zijn er meer kindjes van (ruim) een half jaar die nog niet rollen??

Weet heus wel dat ik me geen zorgen moet maken enzo...en dat niet alle kindjes gelijk zijn, maar mijn zoon doet niet eens een POGING om te rollen! Als ik hem help gaat hij alleen maar tegenduwen, alsof hij wil zeggen 'mens, hou toch op, ik wil niet'!'   Moet wel zeggen dat hij door de bevalling een beklemde zenuw gehad heeft, en de eerste drie maanden alleen maar een kant op gekeken heeft van de pijn. Dus motorisch was hij al wat achter. Daarbij is hij erg groot en zwaar (meneer zit in maat 74) met een groot hoofd, dus dat is ook al moeilijker natuurlijk. Maar zou toch wel eens willen weten of er nog meer kindjes zijn die zo lekker lui zijn.... (dochterlief was trouwens bijna 6 maanden toen ze ging rollen, maar die was lichamelijk ook niet snel, liep pas met 18 maanden)
 
Hoi,

Maak je geen zorgen hoor.
Thomas, nu 10 maand rolt net op z'n buik. Hij is ook extreem groot (maat 92).
Wij hebben de kinder Fysiotherapeut ingeschakelt en deze leert ons hem te stimuleren.
Dus op een kleed in de kamer en rollen maar, leuk vindt hij het niet, maar we hebben wel doorgezet.
Thomas heeft ook een tweelingzusje en die is met alles veel verder, zij tijgert door de kamer.
Volgens de fysio komt het allemaal wel goed, gewoon alles de tijd geven.
Niet elk kind is hetzelfde.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)
 
Hoi,
Ik zou me niet al te druk maken hoor! Mijn dochtertje rolde met 5.5 mnd op d.r buik. Ze is nu 8.5 maand en rolt nog niet terug! Kruipt nog niet en zit nog niet.
Komt vanzelf..
En pas hoorde ik van iemand die was 11 maanden en die rolde helemaal nog niet..

Liefs..
 
Mijn dochter is nu ruim 6 maanden en rolt ook nog niet hoor!!Ze doet ook geen poging. Ze vermaakt zich prima op haar rug in de box en als ze ergens niet bij kan dan akt ze wat anders. hahaha

Mijn dochter is best wel klein. Vandaag op het CB gemeten en ze is 64 cm en weegt 6750 gram. Dus ik denk niet dat lengte en gewicht er wat mee te maken hebben.

De kinderarts van het CB zei dat het helemaal niet erg was en vond het ook niet echt nodig om te oefenen of zo. Maar als ik haar wil stimuleren mag dat maar ze was verder gezond, wel klein maar lengte en gewicht zijn in verhouding.

Mijn nichtje is trouwens 9 maanden en rolt ook nog niet.

Maak je maar geen zorgen hoor. Komt vanzelf.
 
Hoi hoi

Ik denk ook dat je je niet druk hoeft te maken hoor
Ikzelf heb 4 kinderen in de leeftijden van 8,5 (tweeling) 11 en bijna 2 jaar
De 2 meiden waren best heel erg vlot in hun ontwikkeling, maar de jongens daarentegen niet echt
Mijn oudste zoon lag bijvoorbeeld met 10 maanden nog plat op zn rug in de box terwijl zijn tweelingzusje al kon staan en door de box liep, zo over hem heen dus
Ik heb toen 2 boxen genomen
Mijn jongste zoon van nu bijna 2 deed met 11 maanden nog totaal geen poging iets te ondernemen en lag nog lekker op zn rug
De box nog op de hoogste stand en zn bedje ook
Toch voelde ik me er deze keer niet zo happy bij en ben naar een osteopaat geweest
Binnen 2 weken kon Jesse rollen, staan, zitten en liep hij om de tafel
Na nog een behandeling kon hij met 15 maanden los lopen
Jesse bleek een aantal blokkades te hebben in zn rug, nek en borstkasje
Zij heeft die verholpen en Jesse kreeg daardoor ruimte zich te ontwikkelen
Ik ben heel blij dat ik het heb gedaan, maar het hoeft niet altijd iets te betekenen
Zoals ik al zei was mijn oudste zoon gewoon wat trager dan zn zusje en die mankeerde helemaal niks
Misschien zou je toch advies kunnen inwinnnen mocht je je echt zorgen maken
Succes ermee
Groetjes Xennah
 
Mijn dochter kon al met 3,5 maand omrollen van buik naar rug en van rug naar buik... met 4 maanden hield ze er weer mee op  Nu is ze 5 maanden en probeert het wel maar 'snapt' niet hoe het werkt...
Das weer een heel ander verhaal dus! Volgens mij is jouw kindje volkomen normaal hoor! Zou me er niet druk over maken, je hebt kinderen die met 10 maanden lopen en anderen met 18 maanden... jouw kindje heeft waarschijnlijk gewoon nog even andere interesses.
 
Eh...mijn dochter is nu 11 maanden en is toen ze 7 maanden was welgeteld 2 keer van rug van buik gerold. Daarna heeft ze het niet meer gedaan.
Nu zit ze  alleen maar, schuift op haar billen, want kruipen doet ze niet en ze wil steeds vaker staan (wel met mijn hulp).
Ik vraag me af of ze uberhaupt nog gaat rollen.
 
Mijn oudste ging pas omrollen toen hij 9 maanden was, de dag daarna ging hij kruipen, de week erna staan en op zijn eerste verjaardag liep hij los. Denk dat hij wat in te halen had.

Mijn jongste zoon is nu 13 maanden. Hij rolde voor het eerst en het laatst om toen hij 9 maanden was. Inmiddels kan hij al lopen, maar omrollen heeft hij nooit meer gedaan.
Da's natuurlijk wel heel apart... Maar ook erg lastig hoor, want hij kan dus ook niet kruipen en als hij valt dan kan hij niet weer zelf omdraaien en opstaan. Ik ga er vanuit dat het vanzelf wel goed komt. Hij is trouwens wel al een jaar onder behandeling bij de fysio vanwege gevolgen van Kiss.

Maar volgens mij is het helemaal niet raar of laat als jouw kindje dat nog niet doet.

Wel leuk om te vergelijken, wat een enorme verschillen heb je toch in de ontwikkeling!

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan