zijn er nog kindjes met 2 slaapjes?

A

Anoniem

Guest
Aan de hand van me vorige topic Ochtendvraagjes, ben ik benieuwd of er meerdere kindjes nog 2 slaapjes doen. Mijn dochter doet nog 2 slaapjes, naar mijn idee heeft ze dit nog nodig, maar ze is de laatste tijd 's ochtends vroeg wakker. Misschien slaapt ze toch teveel overdag? Oh ja mijn dochter is 16 maanden.
Oh en voor degene die naar 1 slaapje toe gaan of al doen, het slaapje valt dan meestal rond de lunch, eten jullie dan voor of na het slaapje?
haha zit ff te denken hoor!
groetjes!

Hoihoi,

Marissa is nu 14.5 maand en zij slaapt eigenlijk nog maar 1 keer. Ik geef haar eerst nog wat eten en dan breng ik haar naar bed.

groetjes Linda

Hey,

Vera is bijna 16 maand en slaapt meestal nog twee keer op een dag. Als ze 's morgens uitslaapt, en dan bedoel ik tot een uur of half negen, kan ze het net redden om op te blijven tot 13.00 uur.
En anders gaat ze om half tien weer naar bed tot elf uur meestal.
Maar Vera is dan ook een ziekelijk meisje en moet daardoor ook elke keer weer bijslapen.

Groetjes Karin

Hi!!!

Jayden doet over het algemeen nog maar 1 slaapje, meestal rond kwart over 11 word ie moe en slaapt ie tot 1 uur half 2. En daarna moet ie nog een broodje eten natuurlijk, maar het rekken na het broodje lukt niet dan valt ie onder het eten in slaap.
Toevallig vandaag was ie om half 4 weer moe en ik dacht ik probeer hem op bed te leggen en toen sliep ie nog een uurtje, maar dit komt bijna nooit meer voor hoor. Jayden gaat rond 7 uur half 8 naar bed en word rond 7 uur sóchtends weer wakker en hij is 17 maanden.

xxxjes

Hoi,
mijn dochter is nu 17 maanden. Ik heb nu 3 weken vakantie en merk dat mn dochter een echte uitslaper is. Ze wordt tegenwoordig pas rond 10:00u wakker (van de week een keer om 11:40u!).
Dan gaat ze rond 14:30u weer naar bed tot ongeveer 17:00u.
Ze gaat dan om 19:30u naar bed.
Maar als ik moet werken moet ik haar om 06:00u al wakker maken, dan doet ze bij oma nog 2 slaapjes overdag.
Anders moet je het gewoon eens proberen, 1 slaapje overdag, misschien dat ze dan later wakker wordt 's ochtends, succes in ieder geval,
groetjes van Sonja.

Hoi,
Lieve is van 18-07-07, en slaapt met gemak nog twee keer.
Staat rond 7 uur op, doordeweeks..en gaat er rond 9.30 weer in, tot 11.30-12.00.
En dan weer naar bed om 15.45, tot 17.30-18.00.
Ze gaat er sávonds om 20.00 weer in.
In het weekend slaapt ze van 20.00 tot 9.30.
En slaapt overdag van ongeveer 13.00 tot 17.00..
Ze heeft het ook echt nog nodig.
Heerlijk toch??
Zie het nog zwaar in, als ze maar 1 keer overdag gaat slapen, ivm schooltijden..dan kan ze maar max twee uur aaneen slapen..mmmm
Gr Rina

Hai,

Mette is 17 maanden. Ze eet 2 boterhammen rond 12.00 uur. Daarna, rond 12.30/13.00 uur gaat ze naar bed en slaapt ze 1,5 tot 2 uur. Rond 19.00 gaat ze weer naar bed. Ze wordt rond 07.00 uur wakker.

Het heeft ons wel even tijd en energie gekost om haar over te wennen hoor. Ze wilde altijd rond 11 uur naar bed in de ochtend om dan vervolgens rond 16.00 weer te gaan. Maargoed om 19.00 was ze dan niet moe en kon niet naar bed.  Dan zou ze pas rond 22.00 uur gaan slapen wat erg slecht is voor het dag en nacht ritme. Kortom het moment om over te wennen naar 1 slaapje was aangebroken. Als de 11 uur dip kwam ging ik even lekker met haar naar buiten of een spelletje doen en dan was ze er weer overheen. Op deze manier hebben we het steeds een half uurtje opgerekt.

gr.Ing

Terug
Bovenaan