zijn er hier nog meer studerende vrouwen met kinderwens of kinderen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

pffff wat lastig allemaal, wil zo graag kinderen des noods ten koste van mijn studie, ik vindt het ook niet erg als het allemaal wat langer duurt, maar had net een gesprek met wat studiegenootjes en dan ga ik toch weer twijfelen is het niet te zwaar studeren en kinderen, want ik wil wel graag door   blijven gaan en in ieder geval mijn bachelor halen. HEELLLLPP, Wie kan mij gerust stellen?

groetjes Kriebels

Hoi Kriebels,

Hoe oud ben je als ik mag vragen??
Als ik jou was en ik kon makkelijk studeren(weet ook niet hoe lang je nog moet)
dan maakte ik toch mijn studie af,maar goed ligt ook aan je leeftijd enz..
Kan me ook voorstellen als je een kinderwens hebt,en je partner ook dat het moeilijk is om het steeds uit te stellen...
heel moeilijk inderdaad,maar daar kan ik je helaas niet echt een antwoord op geven....

Liefs,Swinnie

p.s,ik ben 36,dus al lang mijn studietijd voorbij,maar ook dan blijft het moeilijk,met werk b.v

Hoi hoi!

Nou ik studeer ook nog in deeltijd en werk fulltime (36 uur in 4 dagen) en wij willen ook heeel graag een kindje! Mijn studie gaat super goed, moet nu nog 2 jr. en dan ben ik klaar, maar we zijn nu al bezig met kindje krijgen.. Tja waarom niet, als je denkt dat je het aan kan, je zeker bent van je relatie en je kunt het financieel aan... Wat let je!

Voor mij is misschien ietsjes anders nog omdat ik deeltijd studeer, maar daar heb ik t net zo druk mee omdat ik er ook nog bij werk.. Maar ik denk dat k t zeker aan kan straks! Ik blijf 3,5/3 dagen werken en mij deeltijd studie erbij (ook bachelor halen ;-)!

Succes! denk er goed over na!

Liefs!

Hoi,

In het tweede en tevens laatste jaar van mijn opleiding begon mijn kinderwens steeds meer naar voren te komen, maar ik wilde eerst mijn opleiding klaar hebben voordat ik zwanger zou worden. Anders zou ik met mijn opleiding moeten stoppen en daar had ik geen trek in. Dus heb mijn opleiding afgemaakt. Ben juni dit jaar geslaagd en in augustus zijn we begonnen voor het echie.

Succes met je keuze.

Liefs, Nadine.

Hoi Kriebels,
Ik kan me je twijfels voorstellen. Ik heb zelf ook lang nagedacht over het 'juiste' moment om met kinderen te beginnen. Die periode was zo heftig, dat ik er zelfs de Pre-Life-Crises voor heb uitgevonden. Uiteindelijk was mijn conclusie: het maakt allemaal helemaal niks uit. Hoe groot je huis is, hoeveel geld er op je rekening staat, waar je op dat moment mee bezig bent en wat je denkt dat er binnenkort in het verschiet ligt. Als je voelt 'ik wil kinderen' dan is dat het moment om er voor te gaan. Alle andere dingen; er is altijd wel ergens een mouw aan te passen. Dus ik zeg: doen! Nu!

Als je je partner zo ver kunt krijgen tenminste. Het heeft mij drie kalenderjaren gekost, en waarschijnlijk nog wel wat meer levensjaren, om hém eindelijk zo ver te krijgen.. Sorry, mijn frustraties moeten er af en toe uit... ;-)
Groetjes,
File

Hoi

Ik ben zelf een studerende moeder, heb een kindje van 2 jr 4mnd en probeer weer zwanger te worden. Als het goed is, studeer ik volgende zomer af. Ik wist zelf altijd al dat ik  jong moeder wilde worden en daarom hebben we gewoon besloten ervoor te gaan, toen we er klaar voor waren. Een kindje komt heel vaak niet echt uit: je moet altijd wel  met grote veranderingen rekenen, en dus maakt het denk ik niet zoveel uit of je nu studeert of werkt als je zwanger raakt. Ik heb nu altijd zoiets van: als ik straks afgestudeerd ben, heb ik misschien wel al twee kinderen, en kan ik mooi aan de bak, zonder verlofgedoe.  

Het allerbelangrijkste is, wat jij wilt, wanneer wil je kinderen? Dat laat je toch niet afhangen van een baan of een studie? Dat is allemaal zo tijdelijk,  en het komt toch allemaal wel op z'n pootjes terecht. Zou toch jammer zijn dat je een oudere moeder wordt, en eigenlijk een jonge moeder had willen zijn, alleen maar omdat je eerst carriere wilde maken...        

Jahoor, hier ook een studerende en werkende moeder. Bengon met mijn studie toen mijn zoontje net twee jaar was en zit nu in het derde jaar van mijn studie. Ik moet nog twee jaar, maar kies er toch voor om tussentijds voor een tweede te gaan.
Mijn zoontje is nu vier en ik wil NU een tweede en niet over twee jaar pas. (in hoevere dat ook daadwerkelijk uitkomt met vruchtbaarheid etc weet je natuurlijk nooit.

In het begin heb ik me over deze beslissing heel raar gevoeld. Ik was zo bang voor de reacties uit mijn omgeving (zou je dat nu wel doen?? etc) Maar het voelde gewoon goed.

Voice

Hoi allemaal

Dank jullie wel, dat doet me goed dit te horen. Wat lief dat jullie hebben gereageerd, sorry trouwens dat ik een beetje laat reageer maar had het een beetje druk.
Ik ben trouwens  23 ik ben getrouwd, mijn man  werkt fulltime en is afgestudeerd, we hebben een auto een appartement in het huis van mijn schoonouders  en gespaard. Dat we bij mijn schoonouders inwonen (wel zelfstandig) vinden wij geen enkel probleem, ik hoop hun ook niet want we hebben ze nog niet ingelicht over onze kinderwens. Dus het enige probleem dat overblijft is red ik het om een kleintje op te voeden en te studeren, nou heb ik ook wat op  internet gezocht en nou las ik dat je ook weer subsidie kunt krijgen voor een dagopvang, op zich ben ik daar niet helemaal voor, maar het is wel fijn om als optie te hebben. Dit is al onze derde ronde trouwens hoor, maar ik wil gewoon niet wachten tot ik klaar ben, omdat als ik ga worden wat ik worden wil dan moet ik nog 7 jaar studeren. Nou zo lang wacht ik echt niet. Maar ik vind het zo fijn om te horen dat ik niet de enige ben en dat ik met jullie hierover kan praten, Ik heb jullie ook zo nodig. Heel erg bedankt jongens pfff en mag ik nog eens bij jullie aankloppen als ik het weer moeilijk krijg.

xxx Kriebels
Oh ja ps mijn man wil ook ontzettend graag kinderen, maar heeft  ivm mijn studie de keus aan mij overgelaten wanneer we zouden beginnen, maar ik kan gewoon niet wachten. Het speelt ook mee dat we gevraagd zijn peetouders te worden dan ga je erover nadenken of dat wel kan en toen ik besloten had dat het kon, toen had ik zoiets van dan kunnen we zelf ook gaan beginnen yes yoepie yee.

Terug
Bovenaan