zijn er nog die al op 4 voedingen staan

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Verona is nu bijna 8 weken en slaapt sinds vorige week van 22u30 tot 8u30.   Sinds dan drinkt ze nog 4 flessen per dag, 150 ml met 5 schepjes, dus 170 ml melk.
gisteren probeerde ik geforceerd 5 flessen, maar dan dronk ze minder per keer en in totaal evenveel als ze 4 flessen zou drinken.

zijn er nog?

Heidi

hallo.
ik wil niet zeuren, maar is dat niet te weinig? dat komt neer op 600 cc in 24 uur toch?
het lijkt me heerlijk als mijn dochter straks op 4 voedingen zit. maar met 8 weken? ik weet het niet hoor maar als ze op 4 voedingen zitten doen ze dat meestal met 180 cc flessen toch? of lul ik nou maar wat.
'gr memfanilsa

ja, ik weet het, maar Verona wil echt niet meer.   Toen ze nog 5 voedingen kreeg, dronk ze ook maar 120 met 4 schepjes en haar laatste dronk ze dan nog maar half uit, wat erop neer komt dat ze in totaal evenveel drinkt.
Onze oudste dochter was ook geen grote eter.   Die was al 3 maanden eer ze een fles van 150 op kreeg.

Heidi

Hoi,

Eline is nu bija 7 weken maar zit al 2,5 week op 4 flessen van 180 ml. Excl. de schepjes. Ze sliep met 4 weken al door. Ik heb haar nu ongeveer om 20.00 uur de laatste fles en dan komt ze om 7.30 uur weer. Heerlijk dus.

Groetjes Trienke, mv Jelmer en Eline

Ik ben wel een beetje jaloers van 20.00 uur tot de volgende ochtend. Hier is het echt een puinhoop wat voeding betreft. Kreeg ze s'avonds om 22.00 uur de laatste fles en kwam ze tussen 05.00 uur en 06.00 uur maakt ze er nu weer een potje van en komt ze om 04.00 uur. Misschien moet ik het maar eens proberen om flessen te gaan geven van 180 ml voeding. Nu krijgt ze 165 ml voeding en is ze boos dat die op is. Meer (dag totaal) mag ik haar niet geven (ze krijgt ook  al hongerige baby voeding). Als jullie tips hebben hoe ik dat het best   kan gaan doen dan hoor ik die natuurlijk graag.

Gr Naatje74

Vind het ook wat aan de vroege kant mag toch pas met 3-4 maanden , 4 flesjes per dag (en dan flessen van 180-200 per keer zeker) ik zou dat met je CB overleggen of dat niet te weinig is.

Dean drinkt nu 180-200 per keer en dat 5 keer per dag (zijn groeischema staat hieronder)

http://www.beebiesite.nl
/final/grafiek/grafiek/tmp/album32847off.png

Tsss, wat hebben jullie een luxe qua voedingen!!! Ik zit echt nog op 8-10 voedingen per dag, ook nu Cedric al 6 weken oud is.

Zoals Naatje: jouw situatie zou voor mij ongelofelijke luxe zijn. Als ik Cedric om 22.00 een voeding geef, dan komt hij daarna om 1.00, 4,00 en 6.30 (als ik geluk heb). Als ik pech heb, dan komt hij nóg vaker... Hij wil dus altijd om de 2-3 uur een voeding, zowel overdag als in de nacht...

Maar goed, verschil met jullie is wel dat ik borstvoeding geef en dat is minder verzadigend. Het goede nieuws is wel dat Cedric als een gek groeit, zo'n 300 gr per week. Dus al die voedingen zijn in elk geval niet voor niks. Daar troost ik mezelf dan maar mee als ik jullie voedingsschema's zo zie...

Op het consultatiebureau vonden ze het prima dat Eline 4 voedingen van 180 ml kreeg. Ze zit namelijk ook boven het gemiddelde qua gewicht, en ze geeft zelf wel aan of ze meer of minder wil...ik zou mij er niet zo druk om maken. En het ene bureau is het andere niet, de één is veel paniekiger/strenger dan de andere. Ik vind het heerlijk en makkelijk!!!

Groetjes Trienke

Terug
Bovenaan