zijn er meer die in januari starten met iui behandeling!!

gebruiker622014

New member
Ik ben femke en start zodra ik ongesteld ben met hormonen spuiten, klinkt misschien heel raar maar ik leef er echt na toe. Ik heb zelf al twee kinderen wytse van 8 en Nynke van bijna 7 deze beide schatte komen uit mij vorig relatie. Nu met mij nieuwe vriend willen we graag nog een kindje wat ik gehoopt en gedacht had dat het weer makkelijk zou gaan bleek helaas niet zo te zijn, na een jaar zijn wij door verwezen na het ziekenhuis waar wij gesprekken en onderzoeken hebben gehad waar en ook gauw de uitslag eruit kwam dat het aan me vriend ligt!! De eerste keer dat zijn zaad werd gecontroleerd kwam eruit dat hij maar 8000 goeie levende zaadcellen had, na weer gesprek zijn we doorverwezen om meerdere onderzoeken te laten bij me vriend bij de uroloog. Daar krijgen wij al gauw te horen dat er een soort verstoring in de plasbuis zit daar heeft hij nu medicatie voor gekregen. In die tijd moest hij twee keer opnieuw zaad inleveren tweede keer was wel beter maar toen werd ons al weken vermeld dat wij soort voor een icsi behandeling in aanmerking kwamen, maar ze wouden dat we dan nog een keer het zaad inleverde en dat het zaad dan bewerkt werd!! Na 3 weken wachten kregen wij telefoon of wij nog een keer zaad in wouden leveren want de uitslag was zo verrassend goed st ze wel zeker wouden weten of het Idd wel klopte wij de week daarna weer na het ziekenhuis en weer potje inleveren en met de vraag van ons of wij zo spoedig mogelijk de uitslag mochten hebben. Een week later moesten wij op gesprek komen en kregen we eindelijk de uitslag te horen daar kwam uit dat hij nu 12 miljoen levend zwellen had en dat we helemaal niet de icsi behandeling hoeven te doen st we iui mochten doen wat was dit een opluchting hebben toen ook gelijk spuiten mee gekregen zodat ik met hormonen in gaan spuiten zoals het nu staat is dat aankomende maandag. Zo dat was mij verhaal in het kort ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen en miss kunnen we elkaar wat steunen en er doorheen slepen.

Gr femke
 
Hoi Femke!

Allereerst wil ik je onwijs veel succes wensen om in deze medische malle molen te stappen, ik weet er alles van.
Inmiddels ben ik morgen 31 weken zwanger van minn tweede kindje, en ik heb een dochter van bijna 8!
Het heeft 4,5 jaar geduurd voordat ik uiteindelijk via iui zwanger werd.

Dit lag overigens niet aan mijn man maar aan mij, dat wist ik al voordat ik mijn dochter kreeg ik heb namelijk pcos.
Tuurlijk is alles me dit dubbel en dwars waard geweest, maar mocht ik nog voor een derde gaan (dat willen we wel mijn dochter is van een andere partner) dan zou ik het ziekenhuis gebeuren niet meer willen.

Ik was eigenlijk al de eerste ronde iui in verwachting alleen ging dat door een fout van het ziekenhuis mis, na behandeling nummertje 5 had ik afgelopen juli een positieve zwangerschapstest in handen!! Onwijs blij en zeer zuinig nu dat alles goed gaat.

Nogmaals blijf positief ook al kunnen de teleurstellingen er hard in hakken, blijf praten met je partner of vriendinnen zodat het je niet teveel word...
Succes!

Groetjes,

Annemarie
 
Hoi

Allebei heel veel succes

Ik en mn man zijn al jaaaaaren bezig
eerst met de intentie we zien wel... gebeurd het, is het leuk, gebeurd het nog niet, ook prima.... het had niet zo'n haast
inmiddels hebben een hoop mensen om me heen een kindje (de meeste zelfs al 2) en dan wordt het toch vervelend
3 jaar geleden al naar het ziekenhuis verwezen, en zowel bij mij als bij mn man is eigenlijk alles in orde
alleen heb ik diabetes en dat moest 6 maanden op orde wezen en dan kon ik me melden voor de iui
Helaas viel er een decembermaand in de laatste controle en daardoor zaten mn waardes te hoog dus werd het uitgesteld
toen het na 3 maanden wel weer goed was, konden we beginnen, en ik moest bellen voor een afspraak. Ik ben altijd regelmatig ongesteld, alleen had ik toen de pech dat het te vroeg kwam, en moest de afspraak een maand verzet worden. Dit was teouwens voor een laatste onderzoek bij mij (nakijken vd eileiders)
Dit gedaan en konden afspraak maken voor de iui, maar toen kreeg ik een acute hernia incl operatie
herstel hiervan duurde vrij lang, en mede hierdoor ook mn waardes van mn suiker niet in orde
weer wachten tot dit goed was.
Eindelijk is het allemaal weer op de rit, en in november zouden we de 1e iui krojgen, maar helaas net de eisprong gemist. Werd dus december. 6 dagen voor de afspraak van de iui dacht mn man, goh laat ik mn voet even lelijk verbrijzelen, dus ook deze afspraak is niet doorgegaan
ondanks dat hij nog wel in het gips zit (en voorlopig ook wel even zal blijven zitten) hadden we besloten voor deze maand wel een afspraak te maken. Afgelopen maamdag een echo gehad, mpest gelijk die avond pregnyl spuiten en vanmorgen hebben ze het ingebracht
Hoop zo dat t mag lukken hiermee en dat de pech wel geweest is voor ons

 
Annemarie wat super dat je zwanger bent en spannend allemaal!!

Gebruiker 99.... wat verhaal maar spannend zal echt voor je duimen! ! Als het goed Is moet ik de 11 januari ongesteld worden en 3 dag beginnen met spuiten ben zo benieuwd kijk er echt na uit!! Hou je me op de hoogte ben erg benieuwd hoe het gaat..

Gr femke
 
supertje: spannend ben erg benieuwd hoe jij het ook ervaar. zou ik mogen vragen wat bij jouw de reden is dat je iui moet doen.
liefs femke
 
Ik heb PCOS. Ik heb zelf dus geen eisprong. Nu heb ik In juli een kijkoperatie gehad en heb ik zelf wel een cyclus. Ik ben dmv clomid en pregnyl zwanger geworden van de andere 2. Maar nu wil het helemaal niet lukken. Bij de oudste heeft het bijna 2 jaar geduurd voordat ik zwanger was. Maar daar zit dan ook het voortraject bij. Bij de tweede had ik slechts 1 kuur nodig. Nu dus al 2 jaar met de mmm bezig. Hoewel ik nu geen hormonen gebruik en fm's krijg. Als de oudste naar school gaat heb ik daar meer tijd voor.
 
Jeetje man, heb er echt bewondering voor Hoe je dat dan allemaal doet!! Ik vindt het allemaal wel erg spannend ga eerst met menopure spuiten en dan zodra de eitjes goed zijn pregnyl spuiten ben heel benieuwd hoe het gaat Hoe ik me verder ook voel straks als ik aan het hormonen spuiten ben! Maar sta er heel positief in en ben er verder heel nuchter in. Maar hoop echt dat ik niet veel behandelingen nodig heb.

liefs femke
 
Terug
Bovenaan