zijn er moeders die op het werk kolfen????

A

Anoniem

Guest
hallo iedereen,

volgende week moet ik weer beginnen met werken, en aangezien ik nog volledig bv geef moet ik dus op mijn werk kolfen. ik werk dan van 7 uur tot 5. dit betekend dat ik 2x moet kolfen op mijn werk.
nu is mijn vraag: hoe doe jullie dat met het steriel maken van de kolf voor de tweede keer kolfen??? of hoeven jullie maar 1 keer op je werk te kolfen.
en wanneer wordt het kolfen van jullie verwacht in de pauzes of echt in de baas zijn tijd???
alvast bedankt.

Hoi

Ik kolf op mijn werk in de baas zijn tijd. Je hebt recht op een kwart van je werkdag. Dit doe ik al vanaf 10 september.
Ik werk 3 dagen van 8-18:00 en kolf 2x per dag. Om ongeveer 11 uur en 15 uur, gaat goed. Ben wel aan het afbouwen, gisteren 1x gekolfd.
Ik spoel de onderdelen gewoon om en bewaar deze in een schone luier, 's avonds was ik ze af.
Ik zou niet in de pauze gaan kolven en zorg ook voor een aparte ruimte, waar ze je niet kunnen storen.

Groetjes Marieke, m v Emma 3-6

Hoi Famke,

dit heb ik even voor je opgezocht op internet:

Gedurende de eerste negen maanden na de geboorte mag de vrouw het werk onderbreken voor het geven van borstvoeding of om te kolven. De werkgever moet hiervoor een geschikte ruimte ter beschikking stellen. De vrouw heeft recht op het geven van borstvoeding of om te kolven zo vaak en zo lang als nodig is, maar in totaal maximaal een kwart van de arbeidstijd. De werkgever is verplicht deze tijd door te betalen.

Dus laat je niet afwimpelen met een vage ruimte zoals het invalidentoilet en zeker niet in je pauze gaan kolven. Je pauze heb je gewoon nodig want het kolven vraagt best wat energie.
Succes met werken,
groetjes van Sonja.

Hoi,

ik werk ook van 8.00-18.00ur en ik kolf drie keer per dag.
Dit gaat echt super goed. Na elke kolfbeurt was ik alles met afwasmiddel goed schoon en spoel dit grondig na, daarna doe ik alles in een bewaarbakje met deksel ( gewoon een plastic bak)wel leg ik op de bodem een keukenrol, zodat het sneller droogt. Ik bewaar deze bak gewoon op de kamer waar ik ook kolf en de melk in de koelkast.
Als ik thuis kom dan gaat alles in de magnetron om alles echt nog even goed schoon te maken. Ik heb zelf nooit de spullen in de koelkast bewaart, wat ik wel vaak lees op deze site!
Veel succes ermee, Ik moest wel even wennen met het idee dat iedereen weet dat je op die kamer bent aan het kolven,vooral als je ook nog voornamelijk met alleen mannen werkt. Hier komen nog steeds verschillende grappen over, en ik doe hier ook gewoon aan mee. Nu voel ik me er meer op mijn gemak bij en het gaat nog steeds erg goed.

Hallo,

Ik begin ook volgende week weer en geef ook nog volledige bv. Ik weet niet hoe vaak je kind nog drinkt maar mijn zoontje zit nog op 5 voedingen op een dag. Als ik hem voordat ik weg ga voed (en/of kolf) en meteen weer als ik terug ben, hoef ik denk ik maar een keer op het werk te kolven.
Nu heb ik gelukkig hele lange pauzes en mag ik daar nog wel wat meer tijd voor nemen, dus ik kan ook naar de oppas rijden om mijn zoontje te voeden. Nu weet ik niet of dat in de praktijk ook zo werkt. Ik houd je op de hoogte.

Groetjes Marieke

Hoi. Ik geef ook nog volledige bv en ben sinds 2 weken weer aan het werk. Je werkgever moet je de tijd geven om rustig te kolven of je kindje te voeden, met een maximum van een kwart van je werktijd. Ik werk 8 uur per dag (3 dagen per week) dus ik krijg per dag 2 uur om mijn zoontje te voeden. Ik werk redelijk in de buurt van mijn huis dus ik ga naar huis om te voeden, en op de dag dat mijn zoontje bij de gastouder is (1x per week) ga ik naar  huis om te kolven. Ik vind het nl niks om dit op mijn werk te doen, en ik kan naar huis dus doe ik dat..Ik voed/kolf overigens ook 2x per werkdag..
Voor wat betreft dat steriel maken van de kolf. Dit hoeft (naar mijn weten) maar 1x per dag.. Als je het tussen de 2 kolfbeurten door goed schoonmaakt met afwasmiddel en dan goed naspoelt is het goed. Dit stond iig op mijn kolfapparaat en zo doe ik het ook, en dat gaat goed.
Succes. Groetjes Anne-Marie

hallo famke,
ik heb een paar weken gekolfd op het werk. ik heb het ver van te voren aangegeven en mijn baas kwam er ook zelf mee.
ik mag kolven wanneer ik wil en hoelang ik wil! en doordat hij zo flexibel is wil ik dat ook zijn. als het zo uitkomt kolf ik ook rustig in mijn pauze tussen de middag en anders wanneer het mij uit komt!
ik ben heel blij met mijn werkgever (justitie). zelfs de mannen (collega's) zijn heel flexibel en nemen mijn werk over!
nu ben ik gestopt met kolven maar ik krijg nog regelmatig te horen of ik niet moet kolven!!

groetjes martine

hallo,
heel erg bedankt voor jullie reacties. nu weet ik teminste wat ik moet doen.
nogmaals bedankt,
groetjes

Terug
Bovenaan