Zijn er meer as. tweelingmama's onder ons?

Ik ben wel benieuwd of er nog meer dames onder ons zijn die een tweeling verwachten, het einde nadert en iedereen heeft van meer tijd voor het forum en eerlijk gezegd ben ik wel erg benieuwd hoe jullie de zwangerschap beleven.

Ik vind het erg zwaar als ik heel eerlijk ben, ik heb het er erg graag voor over, maar zwanger zijn is toch niet niks.

Na een traject van 4 jaar medische molen, 6 mislukte IUI pogingen en 3 mislukte IVF/ICSI pogingen ben ik zwanger geraakt van de 4e IVF/ISCI poging en toen we na 6 weken wisten dat het een tweeling was, waren en zijn we nog steeds dolgelukkig.

Maar sinds 13 weken mag ik al niet meer werken, heb toen een bloeding gehad, waardoor ik onder meer gezien de voorgeschiedenis niet meer mocht werken gedurende de hele zwangerschap en dat hakte er best in, ik had me in 12 jaar nog nooit ziekgemeld en nu meteen voor 6 maanden. Eindelijk ging het best wennen en ik heb me nooit echt verveeld en genoeg hulp een aanloop gehad.

Nu zijn we volop aan het aftellen, vandaag precies 36 weken zwanger en de laatste loodjes wegen erg zwaar, moet om de dag naar het ziekenhuis voor een CTG tot aan de bevalling en iedere maandag op controle en verder komt er eigenlijk niet zo heel veel uit mijn handen.

Ik hoor graag van andere as. tweelingmama's.

Groetjes, Pleun

Hai Pleun,

Jeetje wat een voorgeschiedenis hebben jullie!! MAAR wat ontzettend gaaf dat jullie nu twee wondertjes verwachten.

Ik ben ook een tweelingmama en ik ben nu 35 weken zwanger. Ik moet net als jij ook eerlijk toegeven dat de laatste loodjes echt zwaar zijn. Ik heb tot en met 33 weken gewerkt en sinds deze week hou ik overal vocht vast en is mijn bloeddruk te hoog. Ik moet nu ook vaak naar het ziekenhuis toe voor een CTG.

Wij hebben al een dochtertje van anderhalf en we zijn ook erg benieuwd hoe zij gaat reageren op de komst van de tweeling. Zij gaat nu ook in mijn verlof nog 2 dagen naar de creche en mijn moeder is hier vaker om op haar te passen zodat ik even op bed kan liggen. Mijn man is straks na de bevalling 4 weken vrij. Helaas gaan we morgen bij de gyneacoloog de keizersnee bespreken, beide kindjes liggen in een stuit en de kans is klein dat ze als nog draaien, ik hoop het van harte. Ik wil liever "gewoon" bevallen dan een keizersnee. Hoe liggen bij jou beide kindjes?

Ben je al helemaal klaar met het kamertje(s)?

Sterkte met de laatste loodjes!!!

Groetjes, Floor

Hoi, hoi, ja, de voorgeschiedenis was erg heftig, maar we kijken vooruit en er zit iets heel moois aan te komen en daar genieten we van!

Onze kindjes liggen allebei in een goede positie, met de hoofdjes naar beneden en met de voetjes en beentjes in de buurt van mijn maag, zo liggen ze al vanaf een week of 25 en zijn eigenlijk nooit meer echt van positie veranderd, dus als alles normaal verloopt ga ik op de natuurlijke weg bevallen.

Omdat mijn bloeddruk voor de kerst erg hoog was, moest ik vanaf toen om de dag een CTG en een bloeddrukmeting laten doen in het ziekenhuis en dat blijft zo tot aan de bevalling, het geeft mij wel een erg rustig gevoel nu ze me zo goed in de gaten houden. Het breekt mijn dag ook een beetje, het zijn onze eerste kindjes, dus heb verder eigenlijk weinig om handen, kan ook heel weinig meer aan ook hoor.

Vanmiddag komt mijn moeder nog even een beetje bijpoetsen, kan ik een beetje helpen en me gezelschap houden en dat vind ik ook al wel erg gezellig.

Het kinderkamertje is helemaal klaar, we hebben 1 kamertje voor samen, we hadden ook maar een ruime slaapkamer over en ons leek het ook wel erg gezellig om ze samen te leggen. Mijn broer en mijn zus zijn ook een tweeling en die hebben tot hun 12e samen geslapen, terwijl ze wel allebei een eigen kamer hadden, dus ik verwacht eigenlijk geen problemen en ja, als het neit werkt, dan zullen we het kleinste slaapkamertje, wat nu ons kantoortje is, moeten veranderen in slaapkamer en dan komt het ook goed.

Slaap jij ook zo slecht? Voor mij is dat echt een drama. Ik heb wel tabletjes gekregen van de verloskundige in het ziekenhuis en die gebruik ik alleen als ik 2 nachten niet tot nauwelijks heb geslapen. Gister heb ik goed geslapen, vannacht slecht en als ik nou komende nacht weer slecht slaap, neem ik morgennacht weer wat in, want anders hou ik het niet meer vol.

Jij ook succes met de laatste loodjes en ben benieuwd wanneer de keizersnede wordt gepland.

Groetjes, Pleun

Hoi,
Heel herkenbaar het slechte slapen. Ik slaap ook echt super slecht, nu al een paar weken. Meestal ben ik rond 04:00 uur wakker en lig ik rond 05:00 uur weer in bed. Dan val ik even in slaap en rond 07:00 uur wordt ons dochtertje wakker en sta ik samen met mijn man + dochter op.

Wat gezellig dat je moeder veel bij je is, wel zo lekker als je bezig bent met de laatste loodjes.

Mijn bloeddruk was gisteren in het ziekenhuis weer hoger en moet maandag weer terugkomen. Mocht er iets veranderen bij mij dan moet ik gelijk aan de bel trekken. Een keizersnede plannen ze niet voor de 38e week, dus ik moet in ieder geval nog 3 (lange) weken geduld hebben. Heb wel aangegeven dat ik dat amper meer trek, we hebben nu afgesproken dat als mijn bloeddruk nog hoger wordt dat ik sneller een keizersnee krijg, maar ik ga in ieder geval nog van ruim 2 weken wachten uit.

Bij ons slaapt de tweeling (voorlopig) ook op één kamertje, vind ik wel zo gezellig. We zijn nu bijna klaar met de inrichting, moet nog even de laatste dingen kopen, maar dat doe ik wel als ik er zin in heb. Alle noodzakelijke spullen staan in ieder geval klaar.

Wat heerlijk dat de kindjes bij jou goed liggen!!! Ik had daar ook zo op gehoopt, ook omdat ik een super bevalling bij mijn dochtertje heb gehad. Maar wie weet draaien ze nog, de kans is heeeeel klein maar je weet maar nooit.

Ga nog weer even bijslapen.

Groetjes, Floor

Hoi, hoi, hoe was het vandaag op controle? Mijn CTG en bloeddruk waren prima en eigenlijk geen andere klachten dan voorheen..............

Dus de gynaecoloog stelde voor een inwendig onderzoek te doen als ik dat op prijs stelde en een echo en ik vond het prima. Hij voelde 1 vinger ontsluiting en de baarmoedermond was aan het verweken, maar dat wilde nog niet zeggen dat het snel gaat komen, kan uiteraard wel. Dus we hebben weer een afspraak staan voor volgende week maandag en de CTG's blijven iedere maandag, woensdag en vrijdag tot aan de bevalling.

Welke datum ben je precies uitgerekend? Ik 11 februari en ben vandaag dus 36 weken en 5 dagen zwanger.

Tot horens!

Groetjes, Leonie

Hoi Leonie,

Spannend, jij bent net iets verder zwanger dan ik. Ik ben op 20-02 uitgerekend. Ben morgen precies 36 weken zwanger, tijd vliegt voorbij. Kan ook niet voorstellen dat ik al zo lang zwanger ben van een tweeling, je hoort altijd over vroeggeboortes.

Mijn bloeddruk was maandag gelukkig iets gezakt alleen zat er nu eiwit in mijn urine. Moet vandaag weer komen voor CTG en algehele controle. De Gynaecoloog wil het gelukkig allemaal goed in de gaten houden, merk wel dat ik het steeds minder goed trek. Heb veel slapeloze nachten, maar gelukkig zorgt ons dochtertje voor voldoende afleiding overdag. Als mijn man werkt is mijn moeder hier nu om mij toch een beetje te ontzien.

Ga jij ingeleid worden of wachten ze net zo lang tot de tweeling spontaan komt? Spannend allemaal hoor!!

Red je het allemaal nog een beetje?

Groetjes, Floor

Hoi Floor, ja, ik red het allemaal nog wel een beetje hoor. As. woensdag al weer 38 weken zwanger en we zijn zo benieuwd naar het eindresultaat, de spanning neemt enorm toe. Ik moet nu donderdag weer op controle en morgen weer een hartfilmpje. Vandaag naar de gynaecoloog geweest en alles zag er goed uit. En wat ons betreft mogen ze komen, onze wondertjes, we zijn er helemaal klaar voor.

Alleen ging van het weekend het wasmachine nog kapot en die komen ze morgen maken, hopelijk is hij niet overleden, maar als dat zo is, dan kunnen ze morgenmiddag nog een nieuwe komen plaatsen, die heb ik vandaag alvast maar uitgezocht in de winkel, want ja, in deze spannende dagen kan je toch echt niet meer zonder wasmachine. Je zal misschien denken waar maakt ze zich druk om............ik lig er ook niet wakker van, maar ons wasmachine is nog nooit stuk geweest en net nu ik ws. bijna ga bevallen heeft hij er geen zin meer in........................en hij is ook al een jaar of 10-15 oud, we hebben hem destijds 2e hands gekocht, dus we houden maar rekening met alles.

En mijn mamsje komt morgenmiddag nog even helpen nog wat dingetjes op te ruimen en een beetje te poetsen en zo kom ik dus morgen ook wel weer door.

Ik hou je op de hoogte!

x Leonie

Terug
Bovenaan