Zijn er meer kindjes die nog niet praten?

Nou,de titel zegt het al hè...
Delano praat nog niet,nu maak ik me daar niet druk om hoor,de oudste was ruim twee voordat hij een beetje begon te praten en dat is allemaal goed gekomen.
Hij weet alles prima duidelijk te maken hoor,wat dat betreft is het een pienter mannetje!
Wel ben ik stiekem een beetje jaloers als ik de verhalen lees van al  die kletsmajoren,zo gezellig,zo'n pratende peuter!
Ik ben wel benieuwd of er meer kindjes zijn die nog niet praten...
Groetjes Tanja

Nou, ook Wieteke praat eigenlijk nog niet.
Maar...ze weet zich uitstekend uit te drukken.
Het lijkt me erg leuk als ze gaat praten en erg gezellig, maar zorgen maak ik me ook nog niet hoor. Ze is met niets echt snel geweest, dus dat praten zal ook wel komen op z'n tijd. We wachten rustig af.

Groetjes,
Geeske.

Siebe wordt de 22ste 2 jaar en begint nu ook pas allerlei woordjes na te zeggen en te benoemen hoor..... Dus zo raar is het niet....Geniet nog maar even van de rust. Over een tijdje kletst hij je de oren van je hoofd, hahaha....

Groetjes Fonske.

Tijs (2-8 wordt hij 2) is ook pas sinds een paar weken volop woordjes aan het nazeggen. Sindsdien gaat het ineens heel hard. Hij begint nu met korte zinnetjes en zingen.

Volgens mij niets om je druk over te maken. Ieder kindje ontwikkeld zich in zijn eigen volgorde. Ze kunnen immers niet alles tegelijk leren.  Zo is de een snel met lopen, de ander snel met praten enz. enz. Zolang je kindje zich verder goed ontwikkeld, dan komt het praten vanzelf aan de beurt.

Het is zeker leuk als ze steeds meer gaan praten.

Groetjes,
mv Tijs

Dean wordt over 3 mnd 2 jaar. Hij praat wel veel, maar vooral chinees. We hebben een lijstje gemaakt met de woorden zoals hij die uitspreekt en de betekenis. Zo weten we toch wat hij bedoeld, hahaha.

Groetjes,
Nelly.

Dit zijn nou onderwerpen waarvan ik zoiets heb van zie je wel ons meisje loopt helemaal niet achter! Elisa is wel een babbelkont maar echt zinnetjes of veel woorden komen er nog niet uit. Het wordt wel steeds meer maar het is nog niet dat je denkt van: kind je kan de dikke van dalen lezen bijwijzevan....

Maar ik ben dus blij dat het toch normaal is en ik me idd geen zorgen hoef te maken! (ook weet elisa zich erg goed uit te drukken met wat ze dan wel bedoelt hoor)

Wat een verschil, he, de één praat veel meer als de ander. Terwijl ze bijna even oud zijn.
Mijn neefje (2) zegt ook maar een paar woordjes en de rest is alles dat, die...
Terwijl onze dochter (bijna 2) al zinnen zegt met 5 woorden (soms 6) en echt heeeel veel losse woorden zegt (eigenlijk kan ze alles  nazeggen, dat herhaalt ze een paar keer en hups ze heeft een nieuw woord geleerd). Maar iets anders kan ze misschien nog niet, wat een ander weer wel kan.
Ik heb ook vaak gehoord van kinderen die pas met 4 jaar echt begonnen te praten.
Elk kind zijn eigen tempo...ze moeten zoveel leren en de één pakt praten eerder op als de ander. Ik las net nog ergens dat lichaamstaal ook communiceren is. Dus als ze iets aanwijzen en er iets bij zeggen is al een vorm van praten. Alleen de duidelijk uitgesproken woordjes komen dan later. Dus inderdaad zou ik me ook geen zorgen maken, als jullie kindjes toch duidelijk kunnen maken wat ze willen/bedoelen.

Terug
Bovenaan