Zijn het de hormonen nog??

A

Anoniem

Guest
Dag dames,
Ik wil graag weten of iemand van jullie hetzelfde heeft gehad.
Ik ben vier weken geleden bevallen van mijn tweede kindje, een dochter. Ik heb ook al een zoontje welke in april naar de basisschool gaat.
Ik heb mooie zwangerschappen gehad maar helse bevallingen. Mijn zoontje is erg druk en mijn dochter is tot nu toe erg rustig en tevreden.
Ik heb tijdens de zwangerschap steeds geroepen dat dit mijn laatste kindje zou worden. Na de bevalling riep ik dat nóg harder.......nu twijfel ik ineens.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik nooit meer een kindje in mij zal dragen, nooit meer een dikke buik, die schopjes voelen en nooit meer een baby.....
Ik zit nu nog middenin die babytijd maar ik maak me er nu al zorgen over want ik wou toch geen derde??!
Zou het gewoon aan de hormonen liggen?
groetjes mamajb

Hoi,
Ik heb precies hetzelfde (alleen komt er bij ons nog wel een tweede als het lukt). Mijn zoon is inmiddels 5 maanden, maar ook ik zou heel graag weer zwanger willen zijn. Ik vond het geweldig. Het is voor mij nog niet verstandig om weer zwanger te worden, want ik heb nog last van mijn bekken, veel stress op dit moment en financieel zitten we even heel slecht. ik zal dus nog ongeveer een jaar moeten wachten, maar ik zit zo met mijn hoofd nog in het 'zwangerwereldje'. mijn maatschappelijk werker zei vandaag dat ik die gedachten best mag hebben, maar dat ik afleiding moet zoeken en dus meer van mijn zoontje moet genieten. Ze zei: als je tegen iemand zegt dat ze niet aan een roze olifant mogen denken, dat dat juist de eerste gedachte is. Met andere woorden: het geeft niets om zo te denken, dat gaat wel over als je daar maar niet te veel moeite voor doet. Het heeft volgens haar te maken met die 9 maanden ontzwangeren. Dat is namelijk niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal.
Groetjes Wendy

Hoi Wendy,
Het heeft dus toch met die hormonen te maken. Het kan ook wel een beetje kloppen want toen ik mijn eerste kindje kreeg had ik hetzelfde maar alleen wist ik toen al zeker dat ik nog een tweede kindje wou. Nu heb ik tegen iedereen lopen roepen dat dit mijn laatste kindje is terwijl ik nu alweer loop te dromen over een volgende zwangerschap

Terug
Bovenaan