zijn er meer hier die ook roken?

A

Anoniem

Guest
he allemaal ik zit met een probleem ik probeer nu ongeveer 2maand zwanger te worden en te stoppen met roken geen van bijde lukken nu weet ik dat het invloed heeft op zwanger worden ik rook al minder maar stoppen lukt gewoonweg niet HELP!

gr fleur

Ik heb 11 jaar gerookt, vanaf mijn 9e jaar.. Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik niet gestopt, eerst omdat ik het niet kon en daarna omdat het ook niet meer mocht van de verloskundige, omdat de stress van het stoppen schadelijker zou worden voor mijn kindje dan het roken zelf.. Uiteindelijk heb ik haar er bijna letterlijk 'uitgerookt', rookte op het laatst bijna 2 pakjes sigaretten per dag.. Mijn dochter is kerngezond, maar ik schaamde me dood dat ik zoveel had gerookt.. Ik voelde me ZO schuldig! En nog steeds eigenlijk..

Tijdens de zwangerschap van Yashyra ben ik echter gestopt met roken!! Heb het eerst op eigen houtje geprobeerd, dat lukte niet.. Toen heb ik op aanraden van mijn man geinformeerd naar acupunctuur. Daar is hij ook mee gestopt, ruim 3 jaar geleden!! Hij rookte 2 pakjes shag op een dag, dus het moest wel helpen.. De acupuncturiste zei aan de telefoon, dat het werkte als ik er echt achter stond.. Dat stond ik, dus maakte een afspraak. 7 maart heb ik de acupunctuur ondergaan.

Ze hebben 2 naaldjes geplaatst in mijn oren, 2 in de binnenkant van de elleboog, 2 in de hand (bij de pols), 2 in mijn onderbenen en 1 op mijn borstbeen (die was tegen het slijm). Heb toen een uurtje gelegen, waarna de naalden werden verwijderd.. Ik kreeg een pleistertje met een soort kruidenbolletje in mijn oor geplakt dat de behoefte naar een sigaret zou moeten tegengaan, die moest ik een week laten zitten.. En dat was het! Als je echt bang voor naalden bent heb ik 2 dingen te zeggen: het gaat ZO snel dat je er niks van merkt en als je echt wil stoppen voor je kindje....... Dan neem je het voor lief..

IK heb maar 1 terugval gehad, de zondag daarop. Toen had ik echt een rotdag en heb ik 4 sigaretten gerookt. Dacht dus dat dat het was, dat de poging weer mislukt was.. Maar de volgende ochtend had ik gewoon geen zin in een sigaret! En ik heb er geen 1 meer aangeraakt, taal er zelfs niet naar.. Ik ben eigenlijk zonder moeite gestopt met roken, door middel van acupunctuur! Ik ben inmiddels bijna  9 maanden gestopt........

Misschien is het voor jou ook een optie!!

Liefs Esther en de prinsesjes

Ik probeer al ongeveer 5 maanden om zwanger te worden en rook ook nog steeds (ongeveer 15 sigaretten per dag). Iedereen in mijn omgeving zegt dat ik echt moet stoppen maar ook mij is het nog niet gelukt. Ik hoop dat wanneer ik zwanger ben het een goede motivatie is om te stoppen. Ik kan je niet echt advies geven maar onthou dat iedereen kan stoppen en het gewoon tussen je oren zit (ook bij mij dus...)

hey meiden,

Ik ben nu 2 maanden gestopt met roken.
Het gaat zo goed.
Heb 10 jaar gerookt met heel veel stop pogingen.
Als je wilt stoppen moet je het echt willen!!!!!
Er niet over na denken maar het gewoon DOEN!!!!
Je wilt toch tenslotte een kind????

Heel veel succes! Met het stoppen met roken en zwanger worden!

Liefs Inge

hoi hoi

ik heb met mijn eerste kind gerookt ze was gezond en mankeerde niks was 6 kilo aangekomen.  ik ben met de 2de spontaan gestopt en gezond geleeft.hij was toen hij geboren werd het hele jaar steeds verkouden en had asmatise brongites en overal alergishe voor wat een problemen heeft mijn midelste gehad en was 20 kilo aangekomen.en mijn 3e heb ik ook gerookt wel minder zij was ook wel veel verkouden maar voor de rest heel gezond was 10 kilo aangekomen
ik rook nog steeds en ben met mijn vierde poging bezig
wat je gevoel zeg wat je moet doen dat moet je gewoon doen
dat is mijn mening succes met jou beslising

groetjes

Terug
Bovenaan