Zijn er moeders die gekolfde moedermelk geven aan hun kind?

Hallo allemaal,

Sinds de geboorte van mijn zoon (7-10-2005) geef ik hem bv. Omdat aanleggen te pijnlijk was, ben ik vrij snel overgegaan op kolven en dat met de fles geef. Nu is hij 5 maanden en nog steeds kolf ik en wordt het soms aangevuld met kv als hij meer wil eten. Het "voordeel" van kolven is dat ik precies kan zien wat hij binnenkrijgt. Maar als ik de hoeveelheden vergelijkt met moeders die kunstvoeding geven, haalt hij het nooit. Mijn vraag is of iemand daar ook ervaring mee heeft en wat zij dan geven. In totaal eet hij ongeveer 700cc op een dag  terwijl hij al rond de 900cc kv zou moeten eten volgens zijn gewicht. Ik weet dat ik moet kijken of hij tevreden is en goed groeit en genoeg plasluiers heeft, maar ik ben ook benieuwd of hij net zoveel eet als een andere leeftijdsgenoot.
 
Hoi,

Het kan inderdaad heel goed zijn dat de hoeveelheid moedermelk die jouw kindje nodig heeft, minder is dan de hoeveelheid kunstmatige zuigelingenvoeding die aangeboden wordt aan baby's. Moedermelk wordt namelijk heel efficiënt door je kindje gebruikt; alle voedingsstoffen worden optimaal opgenomen uit moedermelk. Dat is met kunstmatige zuigelingenvoeding niet het geval en daarom is er qua hoeveelheid vaak meer van nodig.

Op www.borstvoedingsforum.nl tref je vast meer moeders die fulltime voor hun kindje kolven. Je vindt er veel informatie over borstvoeding en je kunt er vragen stellen, twijfels bespreekbaar maken en ervaringen uitwisselen. Niet alleen moeders reageren op berichten, ook contactpersonen van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk zijn er actief. Een aanrader dus, kijk er maar eens!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
 
Dankjewel! Ik heb me meteen aangemeld op het forum. Had ik het maar eerder geweten, nu ontdek ik dat ik toch niet alleen ben met al mijn twijfels en vragen.
 
Terug
Bovenaan