Zijn hier meer zelfstandig ondernemers?

Hee meiden! Zijn er meer meiden die een eigen bedrijf hebben en zwanger zijn? Ik heb iets gehoord dat er een regel zou zijn vanaf 2008 dat je dan via t UWV recht hebt op 16 weken verlof met uitkering. Weet iemand hier iets meer vanaf?

Dag MamaBo,

Dat klopt. Ook dan Geb je recht op minimaal 16 weken uitkering. \Dit is geregeld in de regeling Zelfstandige en Zwanger (ZEZ). De hoogte van jeuitkering hangt af van jeinkomsten in het afgelopen kalenderjaar, maar is maximaal even hoog als het minimumloon.
Meer info:
http://www.uwv.nl/particulieren/brochures/brochures/AG11002015.aspx

Fijn dat hier over begonnen wordt! Ik ben ook zelfstandig ondernemer en had hierover ook al wat gehoord, maar wist nog niet waar ik het kon vinden. Fijn dat het nu hierboven vermeld staat en ik heb het formulier gelijk gedounload! Thanx!

Hey
Ik heb mijn vaste baan ook opgezegd per 1 februari en ga dus ook voor mezelf werken met een team van zzpérs. Mij is ook gewezen op ZEZ. omdat ik toch even schrok en dacht hmm zwanger en nu?
Hoe doe je dat?

Hier ook een ZZP-er!! Ik heb bij mijn vorige zwangerschap een ZEZ-uitkering ontvangen, heel fijn.

Bij mijn eerste zwangerschap bestond het helaas nog niet, toen had ik vier maanden geen inkomen...

Helaas.

Ik ga het binnenkort weer aanvragen, eerst een goede echo...!!
succes ermee!

liefs Lorelei

Terug
Bovenaan