zijn er meer dames met een te hoge bloeddruk?

A

Anoniem

Guest
Hoi,
ben vandaag voor het eerst bij de verloskundige geweest, op mijn bloeddruk na was alles goed. Bloeddruk was tijdens mijn eerste zwangerschap ook veel te hoog waardoor ik bij een gyn. terecht kwam. Dat was toen pas in de vijfde maand, nu ben ik pas 9 wkn zwanger. Had gehoopt dat het dit keer anders zou gaan omdat ik veel ben afgevallen na de geboorte. Helaas blijkt dat niet veel invloed te hebben gehad.
Bloeddruk was vandaag 155/105. Ben met een spoedafspraak doorverwezen naar het ziekenhuis en zal in ieder geval weer medicatie moeten gebruiken net als de vorige keer.
Zijn er hier meer dames met een te hoge bloeddruk? zou graag in contact komen.
gr. Anne

Hallo Anne,

Hoewel mijn bloeddruk niet zo hoog is als de jouwe, begint mijn bloeddruk wel op te lopen. Jij komt er al vroeg in de zwangerschap mee in aanraking. Je zegt dat het met je eerste ook zo ging. Heb je toen ook al die tijd medicatie geslikt? En zakte het toen goed? Betekend zeker ook dat je onder begeleiding van de gyn komt. Of hoeft dat niet perse? Ik ben bijna 22 weken zwanger. Mijn bloeddruk was voor mijn zwangerschap altijd goed. Nu is deze inmiddels opgelopen van 120/80 naar 150/95. Ik maak mij daar best een beetje zorgen over. Ik ben zwanger van de eerste en mijn zwangerschap verloopt niet helemaal soepel. Ik sta onder behandeling van een gyn omdat ik regelmatig bloedingen heb.

Groeten pinklady

hoi,
tijdens mijn eerste zwangerschap kreeg ik Aldomet, bloeddrukverlagers, en daarmee werd mijn bloeddruk laag genoeg.
Inderdaad ook controle bij een gyn, nu ben ik ook doorverwezen.
Het rare is wel dat ik lichamelijk niets voel van die bloeddruk, ben wel moe maar dat hoor ik ook van andere vrouwen.
Ben net voor de eerste echo geweest en die zag er prima uit, gelukkig.
gr. anne

Hallo,

Ik las net op het september forum dat het goed met de baby gaat. hartsikke mooi dat is in ieder geval een geruststelling. nu nog even afwachten wat je bloeddruk doet. Dat is trouwens ook het veraderlijke van een hoge bloeddruk. Sommige mensen krijgen hoofdpijn maar sommigen merken er niets van. Ik heb wel heel vaak hoofdpijn en de laatste tijd ook last van tintelende vingers maar dat hoeft niet te komen van te hoge bloeddruk.

prettig weekend pinklady

hoi hoi

Nee, sorry eerder een lage...40/80
Ik zou aan de vk of gyn vragen op welke signalen je kan letten en wat je dan moet doen.

Probeer van je zwangerschap te genieten!
liefs Clau

Hai,

Ik heb vanmiddeag ook al op dit berichtje gereageerd op het september forum.

Bij mijn eerste zwangerschap had ik op een gegeven ogenblik een onderdruk van 95 en eiwitten in de urine. Ben toen doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar goed onder controle geweest, elke week 3 keer naar het ziekenhuis terug en thuis 24 uurs urine sparen en complete bedrust.
Bij controle had ik een onderdruk van 110 en moest toen opgenomen worden. Urine sparen bleef doorgaan, bloedonderzoek erbij en CTG (hartslag baby) dagelijks.
Ik had ook helemaal geen lichamelijke klachten, maar de symptonen zijn: een strak "band"gevoel op je bovenbuik, tintelende vingers, sterretjes zien, zeer zware hoofdpijnen enz. (vraag dit zeker na bij de gyn of vk, want dit kan erg gevaarlijk zijn voor moeder en kind!!!)

Uiteindelijk heb ik  4 weken in het ziekenhuis gelegen en is de bevalling ingeleid. Onze zoon Kevin is 3 weken te vroeg geboren en woog maar 2290 gram, doordat de placenta was uitgedroogd. Hierdoor kreeg hij te weinig voedinsstoffen binnen.

Dames, laat je goed checken in het ziekenhuis of bij de gyn.... dan hoef je weinig zorgen te maken, want je bent in zeer goede handen!!!

Liefs thielie (10 wkn+ 5 dgn)

Hallo allemaal,

ik heb ook las gehad van een veel te hoge bloed druk tijdens mijn zwagerschap van mijn eerste kindje.
Ik ben rond de zevende maand ook een paar keer opgenomen in het ziekenhuis daar hielden ze me heel goed in de gaten of mijn bloed druk wilde gaan zakken.
Ik ben uiteindelijk via een keizersnee bevallen.

Nu ben ik weer in verwachting en ik ben helaas niets afgevallen vanaf de geboorte van mijn zoonje ik woog  toen ik negen maanden zwanger was 100 kilo en nu ik weer zwanger ben weg ik 97 kilo dat maakt mij wel bang want ja ik ben dertig kilo aangekomen tijdens de eerste en ik hoop dat het me nu niet weer gebeurd
(  want ik  heb nooit voor twee gegeten zeg maar ). en voor mijn lengte is dat veel te zwaar ik ben 1.71 cm.

Nou maar we houden goede hoop en jullie ook allemaal een hele fijnen en vooral een gezonde zwangerschap toe gewenst

Groetjes

Terug
Bovenaan