zijn er meer meiden met gebitsproblemen tijdens zwangerschap?

Dag meiden,

Ik heb normaal een redelijk gevoelig gebit, maar sinds mijn nieuwe tandarts gaat dat heel goed. Maar nu ik weer zwanger ben gaat mijn gebit achteruit. Ik had nu sinds 4 weken last van een zeurend gevoel aan de rechterkant. Vandaag naar de tandarts, niets aan de hand. Alleen ontstoken tandvlees. De tandarts zegt dat dit komt door de zwangerschap. Ik moet nog beter poetsen en rageren en parodontax gebruiken (man, wat is dat vies). Zijn er meer meiden die last hebben van een gevoelig gebit? Wat doen jullie hieraan?

Doordat je zwanger bent zijn de bloedvaten verwijd. Dus ook met je tandvlees, dit is echt heel normaal! Goed poetsen en flossen! Vooral dat laatste is erg belangrijk, juist daar hopen de bacterien zich op en omdat je tandvlees al ontstoken is, gaat dat nog sneller. En het klinkt heel gek, maar als je echt een plekje hebt wat ontstoken is dan kan het voelen als kiespijn! Dus goed poetsen en flossen! Succes

Tja, ik heb altijd snel bloedend tandvlees maar nu helemaal. Ik doe gewoon de normale verzorging (goed poetsen, rageren, mondspoeling) en verder een keertje extra naar de mondhygieniste om tandsteen te verwijderen (nu elke 3 maanden ipv normaal elke 4 maanden).

Maar weet van de vorige keren dat na het stoppen met borstvoeding de rust in je mond weer terugkeert.

Succes!

Toen ik je topic las dacht ik 'nuh valt nog wel mee'.
Maar gister is er een stuk van mijn kies afgebroken....iieeeuw.
Morgen ff langs de tandarts. Geen idee of dat puur toeval is of dat het extra broos is ivm de zwangerschap.

Igg ook maar weer even beter poetsen en flossen (vooral dat laatste heb ik zo'n hekel aan).

Groetjes mama3007

Hier na de vorige dikke ontsteking gekregen wat uiteindelijk mij drie verstandskiezen heeft gekost. Moesten er toch wel uit, maar een was toen echt flink ontstoken en de andere twee uit voorzorg gedaan.

Nu veel minder last, wel gevoelig en/of bloedend tandvlees. Maar na de bv, dan weet ik dat het allemaal weer normaal is!

ik moet zeggen, ik heb behoorlijk last gehad de afgelopen week. Het gaat langzaamaan beter, maar heb wel een paar nachten wakker gelegen van de kiesijn. Mocht het binnen twee weken niet over zijn dan moet ik de tandarts bellen (is nu een week voorbij). Ik heb als advies gekregen niet te flossen maar te ragen. Daar ben ik nu aan gewend, het helpt heel goed. Het bloed niet meer en is goed schoon te krijgen.

Succes mama3007, met je kies. Ik zou zeggen: niet flossen maar ragen. Dat is niet zo vervelend vind ik.

Terug
Bovenaan