zijn er nog tips tegen opgezwollen voeten?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

De laatste week ben ik echt enorm aangekomen (3 kg) maar dat is verder nog wel uit te houden, alleen mijn voeten worden zo dik als ik een tijdje uit bed ben. Probeer wel zo veel mogelijk te bewegen en als ik zit met de voeten hoog te zitten, maar het helpt eigenlijk niet veel. Heb nu eigenlijk geen schoenen meer die nog een beetje zitten, alleen slippers en pantoffels.

Wie heeft er een oplossing voor mij?

Alvast bedankt,

Ifke (35+3)

Hoi,

Vervelend he, die dikke voeten! Gelukkig heb ik er zelf niet zoveel last van nu, maar wel gehad hoor.
Toen ik zo last had van dikke voeten, had ik kussens onder m'n matras gelegd bij het voeteneind, zo slaap je met de voeten omhoog.
Ook schijnt veel water drinken te helpen.
Misschien hebben anderen nog meer tips voor je.
suc6 ermee.

groetjes Rinske 36wk

Hoi Ifke,
De tips hierboven genoemd (matras omhoog door kussens of boeken eronder te leggen en veel water drinken) hebben bij mij ook echt geholpen. Verder is het goed om je kuitspieren te oefenen (bijvoorbeeld door als je zit je voeten steeds in rondjes te draaien). De spieren werken als een pomp en helpen de vocht weer naar boven te "pompen".
Misschien interessant om te weten waarom je vocht vasthoudt: 1) omdat je baarmoeder op je liezen ligt en de terugstroom vanuit je benen belemmert (daarom helpt het om met je voeten hoog te liggen). en 2) omdat je lichaam nu 1,5 kilo extra bloed aanmaakt en je nieren kunnen dit niet zo goed meer verwerken - daarom wordt excess vocht naar je uiterste ledematen (handen en voeten) gestuurd. ;)
Allemaal voor het kindje dus....
gr,
KC

Hee meiden!

Ik hou ook vreselijk veel vocht vast. Mijn voeten zijn dik, enkels heb ik al helemaal niet meer, en mijn handen en vingers staan gewoon strak gespannen van het vocht!

Het begint nu ook in mijn gezicht en mensen gaan er nu echt wat van zeggen..

Maar, 1 ding kan ik uit ervaring zeggen.... Dat vocht is nu heel vervelend maar is er straks na de bevalling heel snel weer af!!!!!

Veel kilo's zitten bij mij in het vocht en dus ben ik wrs straks weer redelijk snel op gewicht...!!! (de vorige keer kon ik na 4 maanden bijna  al mijn oude broeken weer aan!!)

Ik vond dat best snel als je zag dat ik 25 kilo aangekomen was. Ik ga dat nu wrs ook wel weer halen of net niet, maar het zal niet veel schelen!

3  tips die ik kreeg van mijn VK is brandnetelthee drinken, selderie (of zo iets) eten  , en met de voeten omhoog slapen!

Liefs, Mar  

Terug
Bovenaan