zijn er ook baby's van 7 weken die nog NIET doorslapen

hoi hoi,
ik lees alleen maar verhalen van dat de baby's doorslapen enzo.
zijn er ook baby's die nog niet doorslapen.
mijn zoontje is 6,5 week en krijgt sinds 3 weken flesvoeding.
stiekem hoopte ik dat hij zou doorslapen, helaas is dat niet zo.
hij komt om de 2,5 uur of 4 uur op de dag, 's nachts meestal 4 uur.

volgens de verpakking mag hij naar 5 voedingen van 165 cc.
hij zit echter nog op de 6 a 7 voedingen van 135 cc....(is dit teveel trouwens?)

hoe krijg ik dit anders...
ook ik wil wel eens doorslapen....

Hoi!
Wees gerust, het is heel normaal dat kindjes van 7 wk nog niet doorslapen! (En dat ze dus 1 à 2x per nacht wakker worden. Mijn kinderen deden dat pas rond de 12 weken (van 23:00 t/m 7:00 uur slapen = doorslapen). Rond de 19 weken ging de 5e fles rond 23:00 uur er pas vanaf!
Ik begrijp dat je wil "doorslapen" (welke tijden je er ook mee bedoelt?!), maar als je een baby hebt, zit dat er gewoonlijk echt niet in de eerste paar maanden. Helaas wordt dit niet echt duidelijk verteld tijdens de zwangerschap... Nog even volhouden dus!
Groetjes, Ingrid

Hoi,

Nou onze dochter slaapt ook nog niet door hoor! Ze komt iedere nacht een keer. Nu doen wij het voor een deel ook wel zelf. Ze krijgt rond 19:00 uur de laatste fles al. Daarna is ze gewoon echt moe, ook omdat ze overdag bijna niet slaapt. Als we haar dan om 23:00 wakker maakten, dronk ze bijna niks, dus dat doen we niet meer. Nu komt ze meestal tussen 02:00 en 03:00 uur. En daarna tussen 09:00 en 10:00 uur. Dus ik kom zelf op zich wel aan mijn slaap toe.

Ze krijgt nu rond de 150 ml per fles. Soms 5 voedingen op een dag, soms 6.

Maar dat je kindje nog niet doorslaapt na 7 weken is helemaal niet raar hoor!

groetjes Miranda mv Kyra (1-6)

Hallo Patpeet,

als eerste gefeliciteerd met je wondertje. Veel geluk ermee.
Ik ben van het forum voorjaar 2007, maar lees met jullie af en toe mee.

Je vraag over doorslapen... kan ik je vertellen dat mijn zoon van 14 nog steeds niet
doorslaapt..
Elk kind is anders, en je kindje is nog heel jong.
Met de tijd komt het vast wel.

quote: Dame25 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-07-2007 23:28:47'));

Hallo Patpeet,

als eerste gefeliciteerd met je wondertje. Veel geluk ermee.
Ik ben van het forum voorjaar 2007, maar lees met jullie af en toe mee.

Je vraag over doorslapen... kan ik je vertellen dat mijn zoon van 14 nog steeds niet
doorslaapt..
Elk kind is anders, en je kindje is nog heel jong.
Met de tijd komt het vast wel.

14 weken bedoel ik. hihi

Hi Patpeet,

Onze uk sliep met 7 weken ook niet door, maar wij waren heel blij met de laatste voeding van 22.30 en dan door tot 4 uur. Dat heeft hij een tijdje vol gehouden en sinds een paar weken slaapt hij tot 6 uur (hij is nu 13 weken). Kinderen schijnen dat toch zelf te regelen. Vanaf een bepaald aantal kilo's schijnen ze er aan toe te zijn door te slapen (maar ik weet niet vanaf welk gewicht, kun je zien hoe goed ik op de hoogte ben). Geef je kindje de tijd, al begrijp ik dat je de nachten graag wilt doorhalen!

Sterkte.

Groetjes Tamara
mama van Cas (16-04-2007)

Terug
Bovenaan