Zijn er hier niet helemaal 'gezonde' kinderen?

Van een paar meiden hier (ik geloof Iris en Sophie, sorry als ik me vergis) weet ik dat ze iets aan hun heupjes hebben maar ik vroeg me dus af of er hier meer dames zijn met een 'minder gezond' kind. Bijvoorbeeld een lichamelijke afwijking of geestelijke?
Dit is ook meer uit nieuwsgierigheid en gewoon om te weten hoe hun er dan mee omgaan en of dat het zwaar is.
Ik bedoel, ik heb een heel gezond kindje en ben daar echt wel dankbaar voor. Natuurlijk was een 'minder' gezond kindje even welkom geweest maar ik vind het met Tyche af en toe al zo zwaar en heb daarom ook veel bewondering voor papa's en mama's die het klusje klaren met een ziek kindje...

Groetjes Kirsten mama van Tyche

Hoi hoi

Ilse is gelukkig ook gezond. voor zover we dat natuurlijk kunnen beoordelen.
Maar het kindje van een vriendin van mij (Jesse, 26-12-06) heeft een waterhoofdje en lopen het ziekenhuis in en uit. Dan zijn ze weer een weekje thuis en dan zitten ze weer twee weken in het ziekenhuis.
Ze hebben het er erg druk mee en vinden het giga zwaar. Ze hebben ook geen tijd om bijvoorbeeld op een forum hun verhaal te doen. Jesse heeft nog geen ritme en vraagt veel aandacht.

Elke keer als ik mijn vriendin weer aan de telefoon heb gehad dan barst ik in tranen uit.   Ik kan zo genieten van mijn meisje en ik gun hun ook zo dat geluk. Zij hebben het echter te druk met het afvragen hoe het met Jesse gaat. Elke keer besef ik weer dat gezond zijn niet vanzelfsprekend is...

Jeske

Ik ben ook blij dat Thomas "gezond" is... Een gehandicapt kindje is er ook om van te houden, denken wij maar! Het zusje van Hubbie is verstandelijk beperkt, dus we zien ook wel de zorgen hoor die dat meebrengt.

Maar goed, ik weet dat er één mama is op het forum met een kindje met het syndroom van Down. Ik weet het omdat dat Frummeltje hetzelfde stoere Super-man shirt aan had op de foto als ik voor Thomas heb! Heb alleen even geen idee wie het was of wat de naam van Frummel is...

-X- Marieke

Is goed hoor Marieke, ik zie hem wel verschijnen!

Ik denk ook elka dag en hoe fijn ik het heb met Tyche en blij ben dat ze gezond is. Ik zou een gehandicapt kindje ook lief vinden hoor. Maar idd, het ziekenhuis lopen....pff ik denk dat het je opbreekt.

En als je kindje verstandelijk gehandicapt is, doe je die dan wel ergens heen of hou je hem/haar in huis??? Zoiets allemaal.

Ik ken frummeltje niet trouwens

Hoi,

Tess is niet ongezond, ze heeft alleen een klein foutje van moeder natuur, een Hemangioom. Helaas in haar gezichtje, zowel oppervlakkig als onderhuids. Maar ik prijs me zeer gelukkig dat het dit Hemangioom is, ik heb veel, veel ergere gezien. We zijn wel onder controle in het AMC, maar gelukkig hoeft er op dit moment (nog) niets aan gedaan te worden.

Ik ben super blij dat dit het enige probleempje met mijn kindje is.

Op de foto's zie het hemangioom, het zit lang en onder  haar oortje. Niets mis met de oogjes hoor, alleen last van de flits

Nanda, mv tess (9mnd en 6dg)

Leuke meid hoor die Tess, en al zo groot!
Ik denk als je Tess kent dat je ook wel gewend raakt aan haar vlekje.
Maar je zal wel veel reacties van andere (buitenstaanders) krijgen en dat lijkt me vervelend.
Maar je mag zeker trots op haar zijn want ze ziet er heel stoer uit!!!!!!!!!

iris heeft inderdaad een heupafwijking en daar voor draagt ze nu nog 20 uur perdag een campspreider.
ik heb het zelf ook gehad in mijn baby tijd en ik had ook een klompvoetje.

hopelijk gaat alles goed en is iris er snel van af.
ik ben er al aan gewend. iris vind het nu wel wat vervelender omdat ze op haar zij wilt liggen maar dat gaat niet met de beugel.

verder is ze goed gezond.

ik ben voogd van een jongen van 14 met een stofwisselingsziekte waardoor hij verstandelijk en lichamelijk gehandicapt is.   iris groeit hier ook mee op. en ik werk ook nog bij een meisje wat gehandicapt is.  

groeten petra  

Terug
Bovenaan