Kom op en probeer alles uit je leven te halen wat je kan.!!

Ik heb ook Borderline en heb vaak last van stemmingswisselingen. Voordat ik zwanger was gebruikte ik Prozac en Risperdal, op het moment dat ik wist dat ik zwanger was ben ik hier accuut mee gestopt.
En nu gaat het dus niet zo goed met mij....
Ik weet niet wat ik moet doen, want ik ben zwanger en ik hoor blij te zijn, maar ik ben veel down en pieker en maal als nooit tevoren. Ik wil liever geen medicijnen gebruiken tijdens de zwangerschap, maar zo is het ook niet fijn...ik twijfel over alles en laat mijn vriend helemaal niet toe en zie het gebeuren, maar kan er niks aan doen. Ik wil het liefst alleen zijn.

Ik heb voor vanmiddag een afspraak gemaakt met mijn huisarts, want zo kan ik niet doorgaan.
Ik wil blij zijn en me gelukkig voelen en dit naar buiten kunnen uitstralen! Ik ben nu 12,5 week zwanger, misschien wordt het hierna beter....ik hoop het!

Liefs.

Ik heb ook Borderline en heb vaak last van stemmingswisselingen. Voordat ik zwanger was gebruikte ik Prozac en Risperdal, op het moment dat ik wist dat ik zwanger was ben ik hier accuut mee gestopt.
Ik weet niet wat ik moet doen, want ik ben zwanger en ik hoor blij te zijn, maar ik ben veel down en pieker en maal als nooit tevoren. Ik wil liever geen medicijnen gebruiken tijdens de zwangerschap, maar zo is het ook niet fijn...ik twijfel over alles en laat mijn vriend helemaal niet toe en zie het gebeuren, maar kan er niks aan doen. Ik wil het liefst alleen zijn.

Ik heb voor vanmiddag een afspraak gemaakt met mijn huisarts, want zo kan ik niet doorgaan.
Ik wil blij zijn en me gelukkig voelen en dit naar buiten kunnen uitstralen! Ik ben nu 12,5 week zwanger, misschien wordt het hierna beter....ik hoop het!

Liefs.

Liefs.

Terug
Bovenaan