zijn er meer meiden die tegen de bevalling op zien?

A

Anoniem

Guest
hoi hoi
ik ben nu bijna 35 weken zwanger en dus komt de bevalling steeds dichter bij.
en hoe erg ik ook verlang om dit kindje in mijn armen te houden tegen de bevalling zie ik verschrikkelijk op.
eigenlijk komt dit doordat mijn eerste alleen   goed ging.
bij mijn tweede ging de bevalling wel goed maar doordat het zo snel ging ademde hij niet,hij kreeg zuurstof en toen ging het gelukkig goed,bij mijn derde ging het helaam supersnel en had ik na die tijd een zwaar gekneust staatbotje waar ik echt misselijk van de pijn van werdt,bij mijn vierde en vijfde kwamen de hoofdjes er wel uit maar de schouders waren te breed,dus moest er met heel veel gekracht op mijn buik gedrukt worden en beide baby,s waren een paar dagen helemaal blauw van de druk op hun hoofdjes.ik ga dan ook zeker weten naar het ziekenhuis maar toch zie ik er verschrikkelijk tegen op.dit is dan ook echt mijn laatste want na de bevalling gaat mijn man zich laten helpen.
sorry meiden wil jullie absoluut niet bang maken maar moest het ff kwijt.
liefs sil

Ha Sil,

Lekker opbeurend idd,,haha,,nee geeft niks, elke bevalling is anders en totaal
niet met elkaar te vergelijken, behalve dat we allemaal pijn gaan lijden,
en ja daar zie ik tegenop...pijn kan ik op zich best verdragen maar de hoeveelheid pijn bij de bevalling?? oefff daar zie ik erg tegenop....
Zou toch het liefst een KS willen, das ook erg he?
Maar kan me jouw angst goed indenken hoor, zeker als je leest hoe je bevallingen zijn verlopen....Maar met je andere kids en jou is het allemaal goed gekomen toch/?
dus deze laatste vast ook! Heb vertrouwen in jezelf, tgaat allemaal goed komen....

Groetjes Jo

Hoi Sil,

Ja, ik zie ook enorm op tegen de bevalling.
Puur omdat het mijn 1ste is en ik niet weet wat me te wachten staat. Ik zie enorm op tegen de langdurige pijn en ik hoop maar van harte dat ik daar op een goede manier mee om weet te gaan.
Maar......ik weet waarom ik pijn heb en wat het resultaat gaat worden. Eindelijk ( 3 jaar na het stoppen van de pil ) een klein wondertje waar we zo lang op hebben moeten wachten.
Dus ik ga er helemaal voor.........samen met mijn mannetje die mij op alle mogelijke manieren ga proberen te helpen.

Kruimel ( 38 + 3 )

Ja ik zie er wel tegen op eigelijk....
Mijn vorige bevalling vond ik best heftig. Ik vond het moeilijk om de weeen op te vangen en om me te ontspannen tussen door. Ook het einde met plasenta die niet los liet en het vele bloedverlies en de hele middag op de uitslaapzaal liggen vond ik vreselijk.
Nu heb ik  yoga gehad en hier heb ik best wel veel aan gehad (zeg ik nu ik weet niet hoe ik het over denk tijdens de bevalling.....).
Ik probeer er nuchter in de  gaan ( iig niet dronken haha) en ik denk maar zo dat iedere bevalling anders is.  Maar toch krijg ik af en toe wel wat angst...... Maar ook kan ik niet wachten tot  het eindelijk zou beginnen.  Beetje  dubbel gevoel heb ik erover.

Maar igg wens ik iedereen (incl mij zelf) een super mooie gezonde pijnloze      bevalling toe!!!

Liefs Monique

Heb net "try byfore you die" gekeken van BNN. Daar was ook een live bevalling..... brrrr kijk er nu toch wel weer even anders tegen aan    ......Werd even weer met mijn neus op de feiten gedrukt dat het toch echt heel erg zeer doet . Daar gaat mijn laatste restje positieve gevoel .......

Een tip ga geen bevallingen meer kijken want echt vrolijk wordt je er niet van, tja tot de kleine eruit is en op de buik wordt gelegt. Toch wel mooi hoor weer zo'n mini mensje met alles er op en eraan. Daar doe je het wel voor maar de bevalling op zich....

Monique

Ha Monique!

Wat toevallig! Ik zag al dat we nu gelijk op het forum zitten en heb net ook BNN gekeken, inderdaad, ik kijk ook maar geen bevallingen meer de komende tijd en richt me alleen maar op het geweldige gevoel wat je ervaart als je net een mensje van vlees en bloed, helemaal van jullie saampjes op de wereld hebt gezet!

We gaan ervoor!!
Rian, morgen 39 weken

Hoi Sil,

Ik heb hetzelfde hoor! Dit wordt mijn tweede bevalling. De vorige was heftig, maar  goed te doen en verliep heel vlot, en ik was er toen ook helemaal niet bang voor. Maar deze keer vliegt het me af en toe naar de keel. Ben ik bang dat ik het niet nog een keer kan. (=Onzin natuurlijk.) Ik ben zowieso veeeel onrustiger deze laatste weken dan de vorige keer. Ik wordt echt knettergek van de hormonen. Ik slaap heel raar (voor zover ik uberhaubt slaap), heb van die koortsachtige dromen en zweet me te pletter.

Het valt mij op dat m.n. de vrouwen (ook in mijn privé-omgeving) die al eerder bevallen zijn, er vaak  het meest tegenop zien, zelfs als ze de vorige keer een goede bevalling hadden. Wat dat betreft vallen we dus helemaal niet uit de toon, bang zijn is normaal.

Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en verder zo vaak mogelijk tegen mezelf te zeggen dat een bevalling geen  eindeloze situatie is: het gaat binnen afzienbare tijd weer voorbij en het doel is duidelijk: een prachtig nieuw mensje!!!

Dus kom op meisjes! We kunnen het!

X
Roosmarijn

hoi''

Ik heb dta juist niet ,heb goeie bevalling gehad in zh en ik ga nu voor thuis maar kan niet wachten,niet in de zin om pijn te lijden,maar puur omdat ik het zo beu en zwaar vind op dit moment.kan ook niet wachten todat ik weer normaal kan lopen en gewone kleding aan kan,en dat mijn lichaam niet zo beperkt is.dus bij mij kan het niet snel genoeg gaan ook al is dit waarschijnlijke laatste zwangerschap . gr wendy

Terug
Bovenaan