Zijn er nog meer?

Hoi,
Ik lees altijd veel op dit forum, maar besluit nu ook maar eens zelf met een berichtje te komen.
Zijn er nog meer kinderen van 8 weken die nog geen nacht hebben doorgeslapen? Vast wel, maar als ik om mij heen verhalen hoor dan lijk ik wel de enige die nog oploopt 's nachts. (met een kindje van deze leeftijd). Ik heb bv gegeven, maar ben sinds een week bezig met kv. Ik geef nu 3 flessen per dag en dan nog 3 keer bv. En dan ook nog een of twee keer 's nachts bv. Mijn zoontje slaapt overdag goed en is goed wakker op bepaalde momenten, maar na  1600 uur  blijft hij  wakker. Ik geef een fles om 19.00 en leg hem dan in zijn wiegje, maar dan komt hij heel moeilijk in slaap, vaak pas bij ons beneden op de arm. Als hij dan eindelijk slaapt om een uur of half 9 is hij goed weg. Maar dan om 22.00 moet ik hem wakker maken voor laatste voeding en hij slaapt dan vaak heel vast  en ik heb het idee dat hij daarna alleen maar korte slaapjes heeft en dus snel wakker is en wakker betekent drinken.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee en misschien ideeen om het anders te doen. Je blijft vaak zo in hetzelfde hangen, ook als het niet lukt.
groetjes

hahaha je zegt dat je veel leest op dit forum ik denk niet goed genoeg want er staat veel over dit onderwerp, maar laat je zoontje gewoon liggen om 22.00 uur dan zal je zien dat die tot een uur of 2 doorslaapt en heb je zelf ook wat meer rust en als die honger krijgt of heeft dan word die vanzelf wel wakker!!!!! succes groetjes patricia

Hoi,

Nou, mijn dochter van 11 weken slaapt dus ook nog niet door! Ik word er soms ook wel een beetje moedeloos van als ik hoor dat andere kindjes met een paar weken al doorslapen.
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van de fles van 22.00/23.00 uur laten zitten. Het duurt namelijk nog wel een tijdje  voordat ze echt 12 uur zonder voeding kunnen en mogen en als je ze het zo aanleert, zit je gegarandeerd al die tijd nog aan een nachtvoeding vast...

Groetjes,

Eveline

Hoi,

Hier nog iemand hoor! Heel herkenbaar zeg! en ik ben ook met particia (sorry voor de spelling)  eens. Ik laat de laaste voeding zitten zodat hij leert al wat  langer te slapen. De cb zei trouwens ook dat dit vanzelf rechttrekt (ook als het buiten langer licht blijft.) Ik krijg de voeding van 18.00-19.30 er ook haast niet meer in, zie topic 'hard huilen tijdens bv' . Ik heb het idee ook dat ze  overstuur raken als je dit gaat herstellen (door ze wakker te maken voor voeding). Mijn zoon kwam toen  nog steeds om de zelfde tijden s'nachts.

grt suuz mv Joshua 8-2-07

HOi,
ik hoor wel bij de geluksvogels van de doorslapers, maar toevallig omdat Quinn zelf door sliep hoor. Voor hetzelfde geld was het anders geweest.
Niet moedeloos worden, het komt vanzelf.
Ik zou proberen om rond 20.30 uur dan uit te komen met de laatste fles, misschien kun je het nog wat rekken tot 21.00 uur. Als hij daarna vast slaapt dan lekker laten slapen en kijken hoe vroeg hij dan weer komt.
Groetjes Veerle

boas sliep ook niet door tot 9 weken.toen 2 nachten van 22 tot 8 uur en sindsdien van 22 tot 5.maar vanavond komen we op 21 uur uit.ben benieuwd hoelang hij het dan volhoud.ik heb het idee dat hij langer slaapt als ik hem niet wakker maak.hij komt vanzelf wel,misschien wat eerder,maar wat geeft dat?
groetjes kari

Hoi, Fenna slaapt na de fles van 21.00/21.30 door tot ongeveer 5 uur/6 uur.
Hier ben ik al heel blij mee. Dit doet ze sinds een paar nachten en ze is vandaag 8 weken.
Ik zorg wel dat ze niet om 20.00 of 20.30 in slaap valt, zodat ze nog wakker is als ze de fles krijgt. Ik denk dat als je je kindje gaat wakker maken, ze in een te diepe slaap
zaten en dat ze daarna niet meer die "diepte" terugkrijgen en dus weer sneller wakker zijn.
(hoor mij nu...ik lijk wel een psygoloog!!hihi).
groetjes, Alida.

Terug
Bovenaan