zijn hier mensen die ook pijnelijke krampen hebben door de baarmoeder wond

A

Anoniem

Guest
goeie avond
ik ben nu 11 weken zwanger en heb echt hele erg krampen
ik weet niet wat ik er tegen kan doen
ben bang dat ik het kindje verlies hiervoor heb ik een miskraam gehad dus vandaar
ik gign vandaag naar de w.c en had een beetje bruine afscheiding is dat erg
heb de verloskunige niet gebelt want die waren al dicht
ik heb van de week ook gebelt over de krampen en ze zij dat komt
omdat ze baarmoeder groeit
hebben jullie hier ook ervaring mee
danielle
groetjes

Hallo Danielle,
Nou over krampen en buikpijn kan ik met je meepraten. Sinds ongeveer 12 weken heb ik hier ook last van. Ook regelmatig bruinige afscheiding en wat oud bloedverlies gehad.
Vaak kan ik niet staan of lopen van de pijn. Het kan inderdaad de groei van de baarmoeder zijn omdat de banden uitrekken. Heb veel controle's en echo's gehad in het ziekenhuis en met het kindje is alles goed. Ik weet niet of jij ook buikoperaties hebt gehad, maar daar kan door verklevingen ook veel buikpijn optreden.
Ben nu inmiddels bijna 20 weken zwanger.
Groetjes, Fleur

Ik heb met 7 weken ook bruine afscheiding (oud bloed) gehad, dat duurde ongeveer twee dagen. Het kan ook langer duren en goed aflopen, hoor!   Buikkrampen heb ik al vanaf 3 weken - zowel m'n baarmoeder als m'n darmen. Vandaag heb ik een echo gehad (10 weken) en alles was goed!

Dus... moed houden! Zolang de krampen niet gepaard gaan met helderrood bloedverlies, hoeft er dus niet per se iets mis te zijn. Als je je erge zorgen maakt, moet je gewoon bij je verloskundige aandringen op een echo, hoor! Als ze dat niet wil doen, kun je desnoods ook nog de huisarts bellen. Die verwijst je dan meestal door naar de gyn - alleen zit je dan wel weer in de medische molen, ook niet echt fijn.

Veel sterkte en positief denken hoor!
~Hilde

bedankt meiden
het is ook allemaal zo eng
bij me 1e kindje had ik het niet dus van daar dat ik me druk maakte
ik moet gewoon genieten heb 27 sep me echo nog even en dan is het
al zo ver\

groetjes danielle

Weet je ik denk dat alle zwangerschappen anders zijn, ik had bij mijn eerste veel meer last van krampen van de baarmoeder en nu bij mijn tweede weer minder, ik ben gelijk bang dat het nu niet meer goed is, terwijl ik vorige week nog een echo heb gehad waarop het hartje goed klopte. Toch blijft de onzekerheid.

Het vervelende is gewoon dat wij allen aan de hand van de 'signalen' van ons lichaam nog niet kunnen weten of alles in de baarmoeder goed gaat. Alleen de tijd kan dat uitwijzen, maar intussen zitten we allen lekker in de onzekerheid!

Veel sterkte daarmee en hopelijk voel je snel het kind, zodat deze zorgen over zullen zijn.

gr Sandra

bedankt
het is ook zo dat door de miskramen je nog angstiger ben
dat is het ook bij me heb 2 keer een miskraam gehad
dit is me 2e kindje maar sommige dingen voel echt anders
dan bij de andere maar die krampen maken je wel bang het lijk soms net weeen
heb over anderhalf week een ehco gelukkig kan niet wachten
hoeveel echo heb jij al gehad daantje
kus en groetjes

Terug
Bovenaan