zijn er nog meer moeders die op hun 21e bevallen van hun eerste kindje?

A

Anoniem

Guest
hoi iedereen

ik word in juni 21 jaar en we zitten nu in ronde 2 voor
ons eerste kindje.
deze beslissing was voor mij ontzettend moeilijk.
ik twijfelde over alles,
of ik toch niet tejong ben, of we dit samen wel kunnen.
of het finacieel wel kan.
hoe de omgeving zou reageren.
ik woon sinds december samen met me vriend en hebben nu
5 jaar een relatie. ben nog steeds ontzettend gelukkig met hem
dus daar ligt het niet aan.
vonden jullie deze beslissing ook zo moeilijk?
ben benieuwd naar jullie verhalen.

groetjes mir

Hallo mir,

Ook ik ben nog jong (22) en zal 23 zijn als ik moet bevallen (tenminste ga ervan uit dat ik geen jaar aan het proberen ben).
Ook wij vonden het moeilijk om deze beslissing te maken. Dat wij kindjes wilde (en niet 1 of 2 maar 3 of 4) dat stond vast. Wij zijn dit jaar 4 jaar samen en hebben gelukkig alles op een rijtje. Huis, vaste baan een grote auto en noem maar op. Niets te klagen dus.
Ook het op stap gaan hoeft voor ons niet meer zo. Wij genieten net zo goed van een glaasje bier of wijn in ons eigen tuintje.

Zelf was ik al klaar voor kinderen toen ik 4 was volgens mij....hahaha
Mijn vriend was vroeger iemand die altijd op stap was en veel geld verdiende in de horeca en dit dan ook weer royaal uitgaf aan de onzinnigste dingen.   Hij had dus echt nooit gedacht dat hij op z'n 24ste papa zou worden.
Na een  aantal operaties die gepland stonden gaf hij aan dat als deze alle 2 goed waren verlopen wij zouden stoppen met de pil.
Zo hebben wij de keus gemaakt om te beginnen met een kindje. Eerst alles op orde, geen schulden e.d. en dan pas aan iets nieuws beginnen.

Jullie zijn er klaar voor als jullie je daar klaar voor voelen, en niet je ouders of andere "volwassenen".

Ik hoop dat ook jullie zo snel mogelijk in goede omstandigheden een mooi en gezond kindje mogen ontvangen...

Groetjes mama22

Hey Hoi, ik ben 24 en zal 25 zijn als ik in de toekomst mag bevallen, teminist als ik net zo uitga van het standpunt als Mama22. Mijn vriend word in september 27 en vroeg mij begin maart om we samen een kindje zouden krijgen, echt zo lief. We hadden er natuurlijk al wel eerder over gehad. Eigenlijk al toen we net samen waren al eens over kindernamen enzo, hihih. Maar nooit concreet wanneer we onze kinderwens in vervulling wouden laten gaan. Zelf heb je er natuurlijk wel ideeën over, maar nu is het allemaal veel echter. Eerst wist ik niet goed hoe mijn cyclus was na jaren lang de pil te hebben geslikt. En nu kom je daar samen beetje bij beetje achter. En hier gezellig kletsen op het forum. Over vragen die er in mij op kwamen, onzekerheden. En nu is het eigenlijk heel erg gezellig met zijn allen. En leven we echt met elkaar mee.

Ik denk persoonlijk dat leeftijd niet uitmaakt. Als jij en je vriend er klaar voor zijn en jullie toekomstige kleine alle liefde en zorg kunnen bieden, waarom dan niet? Mensen kletsen altijd meis. Hebben altijd hun mening klaar. Zullen je misschien zelf nog een kind vinden. Maar tis niet dat als je nu stop met de pil dat je meteen zwanger zult zijn. Zou wel kunnen natuurlijk, hihih maar daar ff niet vanuit gaant. Het belangrijkste is dat jij en je vriend er goed met elkaar over praten en samen er voor 100% achter staan.  

Groetjes Nathalie

hoi mamma 22 en nathalie .

leuk dat jullie hebben gereageert.
mijn vriend staat er 100% achter en wilt het heel graag.
ik twijfel elke dag. de ene keer denk ik YES ik wil het, de andere keer denk ik
waar zijn we mee bezig haha.
maar ik  ben altijd een twijfelaar geweest. ik kan makkelijk in een winkel een half uur nadenken over een broek die ik zou kopen. wel kopen of toch maar niet.
ik heb het over gehad met mijn ouders hoe hun het zouden vinden.
het eerste wat ze zeiden was je bent nog zo jong.
maar zeiden later wel dat ze het leuk zouden vinden.
eerst was ik veel bezig wat een ander er van zou zeggen.
maar dat heb ik wel een beetje afgeleerd. ik zou het gewoon heel jammer vinden dat ze er van uit zouden gaan dat het dan een ongelukje zou zijn, wat dan natuurlijk niet het geval zou zijn.
ik ga gewoon door met het niet slikken van de pil, en dan zullen we het wel zien hoe het loopt.
ik heb er super veel zin in om lekker spulletjes tegaan kopen voor de baby.
ik weet ook precies welke kinderwagen ik wil en welke babykamer hahaha.

groetjes mir

Terug
Bovenaan