zijn er ouders....

Hi dames,
Zijn er ook ouders die hun kinderen niet naar een kdv of oppas brengen maar het gewoon zelf doen????
Ik ben voornamelijk thuis en ga dadelijk drie keer vier uurtjes werken in de week, dan is mijn man thuis en zorgt dan lekker voor onze kleine meid.
Wil hier niemand voor het hoofd stoten, iedereen moet doen waar ie zin in heeft, ik ben gewoon heel benieuwd.
X

Hoi hoi

Ik ben een thuismama haha
Ik doe meestal thuiswerk en vind het best zo
met de zorg van drie kinderen sinds kort is het druk genoeg
geen tijd om buiten de deur te werken haha
en vermaak me prima met mijn drie schatten!!

groetjesssssss anika

Mama van Nikos (7) en Fabio (4) en Julén (1 week oud)

Hoi,
Ik werk 2 dagen van 8 uur buitenshuis. Mijn man werkt onregelmatige diensten, en vaak kunnen we het zo afstemmen dat we nauwelijks oppas nodig hebben. Ideaal zeker met 3 kinderen, waarvan 1 schoolgaand.

Ikzelf vindt het heerlijk om nog 2 dagen te werken, even wat anders dan moeder zijn. (al werk ik op een kinderdagverblijf in een babygroep).

Groet van een mama van 3 kids (4jr. 18 mnd. 7 weken)

Wij hebben een oer ouderwetse situatie. Sinds mijn dochter 1 jaar is, ben ik thuis en mijn man werkt fulltime. Het bevalt ons alleviertjes erg goed zo. We werden allemaal erg onrustig van het gesleep met mijn dochtertje naar oma destijds. Mijn moeder is een schat, maar ik voelde me ook weer compleet afhankelijk van haar, alsof ik zelf kind was weer en op tijd thuis moest zijn e.d.
We zijn blij dat we het financieel ook redden zo, kan me voorstellen dat het niet voor iedereen meer een vanzelfsprekendheid is, man werken vrouw thuis....

Groetjes
Wasabimammie!

Hallo,
Hier nog een 'ouderwets' gezinnetje. Ik ben een  'thuisblijfmoeder'.  Mijn man is vrachtwagenchauffeur en maakt lange dagen. Hij zou dus alleen eventueel in het weekend voor de kleine kunnen zorgen. Maar dan zijn we juist blij om even tijd met z'n drietjes te hebben.
Nu woon ik in een dorp en wordt er niet zo vreemd tegenaan gekeken als je besluit thuis te blijven. Ik heb wel van wat oud-collega's opmerkingen gehad. Die vonden het zo'n zonde van mijn opleiding (HBO) en mijn carriere. Maar dit is mijn keuze en als ons dochtertje naar school gaat kan ik altijd weer gaan werken.

Liefs,
Petra, mama van Tessa (03.10.06)

Hoi Kiekje,

Ik wou dat ik in de positie verkeerde om thuis te kunnen blijven. Ik ga met ingang van half januari weer 4 dagen per week werken. Omdat ik kostwinner ben en mijn man een stuk minder verdient is het niet te doen om minder te gaan werken. Misschien zou 3 dagen nog lukken, maar dan kunnen we niet meer zo goed sparen... niet meer op vakantie etc. Ik zie er enerzijds als een berg tegen op om Nathan weg te brengen naar oma of het Kdv, anderzijds heb ik ook wel zin om weer te gaan beginnen. De hele discussie over langer zwangerschapsverlof komt voor mij ietsje te laat hihi. Wel heb ik mijn spaarloonregeling laten omzetten naar levensloopregeling zodat ik eventueel dit jaar nog ouderschapsverlof kan opnemen. Geniet ervan dat je lekker bij je kleintje thuis kunt blijven! Dat is druk genoeg heb ik gemerkt.

Groetjes Kim

Terug
Bovenaan