Zijn er nog meer kindjes die nog niet zoveel bijvoeding krijgen?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Stijn (14-06-2007) krijgt nog lang niet zoveel bijvoeding. We zijn pas begonnen met bijvoeden toen Stijn zes maanden was.
Dit eet hij:

06.00 bv
09.00 fruit en een beetje water en bv
12.00 korstje brood en bv
15.00 thee en bv
18.00 groentehapje en een beetje water en bv
21.00 bv
00.00 bv
03.00 bv

ik geef eigenlijk nog geen tussendoortjes en ook geen pap oid. Pap vind ik  zo'n gedoe, want dan moet ik eerst kolven. Groenten en fruit is altijd zelfgemaakt. We geven ook nog geen diksap ofzo. Heel af en toe krijgt Stijn een beetje yoghurt, maar daar doe ik niets doorheen. En af en toe krijgt hij ipv thee smoothy te drinken (ook zelfgemaakt). Zijn er nog meer moeders die nog niet zoveel bijvoeden?

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes,

dat is toch niet heel weinig aan bijvoeding? wanr wat zou hij nog meer moeten krijgen dan?
Levi krijgt nu om

8.00 bv
10.00 fruit
12.00 bv
evt. stukje liga/rijstewafel tussendoor
16.00 bv
18.00 groentenhap (met wat bv en rijst of pasta erdoor)
20.00 bv
en dan nog een keer 's nachts bv (sinds deze week nog maar 1 keer hiervoor kwam hij nog 2 keer 's nachts)

Waarom geef jij trouwens met de groenten ook water en bv of doe je het door de groenten heen? Levi drinkt nu op de creche de fles met vc om 12.00 niet meer leeg hij drinkt dan ongeveer 125 cc. Ik denk dat we nu langzaam aan over kunnen gaan op een bv eraf maar weet nog even niet welke dan. Ik probeer af en toe diksap en water maar daar vindt hij echt helemaal niets aan.

groetjes chimene
mn levi 12-06-07

Hoi,

ik geef Stijn altijd een beetje water omdat we druk bezig zijn met het leren drinken uit een bekertje. We drinken zelf ook altijd wat bij het eten. Thee krijgt hij ook uit een bekertje. hij is geen fles gewend en dat wil ik graag zo houden.

Groetjes van marloes

Hoi,
mijn dochter van 7 maanden krijgt het volgende:

7:00   u bv
11:00u bv
14:00u fruithapje
14:30u bv
17:00u groente
19:00u bv
00:00u bv (de laatste maand! normaal sliep mevrouw door
tot de volgende ochtend)

dus bij ons ook niet veel poespas ertussen. Ik ben gister bij het CB geweest en die zeiden dat ik nu wel met brood kan beginnen dus dat ga ik straks ook proberen. Ik probeer ook water uit een beker te geven. Pap vindt mn dochter niet lekker dus dat krijgt ze ook niet.
Zoetigheid wil ik niet aan beginnen, kunnen ze hun leven lang nog eten.

Groetjes van Sonja

Hoi Marloes,

Hidde begint het nu allemaal een beetje lekkerder te vinden. Hij is vorige week ziek geweest en heeft nu een enorme inhaalslag en dus hele dagen hongerrrrrr.
Nu krijgt ie dus her en der een broodkorstje en een rijstewafeltje. Verder 4 flessen a 210 cc (de laatste met nutrix).
Hij geeft zelf wel aan wanneer hij het hebben wil en anders krijgt ie het ook niet. Hij is prima van gewicht dus het is echt niet nodig.

Hey las ik nu ergens dat je stijn uit een beker laat drinken omdat één van je andere kinderen bij de logopodist is??? Hoelang heeft die uit de tuitbeker gedronken dan??
Groetjes lynn

Hai,

Ik vind het niet weinig hoor. Mette krijgt ook pas vanaf 6 maanden bijvoeding omdat ze koemelkallergie heeft. Helaas had ik niet genoeg bv dus heeft ze vanaf het begin bijvoeding met een flesje gehad waardoor ze dat goed kan. Op zich wel weer handig hoor. Ze krijgt het volgende:

Fles
fruit
fles
groente
fles
fles

tussendoor een halve liga om het kauwen te oefenen of een klein rijstwafeltje. Lekker alles vies maken!!

x ing

Hoi dames,

ik las al van diverse mensen dat ze vlees geven en al hele boterhammen en pap. Dat doen wij nog helemaal niet. Verder doen we ook nog niet aan toetjes en sap tussendoor, alleen rooibosthee en water. Stijn krijgt een hele vrucht en die eet hij nog niet helemaal op. Groente krijgt hij een groentelepel en dat gaat aardig op.

Stijn drinkt inderdaad uit een gewone beker. Dat gaat prima. Hij wil niet uit een fles drinken. En de tuitbeker willen we zelf niet. Onze middelste heeft vanaf negen maanden tot hij anderhalf was uit een tuitbker gedronken. Van de een op de andere dag weigerde hij uit een fles te drinken en kreeg melk voor hongerige baby's met johannesbroodpitmeel uit een antilektuitbeker. Hoe hij het eruit heeft gekregen is me nog steeds een raadsel. Hij liep niet de hele dag met een beker  hoor. Toen hij twee was is hij gevallen en sindsdien mist hij zijn twee bovenste voortanden, want die lagen er met wortel en al uit. Dat bevordert de spraak ook niet echt.

Ik ben blij dat ik lees dat er meer zijn die nog niet zoveel bijvoeden.

Groetjes van Marloes

puck krijgt ook nog niet zoveel bijvoeding omdat ze koemelkallergie heeft.
de laatste paar dagen borrelt haar maagje 's ochtends dus ik denk wel dat ik t.z.t. een papflesje mag introduceren van de diëtiste....

8.00 bv
10.30 fruit
13.30 fv/bv
15.00 liga (rijstwafel vind ze smerig!)
17.30 groenten + aardappeltjes
19.30 bv

en tussendoor lekker water en af en toe diksap.

Terug
Bovenaan