Zijn er meer moeders die.....

A

Anoniem

Guest
Hoi mede-mama's,

Zijn er meer moeders die er slecht tegen kunnen als hun kinderen hangerig/huilerig en chagerijnig zijn?
Ik merk dat ik daar gewoon geen geduld voor heb. Bas zit niet zo lekker in zijn vel de laatste dagen. Geen idee wat er echt aan de hand is (tanden/verkouden/sprongetje, wie het weet mag het zeggen). Hij slaapt ook weer onrustig, dus ik mis iedere ochtend bijna een uur slaap. Ik heb dan zo de balen van de hele situatie.
Natuurlijk vind ik het voor hem ook wel rot dat hij zich niet lekker voelt, maar ik ben dan niet een moeder die lekker met hem op de bank gaat hangen. Ik heb er gewoon het geduld niet voor en merk dat ik me er soms gewoon aan erger.

Eerlijk is eerlijk, ik voel me er een beetje schuldig over!
Ik ben benieuwd of meer mensen dit herkennen.

Groetjes, Karin

Ha Karin,

ach meis ik herken dat wel hoor   en ik zou denken wie niet.....
Dan zijn ze huilerig je weet niet altijd waarom. Het is altijd vervelend, je hebt het druk of je voelt je zelf niet lekker, afspraken, schoolgaande kindjes alles gaat gewoon door (zit op dit moment in precies zo'n situatie, proef je de frustatie)
Ik heb helaas geen gouden tip misschien voel je je gesterkt door het idee dat andere hetzelfde beleven

succes meid
Liefs Achnita
mv Mike (4jr) en Brian (16mnd)

Hai,

Ook ik begrijpje heel goed, ik baal van mezelf dat ik soms erger als Jesse jengelt enzo, ik zeg ook wel eens hard tegen hem " en nu hou je op!" Dat vind ik zo stom, ze zijn kinderen, maar aan de andere kant als er geen reden is voor jengelen, mag ik er best een iets van zeggen.

Groetjes Linda

Hoi Karin,
nou voel je niet schuldig hoor, hier nog zo een moeder die er slecht tegen kan.
Als Daniëlle niet in dr hum is of huilerig merk ik dat ik daar ook niet goed tegen kan, gelukkig komt het niet al te vaak voor.
Ik heb geen gouden tip maar wilde even laten weten dat je dus niet de enige bent!
Groetjes van Sonja

Hoi Karin,

Feline slaapt nu al 6 weken niet door en is dan 1 tot 2 uur wakker. En ze kan niet in slaap komen. Af en toe wel een goede nacht hoor, toevallig afgelopen nacht.

En geduld, tja dat is bij mij na 1 nachtje al op.... Nu heeft ze wel koorts, dus ze wordt nu echt ziek denk ik, maar ja...kan er ook nog wel bij

groetjes Mariska

Heej. Ik ben er niet trots op maar ook ik kan daar niet zo heel goed tegen.. Mijn jongste is nu heel erg verkouden, en die word er heel zeurderig door, wil de hele dag in mijn armen, en als ik hem dan lekker vast pak, dan wil ie weer weg.. Zet ik hem weer op de grond/bank, dan wil ie weer bij mij, en ondertussen maar zeuren, pruttelen en mokken.. En nee, ik kan daar ook niet heel goed tegen
Mijn oudste was/is heel anders, die word enkel en alleen sjago als ie moe is...
Maar ach, ik houd me altijd maar voor dat het tijdelijk is..

Ik denk dat er maar weinig moeders zijn die tegen zeurende kinderen kunnen hoor. Het is best moeilijk om dan maar leuk, lief en aardig te blijven.

Ik had laatst een periode (ongeveer 3  weken) dat ik enorm snel uit m'n slof schoot en toen dacht ik echt van 'ligt dit nou aan haar of aan mij'? Uiteindelijk bleek het aan mij te liggen (schildkliermedicijnen die niet de juiste dosis meer waren). Hierna ben ik weer een stuk rustiger geworden. Als het daar niet aan gelegen had, was ik verder gaan zoeken naar een oplossing, want ik wil niet iedere dag boos tegen haar doen.

Maar ik voel me altijd zo schuldig als ik boos wordt op Lotte zonder dat er écht een reden voor is. Wanneer je even geen tijd hebt, met je handen vol staat en ze dan juist bij je willen zitten en gaan schreeuwen, dat soort dingen. Ik denk dat je de ene dag ook meer kan hebben dan de andere, net als je kindje.

Groetjes, Marisa

Ik ben ook niet gezegend met een hoop geduld.... Ik wilde dat ik wat dat betreft meer op mijn man leek. Die heeft echt supergeduld. Die kan dan ook de hele dag met Eline op schoot zitten. Maar ja, hij ziet ook niet wat er eigenlijk allemaal moet gebeuren. Maar ja, ik zie dat dus wel, en ga op een gegeven moment ook wat klusjes doen.

's Nachts als Eline wakker word (en dat is de laatste tijd VAAK!!) gaat mijn man er ook altijd uit. Ik ben niet te genieten als ik midden in de nacht mijn bed uitmoet. Dus dat doet hij dan.

Maar zeker nu, als ik nachtdiensten heb, is mijn geduld heel snel op. Door te weinig slaap e.d.

Terug
Bovenaan